The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سولاریوم در بارداری آیا برای جنین خطرناک است؟

تعداد زیادی از بانوان به برنزه کردن پوستشان با استفاده از حمام آفتاب و یا دستگاه های سولاریوم بسیار علاقه دارند و می پرسند که آیا برنزه کردن با کمک سولاریوم در بارداری ایمن است؟ آیا سولاریوم برای جنین خطرناک است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد خطرات ناشی از سولاریوم در دوران بارداری برای خودتان و جنین، این متن را مطالعه کنید.

آیا استفاده از لوسیون‌های برنزه کننده یا سولاریوم در دوران بارداری ایمن است؟

بله و خیر!

اگر در دوران بارداری احساس جذابیت نمی‌کنید، پوست برنزه شده ممکن است برای ایجاد اعتماد به نفس در شما معجزه کند. خبر خوب اینکه مواد بکار رفته در کرم‌ها و فوم‌های برنزه کننده بی ضرر هستند، پس استفاده از آنها در بارداری مشکلی نخواهد داشت. این محصولات اساساً رنگ هستند که بر روی سطح پوست قرار می‌گیرند و آسیبی به جنین شما نمی‌رسانند.

کیفیت این محصولات در سالهای اخیر به طرز چشمگیری بهبود یافته، بنابراین نباید از اینکه شبیه یک شکلات شوید نگران باشید.

با اینحال توصیه می‌شود که از اسپری‌های برنزه کننده دوری کنید، زیرا ممکن است بخار گاز برای ریه در هنگام تنفس آنها مضر باشد.

همچنین ممکن است وارد جریان خون شما شود که معنی آن اینست که می‌تواند بر رشد جنین تاثیرگذار باشد.

با اینحال وقتی که صحبت استفاده از سولاریوم می‌شود، نگرانی‌های زیادی برای شما و جنین‌تان وجود دارد.

سولاریوم‌ها برای سلامتی مضر هستند، این ابزار اشعه ماوراء بنفش (UV) از خود ساطع می‌کنند که منجر به سرطان پوست می‌شود. گفته کسانی را که ادعا می‌کنند سولاریوم فقط اشعهUVA  را ساطع می‌کند و برای سلامتی مضر نیستند باور نکنید.

سولاریوم و سرطان پوست

تحقیقات بیانگر این واقعیت است که استفاده از دستگاه سولاریوم ده بار در یک سال ریسک ابتلا به سرطان پوست یا ملانوما که یکی از کشنده‌ترین انواع سرطان است را دو برابر می‌کند. ملانوما تنها نوع سرطان است که به جفت سرایت می‌کند، که می‌تواند برای مادر و جنین او فاجعه آمیز باشد.

خوابیدن روی تخت سولاریوم همچنین می‌تواند دمای بدن شما را تا درجه‌ای که ممکن است برای جنین خطرناک باشد افزایش دهد، خصوصاً در سه ماهه اول بارداری.

بالا رفتن دمای بدن در طول بارداری یعنی بالاتر از38 درجه سانتی گراد که می‌تواند در اتاقک سولاریوم، وان آب داغ یا سونا اتفاق بیفتد، منجر به ناهنجاری‌های ستون فقرات جنین در حال رشد خواهد شد و نگرانی دیگر این است که خوابیدن به پشت به مدت طولانی می‌تواند جریان خون را به قلب شما وهمچنین به جنین مختل کند. (اگر این اتفاق بیفتد شما احساس گیجی و منگی خواهید داشت).

آسیب های پوستی در اثر سولاریوم

یکی دیگر از معایب برنزه کردن با کمک سولاریوم در بارداری برور آسیب های پوستی است. مادران باردار با پوست حساس که خود را در معرض اشعه ماوراء بنفش UV از طریق سولاریوم یا آفتاب قرار می‌دهند. احتمالا بیشتر مستعد لکه‌های پوستی (کلواسما) می شوند، یعنی لکه‌های تیره ای که روی صورت و گاهی روی بازوان در دوران بارداری پدیدار می‌شود.

 

بیشتر بدانید:

1- روش های مقابله با تغییرات پوست در بارداری

2- آیا حمام آفتاب و استفاده از دستگاه های سولاریوم در بارداری بی خطر است؟

3- آفتاب گرفتن در بارداری چه تاثیری بر جنین دارد؟

4- مصرف ضدآفتاب در بارداری، مجاز است؟

منبع: babycenter