The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

اقدام به بارداری در دوران کرونا، آیا کار درستی است؟

کاملا قابل درک است که اخبار روزانه در مورد ویروس کرونا ناراحت کننده است و ممکن است منجر به ایجاد اضطراب و استرس شود. شما ممکن است امسال قصد باردار شدن داشته باشید و اکنون سوالات زیادی در مورد اینکه آیا باید اقدام کنید یا مدتی صبر کنید در ذهن شما شکل گرفته است. بهتر است بدانید که در نهایت این تصمیم شما است، اما ما سعی کرده ایم در ادامه این مقاله به سوالات ذهنی شما در رابطه با اقدام به بارداری در دوران کرونا پاسخ دهیم.

آیا در دوران همه گیری ویروس کرونا باردار شوم؟

می خواهم امسال برای بارداری اقدام کنم. آیا اقدام به بارداری در دوران کرونا کار درستی است یا باید صبر کنم؟

در حال حاضر هیچ راهنمایی رسمی در مورد اقدام به بارداری در دوران کرونا وجود ندارد و مهم تر از همه این است که اقدام به بارداری یک تصمیم کاملا شخصی است و همه گیری ویروس کرونا باعث تغییر آن نمی شود. فقط شما و همسرتان می توانید این تصمیم را بگیرید.

از آنجا که ویروس هنوز بسیار جدید است، ما هنوز درباره تاثیرات آن بر بارداری چیزهای زیادی نمی دانیم. اما در حال حاضر، هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد ویروس کرونا خطر سقط جنین را در هر مرحله از بارداری از جمله چند هفته اول افزایش می دهد. همچنین هیچ مدرکی دال بر تاثیر ویروس بر رشد کودک در رحم وجود ندارد.

با این وجود، هنگام تصمیم گیری در مورد اقدام به بارداری در دوران کرونا باید چند نکته را بخاطر بسپارید. به عنوان مثال، در حالی که این بیماری همه گیر ادامه دارد، خدمات مربوط به حوزه بارداری، از جمله خدمات زایمان، کمی با تاخیر همراه هستند و معلوم نیست که تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

به همین دلیل است که برخی انجمن های مربوط به بارداری زنان از مردم می خواهد قبل از اقدام به بارداری در دوران کرونا صبر کنند تا همه گیری تمام شود.

پزشکان و متخصصان به زنان و همسرانشان توصیه می کنند که با در نظر گرفتن خطرات انتقال ویروس کرونا در حین تماس های معمول با مراجعه به مطب متخصصان زنان و مامایی برای انجام مراقبت های معمول در دوران بارداری را، به ویژه در صورت بروز هرگونه عوارض بارداری، در نظر بگیرند.

می توانید در مورد سابقه پزشکی خود نیز فکر کنید. به عنوان مثال، اگر در بارداری های قبلی دچار عارضه ای شده اید یا یک بیماری طولانی مدت دارید، به این معنی است که در دوران بارداری به مراقبت بیشتری نیاز خواهید داشت، بنابراین ممکن است احساس کنید که اکنون زمان مناسبی برای اقدام به بارداری نیست.سلامت روان شما نیز ممکن است یک مسئله باشد. ممکن است بخواهید که زندگی خود را پیش ببرید و به طور کلی از نظر روانی احساس خوبی دارید. اما اگر نسبت به آنچه اتفاق می افتد اضطراب خاصی دارید، ممکن است بارداری برای شما دشوار باشد. بارداری می تواند یک تجربه احساسی باشد، حتی وقتی همه چیز به خوبی پیش می رود، بنابراین وضعیت فعلی ممکن است شما را بیش از پیش مضطرب یا نگران کند. با این حال، پشتیبانی زیادی برای کمک به شما در زمینه سلامت روان و سلامتی در دوران بارداری وجود دارد.

طبق آخرین توصیه های اکثر کشورها، افراد باردار در کنار افراد بالای 70 سال و افرادی که دارای بیماری طولانی مدت هستند، بخشی از گروه های آسیب پذیر هستند. اگرچه هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد زنان باردار بیشتر از جمعیت عمومی در معرض خطر بیماری قرار دارند، اما دولت ها با رویکرد احتیاطی سعی در ایمن نگه داشتن همه افراد کرده اند.

