The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سونا در بارداری و خطرات استفاده از جکوزی در بارداری چیست؟

اگر باردار هستید، شاید می خواهید بدانید که آیا می توانید با خیال راحت از سونا استفاده کنید، یا خیر. فکر اینکه بدن خود را در گرمای سونا خیس می کنید و کمردرد و سایر ناراحتی های عمومی خود را تسکین می دهید، شگفت انگیز به نظر می رسد اما لازم است قبل از هر اقدامی در بارداری، از خطرات و ناراحتی های استفاده از سونا در بارداری آگاه باشید.

خطرات استفاده از سونا در بارداری چیست؟

گرمای شدید و ثابت نگرانی اصلی استفاده از سونا در دوران بارداری است. اگرچه این گرما آرامش بخش است و احساس خوبی به مادر می دهد، اما لزوماً برای فرزند شما بی خطر نیست. جنین در رحم مادر، نمی تواند دمای بدن خود را تنظیم کند. بنابراین قادر به تحمل گرمای شدید سونا نیست. مطالعات بروز عوارض جدی مغز یا نخاعی را در نوزادانی نشان می دهند که در سه ماهه اول بارداری در معرض دمای بالا مانند وان آب گرم یا سونا قرار داشته اند.

گرمای شدید باعث سقط جنین یا نقایص مادرزادی مانند نقص دیواره بین بطنی و مجرای شریانی باز نیز خواهد شد. پژوهش در این خصوص ادامه دارد.در صورت وجود بیماری یا شرایط پزشکی خاص، گرمای شدید سونا در دوران بارداری می تواند موجب پیچیدگی بیشتر بیماری شود.

آیا استفاده از سونا در بارداری بی خطر است؟

با اجازه پزشک می توانید استفاده از سونا را در دوران بارداری به 15 دقیقه یا کمتر محدود کنید. برخی از پزشکان به طور کلی سونا را در بارداری منع می کنند. گاهی استفاده از سونا حتی به مدت محدود، برای جنین خوب نیست. بروز ضعف یا حالت تهوع می تواند نشانه ای از گرم شدن بیش از حد بدن باشد بنابراین در این صورت فوراً سونا را ترک کنید.

توجه داشته باشید که همه سوناها یکسان نیستند. گاهی دمای سونا تغییر می کند و شیوه گرمایش آنها با یکدیگر متفاوت است. بنابراین معلوم نیست چه مدت طول می کشد تا دمای بدن تا به دمایی برسد که برای کودک مضر است.

سونا چیست؟

سونا اتاقکی است که با چوب ساخته شده یا دیواره های چوبی دارد و گرمای خشک با رطوبت بسیار کم تولید می کند. اکثر سوناها در محدوده دمایی 82 تا 90 درجه سانتیگراد هستند و میزان رطوبت زیر 15 درصد حفظ می شود.

آیا استفاده از سونا برای سلامتی مفید است؟

مزایای استفاده از سونا برای افراد غیرباردار عبارتند از:

• سم زدایی

• تسکین استرس

• تسکین درد

• تسکین درد عضلانی پس از یک تمرین سخت

دفع ناخالصی ها از طریق تعریق، تجربه ای است شبیه به ورزش کردن که در سونا به دست می آورید.

در شرایط غیربارداری نیز قبل از استفاده از سونا حتما با پزشک مشورت کنید و اطمینان حاصل نمایید که برای شما بی خطر است زیرا گرمای شدید می تواند شرایط برخی بیماری ها را پیچیده تر کند.

آیا استفاده از جکوزی در بارداری بی خطر است؟

خطرات نشستن در جکوزی در دوران بارداری مانند سونا است. اما وان آب گرم دمای بدن را سریعتر افزایش می دهد زیرا تمام بدن با آب گرم پوشیده شده است. اگر مخرن آب گرم یا مقابل آن بنشینید، وان آب گرم دمای بدن را سریعتر افزایش می دهد. برخی از پزشکان دمای آب 35 درجه سانتیگراد را در دوران بارداری پیشنهاد می کنند. اگر پزشک به شما اجازه داد که در دوران بارداری گهگاهی از وان آب گرم استفاده کنید، اقدامات احتیاطی زیر را در نظر داشته باشید:

• بیش از 10 دقیقه در داخل آن نمانید

• هر روز یا مکرراً از وان آب گرم استفاده نکنید

• نزدیک جت هایی که آب داغ به داخل وان آب گرم می ریزند، ننشینید

• اگر احساس ضعف یا حالت تهوع داشتید فوراً از وان آب گرم خارج شوید

جکوزی ها نیز مانند سونا، شبیه هم نیستند و بسته به میزان نظارت دقیق بر آنها، همیشه در یک دما نگهداری نمی شوند و ممکن است گرمتر یا سردتر باشند..

مراحل بعدی

استفاده از جکوزی در بارداری به خصوص در سه ماهه اول خطرناک است و اکثر پزشکان استفاده از آن را مجاز نمی دانند. به خاطر داشته باشید که استفاده از استفاده از جکوزی در بارداری برای برخی از مادران باردار، حتی به مدت کوتاه می تواند خطرناک باشد. بنابراین ارزش ریسک کردن ندارد. همیشه قبل از استفاده از جکوزی و سونا در بارداری با پزشک مشورت کنید.

مطالعه بیشتر:

ورزش در آب در دوران بارداری

آفتاب گرفتن در بارداری چه تاثیری بر جنین دارد؟

سولاریوم در بارداری آیا برای جنین خطرناک است؟

ورزش های مضر در بارداری و مواردی که باید از آنها پرهیز کنید؟

?پرسش و پاسخ های سونا در بارداری

آیا استفاده از سونا در بارداری بی خطر است؟

با اجازه پزشک می توانید استفاده از سونا را در دوران بارداری به 15 دقیقه یا کمتر محدود کنید. برخی از پزشکان به طور کلی سونا را در بارداری منع می کنند. گاهی استفاده از سونا حتی به مدت محدود، برای جنین خوب نیست. بروز ضعف یا حالت تهوع می تواند نشانه ای از گرم شدن بیش از حد بدن باشد بنابراین در این صورت فوراً سونا را ترک کنید.

آیا استفاده از سونا برای سلامتی مفید است؟

مزایای استفاده از سونا برای افراد غیرباردار عبارتند از: • سم زدایی • تسکین استرس • تسکین درد • تسکین درد عضلانی پس از یک تمرین سخت. دفع ناخالصی ها از طریق تعریق، تجربه ای است شبیه به ورزش کردن که در سونا به دست می آورید.

درصورت نشستن در جکوزی در بارداری، چه نکاتی را باید راعایت کنیم؟

اگر پزشک به شما اجازه داد که در دوران بارداری گهگاهی از وان آب گرم استفاده کنید، اقدامات احتیاطی زی ر را در نظر داشته باشید: • بیش از 10 دقیقه در داخل نمانید • هر روز یا مکرراً از وان آب گرم استفاده نکنید • نزدیک جت هایی که آب داغ به داخل وان آب گرم می ریزند، ننشینید • اگر احساس ضعف یا حالت تهوع داشتید فوراً از وان آب گرم خارج شوید

آیا استفاده از جکوزی در بارداری مجاز است؟

استفاده از استفاده از جکوزی در بارداری برای برخی از مادران باردار، حتی به مدت کوتاه می تواند خطرناک باشد. بنابراین ارزش ریسک کردن ندارد.

منبع: healthline