The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

واکسن کرونا و اقدام به بارداری مجاز است یا خیر؟

واکسن کرونا، راهکار معجزه آمیزی است که با ایمن کردن بدن در برابر بیماری کرونا، به کم شدن شیوع این بیماری در سراسر جهان کمک کرده و جان میلیون ها انسان را نجات دهد. اما از آنجا که این واکسن به تازگی تولید شده و آگاهی عموم مردم نسبت به آن کم است، سوالات زیادی در رابطه با آن وجود دارد. از جمله اینکه آیا تزریق واکسن کرونا و اقدام به بارداری مجاز است یا خیر! با خواندن این مقاله به پاسخ این سوال مهم و چند سوال دیگر پیرامون واکسن کرونا می رسید.

آیا تزریق واکسن کرونا و اقدام به بارداری، مجاز است؟

در 11 آگوست، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها (CDC)، گزارش مهمی را در رابطه دستورالعمل واکسیناسیون علیه کرونا منتشر کرد که منجر به ایجاد تغییراتی چشمگیر در روال تزریق واکسن در تمام جهان شد. در این دستورالمعل، اذعان شده بود که تمامی افراد با سن 12 سال و بالاتر از آن می توانند واکسن کرونا بزنند، از جمله مادران باردار، زنان شیرده و حتی افرادی که در حال تلاش برای باردار شدن بوده و یا در آینده تصمیم دارند تا بچه دار شوند!

در واقع بر اساس این راهنما، تزریق واکسن کرونا و اقدام به بارداری، هیچ منافاتی با یکدیگر ندارد، زیرا در حال حاضر هیچ مدرکی در دست نیست که نشان دهد آنتی بادی هایی که پس از تزریق واکسن کرونا در بدن ساخته می شوند و یا خود ترکیبات موجود در واکسن، بتوانند برای روند اقدام به بارداری و جنین آینده مشکل ساز شوند.

در حال تلاش برای بارداری هستم، آیا تزریق واکسن کرونا الزامی است؟

پاسخ این سوال، واضح و روشن است، بله! زیرا واکسیناسیون بهترین راهکار برای محافظت از خود و جنین، در برابر کرونا ویروس و به ویژه نوع بسیار مسری آن یعنی دلتا است. شواهد به دست آمده از مطالعات نشان داده است که متاسفانه مادران باردار مبتلا به بیماری کرونا، در مقایسه با سایر زنان مبتلا که باردار نیستند، به میزان بسیار بیشتری در معرض ابتلا به فرم شدید بیماری قرار داشته و به علاوه میزان نیاز به بستری شدن در بیمارستان و بخش مراقبت های ویژه در آن ها قابل توجه و زیاد است. همچنین ابتلا به کرونا در طی بارداری، می تواند با خطر مرده زایی، زایمان زودرس، مرگ و میر مادر باردار و برخی عوارض نامطلوب دیگر همراه باشد.

به همین دلیل، توصیه می شود که اگر در دوران اقدام به بارداری، امکان تزریق واکسن دارید، این کار را انجام دهید تا با ایمنی نسبی در برابر بیماری کرونا باردار شده و در معرض خطر ایجاد عفونت های شدید و مرگ و میر ناشی از این بیماری منحوس قرار نگیرید.

علاوه بر سازمان CDC، بسیاری از سازمان های معتبر پزشکی از جمله کالج متخصصان زنان و زایمان آمریکا (ACOG) و ... نیز از این حقایق حمایت کرده و تزریق واکسن کرونا و اقدام به بارداری را بی خطر می دانند.

آیا تزریق واکسن کرونا و اقدام به بارداری، عارضه ای دارد؟

حقیقت این است که اطلاعات زیادی در این زمینه وجود ندارد، اما واکسن های فعلی کرونا با مقررات سخت گیرانه و دقیق سازمان غذا و دارو (FDA) مطابقت دارند که همین مساله آن ها را برای توزیع در میان عموم مردم، ایمن می کند. البته لازم به ذکر است که داده های به دست آمده از پژوهش های علمی موجود، هیچ اثر منفی از تزریق واکسن کرونا بر باروری، بارداری و یا سلامت کلی نشان نداده است و تنها عوارض گزارش شده، همان علائم و نشانه های موقتی و کوتاه مدت ناشی از تزریق واکسن هستند.

تاثیر واکسن کرونا بر باروری چیست؟

کافی است سری به شبکه های اجتماعی بزنید و یا با دوستان و اطرافیان خود صحبت کنید تا متوجه شوید که شایعات پیرامون واکسن کرونا تا چقدر زیاد هستند. از جمله اینکه تزریق واکسن کرونا و اقدام به بارداری مجاز نبوده و در صورت تزریق واکسن، چندین ماه باید برای اقدام به بارداری صبر کرد.