اگرچه این دلایل جدی و ترسناک به نظر می رسند، اما سعی کنید به یاد داشته باشید که متخصصان بهداشت و درمان همچنان در آنجا خواهند بود تا از شما مراقبت کنند و اطمینان حاصل کنند که مراقبت های لازم را دریافت خواهید کرد، مهم نیست که چه موقع باردار شوید. در نهایت این تصمیم شما است.

آیا اقدام به بارداری در دوران کرونا باید منتظر واکسن کووید 19 باشم؟

واکسیناسیون قبل از بارداری به شما در جلوگیری از ابتلا به کووید 19 و عواقب جدی آن کمک می کند. ممکن است لازم باشد به توجه به شرایط خود تصمیم بگیرید که بارداری را به تاخیر بیاندازید تا ابتدا واکسن کووید 19 را دریافت کنید. ما نمی دانیم که برنامه واکسیناسیون با چه سرعتی در ایران به دست همه می رسد و ممکن است عوامل دیگری نیز در ارتباط با سلامتی، سن یا شرایط فردی شما نقش داشته باشند که در تصمیم شما تاثیر بگذارد. اگر می خواهید مشاوره بیشتری در این زمینه کسب کنید بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و با تحقیقات بیشتر کمی اطلاعات خود را در مورد واکسن کووید 19 بالا ببرید.

در حالیکه در قرنطینه به سر می برم، چگونه می توانم در این همه گیری ویروس کرونا برای بارداری آماده شوم؟

همانند برنامه ریزی برای بارداری در هر زمان، موارد زیادی وجود دارد که می توانید شرایط بارداری و کودک خود را سالم تر کنید. این موارد شامل:

• اگر در حال مصرف الکل و سیگار کشیدن هستید باید هر دو را متوقف کنید.

مصرف اسید فولیک را قبل از اقدام به بارداری شروع کنید.

• مصرف ویتامین D را شروع کنید. ( ویتامین D در بارداری توصیه می شود و ممکن است در حال حاضر ویتامین D زیادی از نور خورشید دریافت نکنید.)

• یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید.

مصرف کافئین را کاهش دهید.

• وزن مناسبی را حفظ کنید. فعال ماندن نیز بسیار مهم است. این در حالی است که شما در حال قرنطینه خود هستید ممکن است دشوار باشد، اما ممکن است راهکارهایی وجود داشته باشد.

به عنوان مثال، می توانید موارد زیر را امتحان کنید:

• کلاس های ورزشی رایگان را به صورت آنلاین در YouTube یا سایر سایت ها جستجو کنید.

• در صورت امکان در حیاط خانه کمی وقت بگذرانید.

• می توانید با موزیک های شاد در خانه برقصید.

• بعضی از کارهای خانه مانند جاروبرقی یا گردگیری را انجام دهید. این مورد ممکن است ایده آل نباشد، خصوصا اگر معمولا فرد بسیار فعالی هستید، اما هر چیزی که ضربان قلب شما را بالا ببرد می تواند به تناسب اندام و سلامتی شما کمک کند.

اگر در حین تلاش برای بارداری مبتلا به ویروس کرونا شوم، چه کاری انجام دهم؟

اگر در حین تلاش برای بارداری از ویروس کرونا رنج می برید، لطفا خود را به عنوان بخشی از گروه زنان باردار در نظر بگیرید و راهنمایی های رسمی فعلی و سایر روش های کمک درمانی و توصیه های پزشکی را دنبال کنید.

من نسبت به آنچه اتفاق می افتد بسیار مضطرب هستم. آیا این مورد می تواند بر قدرت باروری من تاثیر بگذارد؟

بعید است نگرانی که احساس می کنید بر قدرت باروری شما تاثیر بگذارد. اما مراقبت از سلامت روان و همچنین سلامت جسمی قبل از بارداری مهم است. روش های زیادی برای انجام این کار وجود دارد، مانند:

• صحبت با کسی که احساس می کنید می توانید به او اعتماد کنید از جمله شریک زندگی خود، یکی از اعضای خانواده یا یک دوست

• اگر در مورد احساسات خود نگرانی دارید از کسی کمک بگیرید

• راهکارهای احساس آرامش را پیدا کنید.

