The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چیکار کنیم نوزاد مدفوع کنه ونشانه های یبوست در نوزادان چیست؟

علاوه بر اینکه باید با برنامه شیر بدهید تا نوزاد وزن گیری مناسبی داشته باشد، توجه به مدفوع کردن منظم نوزاد نیز بسیار مهم است. مدفوع نکردن یا یبوست نوزاد می تواند سبب دلدرد و بی قراری شدید در او شده و شرایط را برای والدین دشوار کند. به همین سبب وقتی نوزاد چند روز دفع نداشته باشد، بسیاری از والدین می پرسند که چیکار کنیم نوزاد مدفوع کنه؟اگر شما هم با چنین شرایطی درگیر هستید و می پرسید که چیکار کنیم نوزاد مدفوع کنه، تا پایان این متن همراه ما باشید.

چیکار کنیم نوزاد مدفوع کنه؟

چند روز پس از تبدیل شدن به یک پدر و مادر جدید، یکی از موضوعات مورد بحث شما مدفوع است. بنابراین به طور طبیعی هنگامی که نوزاد شما یبوست دارد، یافتن راهی برای درمان آن اولویت اصلی زندگیتان می شود. برخلاف بزرگسالان، نوزادانی که فقط شیر می خورند نمی توانند فیبر بیشتری بخورند تا به اجابت مزاج منظم و راحت تر آنها کمک کنند، در نتیجه آنها برای رفع یبوست به کمک ما نیاز دارند.

چه زمانی باید برای درمان یبوست نوزاد اقدام کنیم؟

مطمئناً مهم است که قبل از اقدام به درمان، از وجود یبوست اطمینان داشته باشید. نوزادان، به ویژه نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند، ممکن است گاهی حتی تا 3 الی 4 روز دفع مدفوع نداشته باشند و هیچ مشکلی هم برای آنها پیش نیاید. لذا ضروری است که با روال دفع دلبندتان آشنایی داشته باشید.

یک علامت خطرناک که گاهی اوقات به دلیل نگرانی در مورد یبوست نوزاد، از آن غفلت می شود در واقع به دلیل تمرکز دقیق بر روی یبوست نوزاد مورد توجه قرار نمی گیرد، کاهش شدید تعداد پوشک های مرطوب در روز است. این می تواند علامت یک بیماری جدی باشد و اگر متوجه شدید که نوزاد شما ادرار کمتری تولید می کند باید با پزشک متخصص اطفال خود مشورت کنید. علائم کم آبی بدن نوزاد را بشناسید.

نشانه های یبوست در نوزادان چیست؟

 برخی از علائم که برای اطمینان از یبوست نوزاد به شما عبارتند از: عدم وجود حرکات روده ای بیش از 3 یا 4 روز، کاهش اشتها، مشکل خواب، نق زدن زیاد و بادهایی که با گریه های شدید خارج می شود و بسیار بدبو است. بزرگ شدن شکم ناشی از تجمع گاز.

چیکار کنیم نوزاد مدفوع کنه؟

  در اینجا چند روش درمانی خانگی برای کمک به نوزاد در دفع مدفوع آورده شده است:

1- مقدار کمی آب میوه های ملین

این روش باید علاوه بر تغذیه منظم کودک شما باشد و نباید جایگزین هیچ یک از آنها شود. اگر نوزادتان تغذیه تکمیلی را شروع کرده، مقدار کمی آب گلابی پخته یا انجیر پخته را با آب ولرم مخلوط کنید و 3 تا 4 بار در روز بین شیر دادن به کودک خود بدهید. هرگز آب میوه ها را شیرین نکنید، قند سبب بدتر شدن اوضاع می شود. یک گزینه خوب آب آلو است. برای رفع یبوست به دنبال توت ها نروید، تقریباً انواع توت ها می توانند معده حساس کودک شما را تحریک کنند و خطرات آلرژی زایی بالاتری دارند.

2- از حرکت ماساژ کولیک "پاهای دوچرخه" استفاده کنید

در یک اتاق گرم، شلوار نوزاد را دربیاورید سپس آن پاهای چاق و دوست داشتنی را در دستان خود بگیرید و به آرامی زانوی راست کودک خود را به سمت شانه راست خم کنید. هنگامی که زانوی کودک شما نمی تواند راحت از این جلوتر برود، پای او را کمی بالا بیاورید و پای دیگر او را به سمت خود بکشید و آن را به آرامی صاف کنید. همانطور که پای راست او را صاف می کنید، شروع به فشار دادن زانوی چپ به سمت شانه چپ کنید. اگر این کار را به درستی انجام می دهید، باید به نظر برسد که کودک شما به آرامی درحال دوچرخه زدن است. قسمت عقب او باید کمی از پوشک پارچه ای بلند شده و به آرامی به سمت راست به چپ و سپس به چپ به راست متمایل شود. چند بار این حرکت را ادامه دهید.

