The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بوی بد منی، علت بوی بد اسپرم چیست و درمان بوی بد اسپرم چیست؟

منی یا مایع منی همیشه بوی یکسانی ندارد. منی از مواد تشکیل دهنده بی شماری ساخته شده است که بر بوی آن تاثیر می گذارد و رژیم غذایی، بهداشت فردی و زندگی جنسی شما نقش موثری در این زمینه دارد. غذاهای خاص ممکن است به آن بوی شیرین (و طعم شیرین!) بدهد. اما خوردن یا نوشیدن مواد اسیدی باعث بد بو شدن مایع منی می شود. برخی عفونت ها و مشکلات نیز بر بوی بد آن تاثیرگذار است. مقاله زیر را بخوانید تا بدانید علت بوی بد منی چیست و چه زمانی باید به خاطر بوی بد منی به پزشک مراجعه کنید و چگونه بوی بد اسپرم را بهبود بخشیم.

بوی طبیعی منی چیست؟

 اگر منی بوی آمونیاک، سفیدکننده یا کلر می دهد تعجب نکنید. منی به طور طبیعی بوی آمونیاک، سفیدکننده یا کلر می دهد. منی در حدود ۱ درصد اسپرم و ۹۹ درصد ترکیبات دیگر، آنزیم ها، پروتئین ها و مواد معدنی است. بسیاری از این مواد قلیایی هستند. به این معنا که دارای PH بالای ۷ هستند. (PH مواد از صفر به معنای بسیار اسیدی تا ۱۴ که بسیار قلیایی است، اندازه گیری می شود).

برخی مواد قلیایی در منی شامل موارد زیر هستند:

• منیزیم

• کلسیم

• مس

• روی

• گوگرد

به طور کلی، مایع منی معمولا متمایل به قلیایی بودن است. هر چیزی که PH آن بین ۷.۲ و ۸.۰ است، به عنوان PH سالم در نظر گرفته می شود. هنگامی که سطح pH بدن شما متعادل است، منی بویی مانند آمونیاک، سفید کننده یا سایر مواد قلیایی دارد.

ممکن است پس از ارتباط جنسی متوجه تغییر در بوی منی شوید. محیط واژن تمایل به اسیدی بودن دارد و معمولا PH آن بین ۳.۸ و ۴.۵ است. این محیط اسیدی ممکن است با مواد داخل منی اثر متقابل داشته و باعث تغییر موقت بوی منی شود.

علت بوی بد منی چیست؟

اگر مایع منی بویی مانند ماهی، تخم مرغ فاسد یا به طور کلی بوی بد داشته باشد، نباید آن را نادیده بگیرید. بوی ماهی و بوی بد منی طبیعی نیست.مصرف غذاهایی خاص مانند مارچوبه، گوشت و سیر یا مصرف بیش از حد قهوه یا الکل ممکن است باعث زننده شدن بوی منی شود. سعی کنید مصرف این مواد را محدود کنید و ببینید آیا بوی منی به حالت طبیعی بازمی گردد یا خیر. اگر بوی بد از بین رفت، جای نگرانی نیست.

اگر بوی بد منی از بین نرفت، ممکن است نشانه ای از بیماری های مقاربتی (STI) یا مشکلات زمینه ای دیگر مانند موارد زیر باشد:

• تریکوموزیانیس. این عفونت باعث ایجاد خارش و سوزش و همچنین ترشحات بودار از ناحیه تناسلی می شود.

• سوزاک. این عفونت باکتریایی ممکن است باعث ایجاد سوزش هنگام ادرار، ورم بیضه ها و ترشحات زرد، سبز و سفید در آلت تناسلی شود.

• التهاب پروستات. این عارضه به التهاب غده پروستات اشاره دارد که معمولا توسط عفونت باکتریایی ایجاد می شود. علائم شامل درد هنگام ادرار، ادرار کدر یا خونی، درد هنگام انزال یا ادرار بیش از حد معمول است.

در صورتی که این علائم را همراه با بوی بد منی تجربه کردید، برای تشخیص به پزشک مراجعه کنید.

بوی اصلی مایع منی چگونه است؟

کنجکاو هستید بدانید بوی منی چگونه است؟ به کنار درخت پیروس کالرینا بروید که نوعی درخت گلابی در آمریکای شمالی است. این درخت به «درخت منی» معروف است. وقتی گل های آن در بهار شکوفا می شود، مقادیر زیادی مواد شیمیایی آلی به نام آمین ها در هوا آزاد می کند. این ها همان مواد شیمیایی موجود در بوی بدن، ماهی و البته منی هستند. این رایحه مانند بوی مایع منی است.

چه چیزی بر بوی منی تاثیر می گذارد؟

عوامل بسیاری تعادل مواد شیمیایی داخل بدن شما را بهم می ریزد. مانند تجمع باکتری ها و موادی که با منی ترکیب می شوند و باعث تغییر بوی آن می شود.ختنه

آیا ختنه کردن بر بوی منی موثر است؟

در صورتی که ختنه نکرده باشید، عرق، چربی پوست، سلول های مرده پوست، باکتری ها و جرم های زیر پوست سر آلت، هنگام انزال با مایع منی مخلوط و باعث تغییر در بوی منی می شود. اگر ختنه شده باشید، عرق و چربی باز هم امکان دارد روی بوی منی تاثیر بگذارد، اما معمولا به شدت قبل نیست. این به دلیل آن است که چیزی این مواد را زیر پوست نگه نمی دارد.

