The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آفتاب گرفتن در بارداری چه تاثیری بر جنین دارد؟

غرق شدن در نور آفتاب در دوران بارداری خطری ندارد. به هر حال آفتاب منبع شماره یک ویتامین D است و می تواند ما را از بسیاری از بیماری ها محافظت کند، از افسردگی پیشگیری کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

اما قرار گرفتن در معرض نور خورشید حتی به مقدار کم هم برای برآوردن نیازهای بدن ما و جنین مان کفایت می کند. بعلاوه، مصرف مکمل ها نیز یکی دیگر از شیوه های تامین ویتامین های مورد نیاز بدن است و ممکن است ویتامین های مخصوص دوران بارداری هم حاوی مقادیرِ کافی از ویتامین D باشند.

آیا حمام آفتاب یا آفتاب گرفتن در بارداری بی خطر است؟

با اینکه شواهدی دال بر اینکه پرتوهای ماوراء بنفش می توانند برای جنین تان مضر باشند وجود ندارد، ولی در دوران بارداری پوست مادر به دلیل هورمون های متعدد در بدن او، حساس تر است. در این دوره شما بیشتر از همیشه مستعد آفتاب سوختگی و بروز لکه ها و کک و مک بارداری هستید، که به "ماسک دوران بارداری " معروف هستند.

شما همچنین در این دوران در معرض خطر از دست دادن آب بدن هستید، زیرا غلظت خونتان بالاتر است و حفظ آب بدن تان سخت تر خواهد بود. همچنین به دلیل تهوع و استفراغ بدن دچار ریسک بی آبی می شود.

هشدار: کم آبی بدن می تواند سبب بروز مشکلات پیچیده و عدیده برای مادر و جنین او بشود، مثل گر گرفتگی، گرفتگی عضلات، کم شدن مایع آمنیوتیک و زایمان زودرس و ... .

آفتاب گرفتن به مقدار کم می تواند از پوست تان محافظت کند ولی فقط تا حدودی و اگر مراقبت ها را جدی نگیرید پوست شما می تواند در معرض آسیب باشد. اگر اصرار دارید مدتی را در آفتاب بگذرانید، به مقدار فراوان آب بنوشید و مراقب هر نوع نشانه ای حاکی از بی آبی بدن باشید، مثل ادرار تیره رنگ، سر درد، کم شدن ادرار، خشکی دهان و پوست خشک. اگر می خواهید برای یک سفر قبل از زایمان به کنار دریا بروید، بهتر است به قدر کافی کرم ضدآفتاب بزنید، کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید. رعایت این موارد بسیار مفید خواهد بود.

 

تاثیر آفتاب بر جنین

قرار گرفتن مادر باردار در معرض نور خورشید می تواند اثرات مثبت و منفی داشته باشد. که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

تاثیر منفی آفتاب گرفتن در بارداری بر جنین

حمام آفتاب موجب از دست رفتن بخش زیادی از مایعات ضروری بدن و در نتیجه کم آبی یا گرمای بیش از حد خواهد شد. البته این مساله زمانی بروز می کند که شما به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرید که سبب می شود دمای بدنتان به طرز قابل ملاحظه ای افزایش یابد. کمبود مایعات بدن  (آب بدن) در دوران بارداری مشکل آفرین هستند و می توانند به انقباضات زودرس منجر گردند. همچنین گرمای بیش از حد بدن، دمای داخلی را افزایش داده و می تواند به ایجاد نواقص مادرزادی منجر شود.

به این ترتیب اگر تصمیم به آفتاب گرفتن دارید، سعی کنید تا مقدار آب خنک در دسترستان باشد تا بتوانید هر از چندگاهی جرعه جرعه از آن بنوشید.

خطر بروز ناهنجاری های مادرزادی نظیر بسته نشدن لوله عصبی در اثر گرم شدن بیش از حد بدن مادر، خصوصاً در سه ماهه اول بارداری و به ویژه در مابین روزهای 16 تا 28 بارداری بسیار جدی است. بنابراین اگر ماه های اول بارداری خود را می گذرانید، اجازه ندهید که قرار گرفتن در معرض نور خورشید آنقدر طولانی شود که شما احساس گرم شدن بیش از حد کنید.