3- شکم کودک را ماساژ دهید

در یک محطی گرم لباس نوزاد را در بیاورید. نوک انگشتانتان را با کمی روغن بچه لیز کنید. از مرکز ناف به سمت اطراف شکم نوزاد را به صورت دورانی در جهت عقربه های ساعت ماساژ دهید. اینکار به خارج کردن حباب های هوای گیر افتاده و حرکت مدفوع کمک بسیار زیادی می کند. یادتان باشد که فشار دستتان باید بسیار ملایم باشد.

4- از حمام گرم کمک بگیرید

آب گرم بسیار کمک کننده است. هنگامی که نوزاد شما از علائم یبوست رنج می برد، یک وان آب گرم می تواند بسیار تسکین دهنده باشد. می توانید در وان شکم نوزاد را طبق روشی که گفته شد ماساژ دهید.

5- مقعد کودک را کمی ماساژ دهید

اگر از نحوه انجام این کار مطمئن نیستید، از پزشک متخصص اطفال خود راهنمایی های دقیق بخواهید. در برخی موارد علت یبوست انقباض اسفنگتر مقعد است. ماساژ ملایم این ناحیه می تواند کمک شایانی در دفع مدفوع تجمع پیدا کرده داشته باشد.

6- شیاف گلیسیرین را امتحان کنید

زیر نظر متخصص اطفال استفاده از شیاف گلیسیرین ازجمله آخرین راهکارهایی است که می تواند یبوست نوزاد را درمان کند.

اگر موارد ذکر شده به دفع مدفوع کمک نکرد و شما همچنان می پرسید چیکار کنیم نوزاد مدفوع کنه، مراجعه به متخصص نوزادان ضرورت دارد. در برخی موارد یبوست طولانی مدت می تواند نشان دهنده یک مشکل جدی تر باشد که باید با کمک سونوگرافی و عکس برداری از شکم نوزاد آن را بررسی و در صورت نیاز درمان کرد.

مطالعه بیشتر:

نوزادم مدفوع نکرده چیکار کنم؟

برای یبوست نوزاد چه باید کرد؟

چه غذاهایی برای یبوست نوزادان خوب است؟

چه غذاهایی سبب یبوست در نوزادان می شود ؟

?پرسش و پاسخ های چیکار کنیم نوزاد مدفوع کنه؟

چه زمانی باید برای درمان یبوست نوزاد اقدام کنیم؟

مطمئناً مهم است که قبل از اقدام به درمان، از وجود یبوست اطمینان داشته باشید. نوزادان، به ویژه نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند، ممکن است گاهی حتی تا 3 الی 4 روز دفع مدفوع نداشته باشند و هیچ مشکلی هم برای آنها پیش نیاید. لذا ضروری است که با روال دفع دلبندتان آشنایی داشته باشید.

نشانه های یبوست در نوزادن چیست؟

برخی از علائم که برای اطمینان از یبوست نوزاد به شما عبارتند از: عدم وجود حرکات روده ای بیش از 3 یا 4 روز، کاهش اشتها، مشکل خواب، نق زدن زیاد و بادهایی که با گریه های شدید خارج می شود و بسیار بدبو است. بزرگ شدن شکم ناشی از تجمع گاز.

چیکار کنیم نوزاد مدفوع کنه؟

در یک محطی گرم لباس نوزاد را در بیاورید. نوک انگشتانتان را را با کمی روغن بچه لیز کنید. از مرکز ناف به سمت اطراف شکم نوزاد را به صورت دورانی در جهت عقربه های ساعت ماساژ دهید. اینکار به خارج کردن حباب های هوای گیر افتاده و حرکت مدفوع کمک بسیار زیادی می کند. یادتان باشد که فشار دستتان باید بسیار ملایم باشد.

برای خارج شدن مدفوع نوزاد چه می توان کرد؟

مقعد کودک را کمی ماساژ دهید. اگر از نحوه انجام این کار مطمئن نیستید، از پزشک متخصص اطفال خود راهنمایی های دقیق بخواهید. در برخی موارد علت یبوست انقباض اسفنگتر مقعد است. ماساژ ملایم این ناحیه می تواند کمک شایانی در دفع مدفوع تجمع پیدا کرده داشته باشد.

منبع: marinmommies