اما اگر احساس می کنید اضطراب بر زندگی روزمره شما تاثیر می گذارد، سعی کنید در صورت امکان از یک روانشناس وقت بگیرید، زیرا ممکن است به حمایت بیشتری نیاز داشته باشید. روانشناسان ممکن است به جای قرار ملاقات حضوری، بتوانند از طریق تلفن با شما صحبت کنند. اگر در مورد احساس خود به کمک نیاز دارید، آنها همچنان تمام تلاش خود را برای حمایت از شما انجام می دهند. اگر از قبل از سلامت روان خوبی برخوردار هستید، مهم است که قبل از اقدام به بارداری در دوران کرونا با پزشک خود صحبت کنید، زیرا احتمال دارد شما به درمان و مراقبت ویژه نیاز داشته باشید.

مطالعه بیشتر:

ویروس کرونا چه تاثیری بر مادران باردار دارد؟

تاثیر ویروس کرونا بر بارداری و زایمان چیست؟

ویروس کرونا در نوزادان، شیردهی در مبتلایان به کرونا

تاثیر ویروس کرونا بر جنین،این ویروس چه تاثیری بر جنین دارد؟

?پرسش و پاسخ های اقدام به بارداری در دوران کرونا

در حالیکه در قرنطینه به سر می برم، چگونه می توانم در این همه گیری ویروس کرونا برای بارداری آماده شوم؟

همانند برنامه ریزی برای بارداری در هر زمان، موارد زیادی وجود دارد که می توانید شرایط بارداری و کودک خود را سالم تر کنید. این موارد شامل: • اگر در حال مصرف الکل و سیگار کشیدن هستید باید هر دو را متوقف کنید. • مصرف اسید فولیک را قبل از اقدام به بارداری شروع کنید. • مصرف ویتامین D را شروع کنید. ( ویتامین D در بارداری توصیه می شود و ممکن است در حال حاضر ویتامین D زیادی از نور خورشید دریافت نکنید.) • یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید.

اگر در حین تلاش برای بارداری مبتلا به ویروس کرونا شوم، چه کاری انجام دهم؟

اگر در حین تلاش برای بارداری از ویروس کرونا رنج می برید، لطفا خود را به عنوان بخشی از گروه زنان باردار در نظر بگیرید و راهنمایی های رسمی فعلی و سایر روش های کمک درمانی و توصیه های پزشکی را دنبال کنید.

آیا اقدام به بارداری در دوران کرونا باید منتظر واکسن کویید 19 باشم؟

واکسیناسیون قبل از بارداری به شما در جلوگیری از ابتلا به کویید 19 و عواقب جدی آن کمک می کند. ممکن است لازم باشد به توجه به شرایط خود تصمیم بگیرید که بارداری را به تاخیر بیاندازید تا ابتدا واکسن کویید 19 را دریافت کنید. ما نمی دانیم که برنامه واکسیناسیون با چه سرعتی در ایران به دست همه می رسد و ممکن است عوامل دیگری نیز در ارتباط با سلامتی، سن یا شرایط فردی شما نقش داشته باشند که در تصمیم شما تاثیر بگذارد. اگر می خواهید مشاوره بیشتری در این زمینه کسب کنید بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و با تحقیقات بیشتر کمی اطلاعات خود را در مورد واکسن کویید 19 بالا ببرید.

می خواهم امسال برای بارداری اقدام کنم. آیا انجام این کار درست است یا باید صبر کنم تا کرونا تمام شود؟

در حال حاضر هیچ راهنمایی رسمی در مورد اقدام به بارداری در دوران کرونا وجود ندارد و مهم تر از همه این است که اقدام به بارداری یک تصمیم کاملا شخصی است و همه گیری ویروس کرونا باعث تغییر آن نمی شود. فقط شما و همسرتان می توانید این تصمیم را بگیرید.

منبع: tommys

دیگر مطالب اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

مطالب دیگر این دسته بندی را می توانید در این بخش مشاهده کنید