The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

طریقه استفاده از شیاف گلیسیرین برای نوزاد چگونه است؟

شیاف گلیسیرین برای رفع یبوست های گاه به گاه در نوزادان مورد استفاده قرار می گیرد. گلیسیرین متعلق به دسته ای از داروها است که با جذب آب به روده ها، به عنوان مسهل هایپیراسموتیک شناخته می شوند. مصرف شیاف گلیسیرین معمولاً بعد از 15 تا 60 دقیقه منجر به اجابت مزاج خواهد شد. برای بزرگسالان، دفعات طبیعی دفع از یک بار در روز تا 1 تا 2 بار در هفته متفاوت است. برای کودکان در سنین پیش دبستانی، دفعات طبیعی حرکات روده از یک بار در روز یا یک روز در میان یک بار متفاوت است. بهتر است یبوست را با نوشیدن مایعات زیاد، خوردن غذاهای سرشار از فیبر و ورزش منظم درمان کنیم.

چیکار کنیم شیاف گلیسیرین قبل از وارد کردن به مقعد نوزاد نشکند؟

شیاف گلیسیرین فقط برای استفاده مقعدی است. تمام دستورالعمل های بسته بندی محصول را بخوانید و مطابق آن عمل کنید یا دارو را بر اساس دستور پزشک مصرف نمائید. برای قرار دادن شیاف خیلی نرم، قبل از خارج کردن محتوی بسته بندی فویل، به مدت 30 دقیقه آن را در یخچال قرار دهید یا زیر آب سرد بگیرید، تا خنک و سفت شود. می توانید سوالات خود را از پزشک یا مسئول داروخانه بپرسید.

نحوه استفاده از شیاف گلیسیرین برای نوزادان

دستان خود را قبل و بعد از استفاده از محصول بشویید. اگر دارو در فویل پیچیده شده است، محتوی بسته را از فویل خارج کنید. در صورت تمایل، شیاف با آب ولرم نرم می شود. برای نرم کردن شیاف از وازلین یا روغن معدنی استفاده نکنید زیرا از تاثیر شیاف کم خواهد شد.

در بزرگسالان برای استفاده از شیاف گلیسیرین، در حالی که زانوی راست کمی خم است، از بیمار بخواهید به سمت چپ دراز بکشد. با استفاده از انگشت شیاف را به آرامی داخل مقعد قرار دهید. پس از وارد کردن، بیمار باید در صورت امکان 15 تا 20 دقیقه در همان وضعیت باقی بماند تا زمانی که احساس تمایل شدید به دفع مدفوع داشته باشد. این محصول برای اثربخشی نیازی به ذوب شدن کامل ندارد. اگر داروی شیاف در کودکان استعمال می شود، کودک باید دراز بکشد و پای پایین را صاف کرده و پای بالایی را به سمت معده خم کنید. با استفاده از انگشت ، شیاف را به آرامی داخل مقعد قرار داده و تا انتها وارد نمائید. چند ثانیه باسن را نزدیک هم نگه دارید. سپس، از او بخواهید در صورت امکان 15 تا 20 دقیقه دراز بکشد تا شیاف خارج نشود.

چند بار می توانیم از شیاف گلیسیرین برای نوزاد استفاده کنیم؟

شیاف گلیسیرین را بیش از یک بار در روز استفاده نکنید، مگر اینکه تجویز پزشک باشد. استفاده مداوم از شیاف باعث از بین رفتن عملکرد طبیعی روده و عدم توانایی در دفع مدفوع بدون استفاده از محصول یا وابستگی ملین خواهد شد. در صورت مشاهده علائم استفاده بیش از حد، مانند اسهال، درد شکم، کاهش وزن یا ضعف سریعاً با پزشک تماس بگیرید.

اگر نوزاد بعد از استفاده از شیاف گلیسیرین مدفوع نکرد چه کنیم؟

اگر نوزاد بعد از استفاده از این محصول اجابت مزاج نداشت یا فکر می کنید ممکن است مشکل پزشکی جدی داشته باشد حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض جانبی شیاف گلیسیرین در نوزادان چیست؟

تحریک/ سوزش مقعد، ناراحتی شکمی/ گرفتگی عضلات یا رؤیت مقادیر کمی مخاط در مدفوع ممکن است رخ دهد. در صورت دوام یا بدتر شدن هر یک از این عوارض، بلافاصله به پزشک اطلاع دهید.

اگر پزشک استفاده از این محصول را تجویز کرده است، به یاد داشته باشید که مزایای استفاده از آن بیش از خطر عوارض جانبی است. بسیاری از افرادی که این محصول را مصرف می کنند عوارض جانبی جدی ندارند.

در صورت بروز هر گونه عارضه جانبی جدی از جمله درد شدید و مداوم معده یا شکم، مدفوع خونی، خونریزی مقعدی، تمایل مداوم به دفع و اسهال دائمی فوراً به پزشک اطلاع دهید. اسهالی که طول می کشد می تواند به کاهش جدی آب بدن و در نتیجه کمبود آب منجر شود. در صورت مشاهده علائم کم آبی در نوزاد، مانند کاهش غیر عادی ادرار ، خشکی دهان و تشنگی غیرمعمول سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

آیا ممکن است نوزاد به شیاف گلیسیرین آلرژی داشته باشد؟

واکنش آلرژیک بسیار جدی به این دارو نادر است. اما در صورت مشاهده علائم جدی حساسیت از جمله بثورات پوستی، خارش، تورم به خصوص در صورت، زبان یا گلو و مشکل تنفسی فوراً به مرکز درمانی مراجعه نمائید. گاهی ممکن است استفاده از دارو، عوارض دیگری نیز به همراه داشته باشد، در صورت بروز هر مشکل غیرعادی با پزشک تماس بگیرید.

