The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علائم مرده زایی ودر هنگام مشاهده هر یک از آنها چه باید کنید؟

مرده زایی به معنای از دست رفتن جنین در هفته 24 بارداری (در برخی منابع هفته 20 بارداری ذکر شده)، از دست رفتن نوزاد در حین زایمان و یا در مدت 24 ساعت اول بعد از زایمان است. باتوجه به شیوع این عارضه بهتر است علائم مرده زایی را بدانید. در ادامه این مقاله می خواهیم برای شما شرح دهیم که علائم مرده زایی چیست و در هنگام مشاهده هر یک از آنها چه باید کنید.

علائم مرده زایی چیست؟

بسیاری از زنانی که دچار مرده زایی می شوند هیچ علائمی را حس یا مشاهده نمی کنند. با این حال مواردی وجود دارد که باید در دوران بارداری به آنها توجه داشته باشید. علائم مرده زایی جنین شامل:

تغییر یا قطع حرکات جنین

شما احتمالاً حرکات جنین خود را در رحم بعد از هفته 22 بارداری حس خواهید کرد. با گذشت هفته ها ممکن است از الگوی خاصی از حرکت های دلبندتان آگاه شوید مثلا حس کنید که در فلان ساعت بیشتر جنبش دارد یا فرزند شما ممکن است عصرها هنگام استراحت یا قبل از خواب شبانه بیشتر حرکت کند. همچنین ممکن است هنگام فعالیت های خاصی مانند استحمام، قرار دادن پاهای خود روی مبل یا خوردن و آشامیدن به نظر می رسد که حرکت هایش بیشتر شده است.حرکات جنین به طور معمول تا 26 هفته منظم می شود. شناخت این الگوهای حرکتی می تواند در دوران بارداری بسیار مفید باشد.

اگر نوزادی در رحم مشکلی داشته باشد احتمالاً برای صرفه جویی در انرژی کمتر حرکت می کند. درصورت ایست قلبی جنین هم هیچ حرکتی حس نخواهد شد. در نتیجه یکی از علائم مرده زایی قطع حرکات جنین است. اگر حس می کنید که مدتی است دلبندتان حرکت نکرده یک چیز شیرین بخورین و به پهلوی چپ دراز بکشید، حرکات جنین را در طی مدت 2 ساعت در یک محیط آرام و با دقت بشمرید اگر در این مدت کمتر از 8 حرکت داشت، حتما به متخصص اطلاع دهید. مراجعه به موقع به متخصص در هنگام مشاهده علائم مرده زایی تأثیر بسیار زیادی در نتیجه نهایی خواهد داشت.

تغییر حرکات جنین را به چه کسی اطلاع دهم؟ با چه کسی تماس بگیرم؟

احتمالا متخصص و یا مامایی که تحت نظر او هستید شماره ای را برای موارد اضطراری در اختیار شما قرار می دهد. اگر شماره ای در اختیار ندارید، بهترین مکان برای زنگ زدن معمولاً اورژانس زنان بیمارستان نزدیک محل زندگیتان است. بخش زایمان نه تنها برای زنان باردار بلکه برای موارد اضطراری در دوران بارداری نیز در دسترس است. این بخش باید 24 ساعت شبانه روز باز باشد و همیشه یک ماما در آنجا باشد که بتواند در مورد آنچه را که تجربه و حس می کنید با شما بحث کند و به شما مشاوره دهد.

اگر بچم حرکت نکرد باید به بیمارستان مراجعه کنم؟

ممکن است پس از مشورت با متخصص یا ماما به شما توصیه کنند که به بیمارستان بروید، پس از مراجعه به بیمارستان آنها احتمالاً سلامتی شما و جنین را بررسی کرده و به ضربان قلب جنین گوش می دهند. در بیمارستان ممکن است شما را به دستگاه اندازه گیری ضربان قلب متصل کنند که نواری از ضربان قلب جنین شما را ثبت می کند بنابراین می توان هر گونه نشانه ای از مشکلات را بررسی کرد. همچنین ممکن است از شما بخواهند هر بار که احساس می کنید جنین حرکت می کند دکمه دستگاهی را فشار دهید، این حرکات را می توان در چاپ ضربان قلب کودک نیز مشاهده کرد.

ممکن است با عجله و اضطراب به بیمارستان رفته و در آنجا دراز بکشید و ببینید که جنین خیلی عادی حرکت می کند و همه چیز عادی است. نگران نباشید و از این مسئله خجالت نکشید، این رخداد برای ماماها کاملا عادی است!

اگر می خواهید بدانید که برای جلوگیری از مرده زایی چه باید کنید اینجا کلیک کنید.

آیا نحوه خوابیدن مادر به علائم مرده زایی ربطی دارد؟

بله. وقتی به سه ماهه سوم بارداری می رسید توصیه می شود که به پهلو خصوصا پهلوی چپ بخوابید. تحقیقات نشان داده است که خوابیدن به پشت یا همان طاق باز به افزایش خطر تولد نوزاد مرده مرتبط است. این توصیه شامل خوابیدن در روز و خواب شبانه است. خوابیدن به پشت سبب می شود که رحم بزرگ و سنگین بر روی بزرگترین ورید بدن افتاده و بازگشت خون به قلب مادر را کم کند در نتیجه برون ده قلبی مادر کم شده و خونرسانی به جنین با اختلال مواجه خواهد شد.

علائم مرده زایی، نشت مایع از واژن

اگر در حین بارداری نشت مایعات از واژن خود احساس کردید خصوصا اگر زیاد است باید سریعاً با بیمارستان تماس بگیرید و تحت نظر باشید. این می تواند نشانه ای از پارگی یا سوراخ شدن کیسه آب یا نشانه ای از عفونت رحم باشد.