عرق یا ادرار خشک شده

عرق و ادرار حاوی مقادیر زیادی سدیم و مواد قلیایی است. سدیمی که پس از خشک شدن عرق یا ادرار روی پوست باقی می ماند، هنگام ترکیب با مایع منی بویی شبیه به سفیدکننده یا کلر به خود می گیرد. عرق و ادرار همچنین حاوی مواد مختلفی است که با مواد قلیایی داخل منی واکنش نشان می دهد. کلر، پتاسیم، منیزیم همه می توانند بوی منی را تغییر دهد.

رژیم غذایی

چیزی که می خورید و می آشامید حاوی مواد شیمیایی، مواد مغذی و مواد دیگری است که با محتویات منی ترکیب می شود. برخی باعث می شود منی بو و طعمی شیرین به خود بگیرد، مانند:

• میوه ها مانند آناناس، پرتقال و پاپایا (انبه هندی)

• برخی سبزیجات مانند بروکلی، کرفس و جوانه گندم

• ادویه های «شیرین» مانند جوزهندی و دارچین

برخی مواد غذایی که به نظر می رسد بوی منی را تند و زننده می کند، شامل موارد زیر است:

• کافئین

مشروبات الکلی

• کلم

• مارچوبه

• برگ های سبز مانند اسفناج

• گوشت

• شیر و محصولات لبنی دیگر

برخی از این غذاها برای سلامت مفید است، بنابراین اگر نگران بوی منی خود هستید، مصرف این مواد غذایی را کلا کنار نگذارید. می توانید برای ایجاد تعادل، کمی میوه و ادویه در برنامه غذایی خود قرار دهید.

آیا می توان بوی منی را تغییر داد؟

رژیم غذایی، سبک زندگی و بهداشت فردی مواردی است که بر بوی منی تاثیر می گذارد. برای کمک به حفظ بوی معمول قلیایی منی کارهای زیر را انجام داد:

• مرتب دوش بگیرید. همیشه آلت خود را بشویید و اگر امکان دارد زیر پوست سر آلت را تمیز کنید.

• رژیم غذایی سالم به همراه میوه ها و سبزیجات فراوان مصرف کنید.

• مصرف کافئین و الکل را محدود کنید.

• از روش های مراقبتی در رابطه جنسی استفاده کنید.

اگر متوجه بوی بد منی شدید مخصوصا اگر شریک جنسی جدید دارید حتما به پزشک مراجعه کنید. پزشک می تواند علت اصلی را مشخص کرده و توصیه های لازم را برای مراحل بعدی در اختیار شما قرار دهد.

مطالعه بیشتر:

اطلاعاتی در مورد اسپرم مردان

آزمون برای سنجش اطلاعات خود درباره مایع منی

علت بوی بد اسپرم چیست و مایع منی سالم چه بویی دارد؟

ترشحات بد بو در مردان چه علت هایی دارد و درمان آن چیست؟

?پرسش و پاسخ های بوی بد منی

بوی طبیعی اسپرم چگونه است؟

به طور کلی، مایع منی معمولا متمایل به قلیایی بودن است. هر چیزی که PH آن بین ۷.۲ و ۸.۰ است، به عنوان PH سالم در نظر گرفته می شود. هنگامی که سطح pH بدن شما متعادل است، منی بویی مانند آمونیاک، سفید کننده یا سایر مواد قلیایی دارد.

آیا ختنه کردن بر بوی منی موثر است؟

درصورتی که ختنه نکرده باشید، عرق، چربی پوست، سلول های مرده پوست، باکتری ها و جرم های زیر پوست سر آلت، هنگام انزال با مایع منی مخلوط و باعث تغییر در بوی منی می شود. اگر ختنه شده باشید، عرق و چربی باز هم امکان دارد روی بوی منی تاثیر بگذارد، اما معمولا به شدت قبل نیست. این به دلیل آن است که چیزی این مواد را زیر پوست نگه نمی دارد.

چرا منی بوی وایتکس می دهد؟

عرق و ادرار حاوی مقادیر زیادی سدیم و مواد قلیایی است. سدیمی که پس از خشک شدن عرق یا ادرار روی پوست باقی می ماند، هنگام ترکیب با مایع منی بویی شبیه به سفیدکننده یا کلر به خود می گیرد.

آیا می توان بوی منی را تغییر داد؟

رژیم غذایی، سبک زندگی و بهداشت فردی مواردی است که بر بوی منی تاثیر می گذارد. برای کمک به حفظ بوی معمول قلیایی منی کارهای زیر را انجام داد: • مرتب دوش بگیرید. همیشه آلت خود را بشویید و اگر امکان دارد زیر پوست سر آلت را تمیز کنید. • رژیم غذایی سالم به همراه میوه ها و سبزیجات فراوان مصرف کنید. • مصرف کافئین و الکل را محدود کنید. • از روش های مراقبتی در رابطه جنسی استفاده کنید.

منبع: healthline