در نظرسنجی که همین امسال در انگلستان انجام و نتایج آن منتشر شد، مشخص شد که حدود یک چهارم از زنان جوان مایل به دریافت واکسن کرونا نیستند، زیرا نگرانی هایی در رابطه با تاثیرات واکسن بر قدرت باروری خود دارند. و سپس با سرعت گرفتن روند تزریق واکسن، جستجوهای گوگل برای کلمات کلیدی ناباروری مرتبط با واکسن های کرونا و همچنین واکسن کرونا و اقدام به بارداری، 340000 درصد افزایش یافت.

اما با این وجود در نهایت صرفا می توان گفت که علی رغم ترس ها و اطلاعات غلط و خرافی، هیچ مدرک مشخصی وجود ندارد که نشان دهد واکسن کرونا عامل ناباروری بوده و می تواند بر باروری تأثیر بگذارد.

آیا در صورت برنامه ریزی برای واکسیناسیون، باید باردار شدن یا درمان های کمک باروری را به تاخیر بیندازم؟

بر اساس توصیه های فعلی، خیر هیچ دلیلی برای به تاخیر انداختن اقدام به بارداری و یا دریافت درمان های کمک باروری وجود ندارد و اگر هم بعد از دریافت اولین دوز واکسن کرونا باردار شدید، نباید دریافت دوز دوم واکسن را به تعویق بیندازید. زیرا بین دوز اول و دوز دوم واکسن کرونا، نباید بیش از 3 الی 4 هفته فاصله باشد.

با در نظر گرفتن تمامی این نکات و مستندات، نیازی نیست که بابت تزریق واکسن کرونا و اقدام به بارداری نگران باشید. زیرا این واکسن نه تنها بر روی قدرت باروری تاثیر منفی ندارد، بلکه برای بارداری و جنین آینده نیز مشکل ساز نخواهد بود. پس با خیال راحت تزریق واکسن کرونا و اقدام به بارداری را انجام دهید. همچنین به یاد داشته باشید که نیازی نیست هیچ یک از مکمل ها و داروهای مصرفی خود را قطع کنید؛ زیرا تداخلی با واکسن کرونا ندارند.

مطالعه بیشتر:

اقدام به بارداری در دوران کرونا، آیا کار درستی است؟

واکسن کرونا در بارداری و شیردهی آیا بی خطر است؟

چه واکسن هایی می توانند بر بارداری شما تاثیر بگذارند؟

واکسن کرونا در شیردهی و تاثیر واکسن کرونا بر نوزاد چیست؟

?پرسش و پاسخ های واکسن کرونا و اقدام به بارداری

آیا تزریق واکسن کرونا و اقدام به بارداری، مجاز است؟

در واقع بر اساس این راهنما، تزریق واکسن کرونا و اقدام به بارداری، هیچ منافاتی با یکدیگر ندارد، زیرا در حال حاضر هیچ مدرکی در دست نیست که نشان دهد آنتی بادی هایی که پس از تزریق واکسن کرونا در بدن ساخته می شوند و یا خود ترکیبات موجود در واکسن، بتوانند برای روند اقدام به بارداری و جنین آینده مشکل ساز شوند.

در حال تلاش برای بارداری هستم، آیا تزریق واکسن کرونا الزامی است؟

پاسخ این سوال، واضح و روشن است، بله! زیرا واکسیناسیون بهترین راهکار برای محافظت از خود و جنین، در برابر کرونا ویروس و به ویژه نوع بسیار مسری آن یعنی دلتا است.

تاثیر واکسن کرونا بر باروری چیست؟

ی توان گفت که علی رغم ترس ها و اطلاعات غلط و خرافی، هیچ مدرک مشخصی وجود ندارد که نشان دهد واکسن کرونا عامل ناباروری بوده و می تواند بر باروری تأثیر بگذارد.

آیا در صورت برنامه ریزی برای واکسیناسیون، باید باردار شدن یا درمان های کمک باروری را به تاخیر بیندازم؟

بر اساس توصیه های فعلی، خیر هیچ دلیلی برای به تاخیر انداختن اقدام به بارداری و یا دریافت درمان های کمک باروری وجود ندارد. و اگر هم بعد از دریافت اولین دوز واکسن کرونا باردار شدید، نباید دریافت دوز دوم واکسن را به تعویق بیندازید. زیرا بین دوز اول و دوز دوم واکسن کرونا، نباید بیش از 3 الی 4 هفته فاصله باشد.

دیگر مطالب اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

مطالب دیگر این دسته بندی را می توانید در این بخش مشاهده کنید