پاره شدن و سوراخ شدن کیسه آب

کیسه آب می تواند در هر زمان از بارداری سوراخ یا پاره شود و این می تواند منجر به زایمان زودرس و مرده زایی شود. اگر احساس می کنید که مایعات زیادی از واژن شما خارج می شود و یا احساس رطوبت دائمی می کنید، این می تواند نشانه سوراخ شدن کیسه آب شما باشد. در این موارد یک پد بهداشتی (نه تامپون) بگذارید، مقدار آبریزیش را تحت نظر داشته و با بخش اورژانس زنان تماس بگیرید. ممکن است از شما بخواهند که پد را استشمام کنید، زیرا نشت ادرار در بارداری معمول است یا ممکن است از شما بخواهند که نوار بهداشتی را در حدود 20 دقیقه بعد دوباره چک کنید تا ببیند آیا مرطوب است یا نه.

مایع آمنیوتیک (آب اطراف جنین) بوی متفاوتی از ادرار معمولاً بی رنگ و شفاف است اما گاهی می تواند صورتی مایل به قرمز یا می تواند سبز یا قهوه ای باشد. اگر فکر می کنید رطوبت ناشی از مایعات آمنیوتیک است باید مستقیماً به بیمارستان بروید تا معاینه شوید. ممکن است نیاز به معاینه داخلی داشته باشید تا علائم باز شدن دهانه رحم یا نرم شدن آن را برای زایمان بررسی شود. تستی به نام آمنیوشور وجود دارد که می تواند تشخیص دهد، آیا مایع خارج شده از رحم مربوط به آب دور جنین هست یا نه.

یکی دیگر از روش های تشخیص سوراخ شدگی کیسه آب به عنوان یکی دیگر از علائم مرده زایی تست فرن است.

اگر می خواهید در مورد تست آمنیوشور بیشتر بدانید اینجا کلیک کنید.

اگر می خواهید در مورد تست فرن بیشتر بدانید اینجا کلیک کنید.

علائم مرده زایی، عفونت دستگاه تناسلی

شما باید هرگونه ترشحات از واژن خود را که بوی بد می دهد و هر رنگ دیگری غیر از سفید و ترشحات بی رنگ را گزارش کنید زیرا ممکن است نشانه ای از عفونت داخل رحمی باشد. عفونت ها می توانند به کیسه و غشاهای اطراف جنین آسیب بزند و باعث ایجاد عفونت در داخل رحم شده و حتی منجر به پاره شدن کیسه آب گردند.

اگر ترشحات غیرمعمولی را تجربه کردید با ماما، پزشک عمومی یا بیمارستان خود تماس بگیرید و درخواست برای بررسی عفونت را بدهید. در حقیقت نشانه های عفونت شدید که درمان نمی شود می تواند به بروز علائم مرده زایی بیانجامد بنابراین حتما به آنها توجه کرده و در اسرع وقت برای درمان زیر نظر متخصص یا ماما اقدام کنید.

مطالعه بیشتر:

تولد نوزاد مرده: زنده ماندن عاطفی

پنج قدم تا شکست سقط، بارداری و تولد نوزاد...

فاصله بین سقط و بارداری مجدد چقدر باید باشد؟

نمونه برداری از جنین سقط شده آیا ضروری است؟

?پرسش و پاسخ های علائم مرده زایی

تغییر حرکات جنین را به چه کسی اطلاع دهم؟ با چه کسی تماس بگیرم؟

احتمالا متخصص و یا مامایی که تحت نظر او هستید شماره ای را برای موارد اضطراری در اختیار شما قرار می دهد. اگر شماره ای در اختیار ندارید، بهترین مکان برای زنگ زدن معمولاً اورژانس زنان بیمارستان نزدیک محل زندگیتان است. بخش زایمان نه تنها برای زنان باردار بلکه برای موارد اضطراری در دوران بارداری نیز در دسترس است. این بخش باید 24 ساعت شبانه روز باز باشد و همیشه یک ماما در آنجا باشد که بتواند درمورد آنچه را که تجربه و حس می کنید با شما بحث کند و به شما مشاوره دهد.

اگر بچم حرکت نکرد باید به بیمارستان مراجعه کنم؟

ممکن است پس از مشورت با متخصص یا ماما به شما توصیه کنند که به بیمارستان بروید، پس از مراجعه به بیمارستان آنها احتمالاً سلامتی شما و جنین را بررسی کرده و به ضربان قلب جنین گوش می دهند.

آیا نحوه خوابیدن مادر به علائم مرده زایی ربطی دارد؟

بله. وقتی به سه ماهه سوم بارداری می رسید توصیه می شود که به پهلو خصوصا پهلوی چپ بخوابید. تحقیقات نشان داده است که خوابیدن به پشت یا همان طاق باز به افزایش خطر تولد نوزاد مرده مرتبط است. این توصیه شامل خوابیدن در روز و خواب شبانه است. خوابیدن به پشت سبب می شود که رحم بزرگ و سنگین بر روی بزرگترین ورید بدن افتاده و بازگشت خون به قلب مادر را کم کند در نتیجه برون ده قلبی مادر کم شده و خونرسینی به جنین با اختلال مواجه خواهد شد.

آیا احساس خیسی در واژن طی بارداری خطرناک است؟

اگر در حین بارداری نشت مایعات از واژن خود احساس کردید خصوصا اگر زیاد است باید سریعاً با بیمارستان تماس بگیرید و تحت نظر باشید. این می تواند نشانه ای از پارگی یا سوراخ شدن کیسه آب یا نشانه ای از عفونت رحم باشد.

منبع: tommys