تاثیر مثبت آفتاب گرفتن در بارداری بر جنین

از طرفی قرار گرفتن در معرض نورخورشید برای مادران باردار و جنین آنها فوایدی نیز دارد، البته اگر با رعایت نکات احتیاطی انجام شود.

نور خورشید سبب فعال سازی پیش ساز ویتامین D در پوست شده که در نهایت به بهبود سطح ویتامین D در بدن کمک شایانی خواهد کرد. ویتامین D برای جذب کلسیم از روده ضرورت دارد. بنابراین اگر مقدار آن در بدن مادر کم باشد بدون شک بر رشد و تکامل دندان ها و استخوان های بدن جنین موثر خواهد بود.

بررسی جدید دانشمندان انگلیسی حاكی از آن است نوزادان مادرانی كه در ٣ ماه آخر بارداری در معرض نور خورشید قرار می گیرند از رشد استخوانی بهتری برخوردارند. به گزارش رویترز، آزمایش بر روی ٧ هزار داوطلب ١٠ ساله نشان داد، كودكانی كه مادرشان در ٣ ماه آخر بارداری در معرض آفتاب قرار گرفته بودند، توده استخوانی مناسب تری داشته اند.

 

محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر در دوران بارداری

چند اقدام زیر برای محافظت از پوست شما، سلامتی تان و همچنین جنین تان در زمانی که بیرون از منزل و در معرض آفتاب هستید بسیار اهمیت دارد.

با چند توصیه زیر از شکم برجسته خود در مقابل آفتاب مراقبت کنید:

1- در ساعت های اوج گرما از آفتاب دوری کنید

هر چه درجه اشعه UV (یکی از امواج مضر موجود در نور خورشید) بیشتر باشد آسیب این اشعه شدیدتر است. زمانی که خورشید در بالاترین نقطه آسمان باشد اشعه UV قوی تر است، پس بهتر این است که در ساعات بین 10 صبح تا 4 بعد از ظهر در معرض آفتاب قرار نگیرید یا زمان آن را محدود کنید.

2- به مقدار زیاد کرم ضدآفتاب بزنید

15 تا 30 دقیقه قبل از بیرون رفتن مقدار زیادی کرم ضدآفتاب به بدنتان بزنید و هر دو ساعت آن را تکرار کنید. حتی اگر هوا ابری باشد کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید. ولی حالا که نوزادی در راه دارید، احتمالا تمایل ندارید از کرم ضدآفتاب هایی که حاوی مواد شیمیایی مضر مثل اٌکسی بنزوان، که به سرعت توسط پوست جذب می شود و عوارضی مثل: نوزاد کم وزن، فشار خون بالا، دیابت نوع 2 و متعادل نبودن هورمون ها برای جنین تان دارد، استفاده کنید. کرم های ضدآفتابی که حاوی اکسید و زنگ یا دی اکسید تیتانیوم که درجه spf  آنها 30 یا بالاتر است بهترین انتخاب برای دوران بارداری هستند.

3- استفاده از کلاه مخصوص آفتاب و عینک آفتابی

به وسیله یک کلاه زیبا از پوست و موی حساس سرتان و با یک عینک که 100 در صد با اشعه UVA و UVB مقابله می کند، از چشمان تان در برابر این اشعه های مضر مراقبت کنید.

4- لباس های پوشاننده بپوشید

اگر می توانید لباس های گشاد و آزاد با بافت ریز بپوشید و دست و پاها یتان را هم بپوشانید. لباس های خاصی هم هستند که از الیاف مخصوص ساخته شده اند و می توانند پوست را از اشعه های مضر محافظت کنند.

5- در سایه قرار بگیرید

اگر می خواهید زمان بیشتری را بیرون از خانه بگذرانید و یا در ساعات گرم روز بیرون هستید، حتما در سایه بنشینید.

 

مطالعه بیشتر:

1- آیا حمام آفتاب و استفاده از دستگاه های سولاریوم در بارداری بی خطر است؟

2- روش های مقابله با تغییرات پوست در بارداری

3- آلرژی پوستی و حساسیت غذایی در دوران بارداری

4- 7 مشکل پوستی در دوران بارداری

5- علت و درمان ترک های پوستی بارداری

6- 6 توصیه برای مقابله با احساس گرمای زیاد در بارداری