اقدامات احتیاطی

قبل از استفاده از گلیسیرین، در صورت حساسیت به گلیسیرین یا هر داروی دیگری، پزشک را در جریان قرار دهید. این محصول ممکن است حاوی مواد غیرفعال باشد که می تواند واکنش های آلرژیک یا مشکلات دیگر ایجاد کند. قبل از استفاده از دارو، پزشک باید از سوابق بیماری خصوصاً حالت تهوع و استفراغ مداوم بیمار مطلع باشد.

چنانچه نوزاد بیش از 2 هفته دچار تغییر ناگهانی در عادت های اجابت مزاج شد. یا بیش از 1 هفته نیاز به ملین داشت، قبل از استفاده از این محصول با پزشک مشورت کنید. این علائم در برخی موارد نشانه یک مشکل جدی پزشکی هستند. 

تداخلات دارویی

تداخلات دارویی می تواند عملکرد داروها را تغییر یا خطر عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. حتما قبل از مصرف هر دارویی پزشک باید از تمامی داروهای شیمیایی و گیاهی که مصرف می کنید، اطلاع داشته باشد. بدون تأیید پزشک، داروی جدید را شروع نکنید و از قطع مصرف دارو یا تغییر در دوز آن خودداری نمائید.

این دارو در صورت بلعیدن، ضرر دارد. مصرف بیش از حد دارو با علائم جدی مانند غش یا مشکلات تنفس همراه است، در این صورت با اورژانس تماس بگیرید. این نکته ها را از یاد نبرید:

• معاینات پزشکی و آزمایشگاهی باید به طور مرتب و منظم انجام شوند.

• اگر یک دوز را فراموش کردید، تا زمان دوز بعدی صبر کنید.

• برای نگهداری شیاف گلیسیرین، به اطلاعات روی برچسب مراجعه کنید. از نگهداری شیاف گلیسیرین در گرما یا سرویس بهداشتی خودداری نمائید. پرسشهای خود را در خصوص نحوه نگهداری از محصول از پرشک یا مسئول داروخانه بپرسید. تمامی داروها باید دور از دسترس اطفال و حیوانات خانگی نگهداری شوند.

داروها را داخل توالت یا فاضلاب نریزید مگر اینکه دستورالعمل منهدم کردن دارو، این باشد. اگر به دارو نیاز ندارید یا تاریخ مصرف آن به پایان رسیده است، با دقت و را رعایت نکات بهداشتی آن را دور بیاندازید. می توانید سوالات خود را درباره نحوه منهدم کردن دارو از پزشک یا مدیریت پسماند محله بپرسید.

مطالعه بیشتر:

برای یبوست نوزاد چه باید کرد؟

نوزادم مدفوع نکرده چیکار کنم؟

علت یبوست در کودکان چیست و چگونه می توان آن را درمان کرد؟

چیکار کنیم نوزاد مدفوع کنه ونشانه های یبوست در نوزادان چیست؟

?پرسش و پاسخ های شیاف گلیسیرین

چیکار کنیم شیاف گلیسیرین قبل از وارد کردن به مقعد نوزاد نشکند؟

شیاف گلیسیرین فقط برای استفاده مقعدی است. تمام دستورالعمل های بسته بندی محصول را بخوانید و مطابق آن عمل کنید یا دارو را بر اساس دستور پزشک مصرف نمائید. برای قرار دادن شیاف خیلی نرم، قبل از خارج کردن محتوی بسته بندی فویل، به مدت 30 دقیقه آن را در یخچال قرار دهید یا زیر آب سرد بگیرید، تا خنک و سفت شود.

اگر نوزاد بعد از استفاده از شیاف گلیسیرین مدفوع نکرد چه کنیم؟

اگر نوزاد بعد از استفاده از این محصول اجابت مزاج نداشت یا فکر می کنید ممکن است مشکل پزشکی جدی داشته باشد حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض جانبی شیاف گلیسیرین در نوزادان چیست؟

تحریک/ سوزش مقعد، ناراحتی شکمی/ گرفتگی عضلات یا رؤیت مقادیر کمی مخاط در مدفوع ممکن است رخ دهد. در صورت دوام یا بدتر شدن هر یک از این عوارض، بلافاصله به پزشک اطلاع دهید.

آیا ممکن است نوزاد به شیاف گلیسیرین آلرژی داشته باشد؟

واکنش آلرژیک بسیار جدی به این دارو نادر است. اما در صورت مشاهده علائم جدی حساسیت از جمله بثورات پوستی، خارش، تورم به خصوص در صورت، زبان یا گلو و مشکل تنفسی فوراً به مرکز درمانی مراجعه نمائید. گاهی ممکن است استفاده از دارو، عوارض دیگری نیز به همراه داشته باشد، در صورت بروز هر مشکل غیرعادی با پزشک تماس بگیرید.

منبع: webmd