The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بهترین رژیم غذایی برای درمان تنبلی تخمدان چیست؟

سندروم تخمدان پلی کیستیک معمولا با دوره های نامنظم قاعدگی یا توقف قاعدگی نشانه گذاری می شود. بانوان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک معمولا در تخمدان های خود کیست های متعددی دارند که به دلیل تولید بیش از حد هورمون هایی به نام آندروژن ایجاد می شود. حدود ۵۰ درصد بانوان مبتلا به این اختلال اضافه وزن دارند یا چاق هستند. اما آیا رژیم غذایی تاثیری در درمان تنبلی تخمدان دارد؟ بهترین رژیم غذایی برای درمان تنبلی تخمدان کدام است؟

نشانه های تنبلی تخمدان چیست؟

نشانه های مشترک شامل موارد زیر است: 

- آکنه

- اختلالات قاعدگی

 - پرمویی

- طاسی با الگوی مردانه

آیا عدم درمان تنبلی تخمدان خطرناک است؟

بله. بانوان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک خصوصا در زمانی که نشانه های مدیریت نمی شود ممکن است بیشتر در معرض خطر موارد زیر باشند:

- بیماری قلبی

- سرطان آندومتری

- دیابت

- فشار خون بالا

بسیاری از بانوان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک با کنترل رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی می توانند نشانه ها را مدیریت کنند و خطر نگرانی های دیگر پزشکی را کاهش دهند.

رژیم غذایی چه تاثیری بر سندروم تخمدان پلی کیستیک دارد؟

بانوان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک معمولا میزان انسولین بیشتری دارند. انسولین هورمونی است که در لوزالمعده تولید می شود و به سلول های بدن کمک می کند تا قند را به انرژی تبدیل کند. اگر به اندازه کافی انسولین تولید نکنید، ممکن است قند خون بالا برود. این می تواند در زمان مقاومت انسولین هم رخ دهد، به این معنی که نمی توانید از انسولین تولید شده به شکل موثر استفاده کنید.

اگر به انسولین مقاوم باشید بدن شما ممکن است میزان بالای انسولین را در تلاش برای حفظ میزان طبیعی قند خون بیرون بفرستد. میزان بسیار بالای انسولین می تواند باعث شود تخمدان ها آندروژن های بیشتری نظیر تستوسترون تولید کند. مقاومت انسولین ممکن است به خاطر شاخص توده بدنی بالاتر از حد طبیعی ایجاد شود. مقاومت انسولین می تواند کاهش وزن را دشوار سازد و برای همین است که بانوان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک معمولا با این مشکل مواجه هستند.  رژیم غذایی سرشار از کروبوهیدرات های تصفیه شده، نظیر غذاهای پرنشاسته و شیرین، می تواند مقاومت انسولین ایجاد کند و این کاهش وزن را دشوارتر می سازد.

برای درمان تنبلی تخمدان چی بخوریم؟

1. سبزیجات با فیبر بالا مانند بروکلی

2. پروتئین بدون چربی مانند ماهی

3. غذاهای ضدالتهاب و ادویه جات نظیر زردچوبه و گوجه فرنگی

غذاهای پرفیبر می تواند با کند کردن گوارش و کاهش تاثیر قند بر خون، با مقاومت انسولین مبارزه کند. این می تواند برای درمان تنبلی تخمدان مفید باشد.

گزینه های خوب برای غذاهای با فیبر بالا شامل موارد زیر است:

- سبزیجات چلیپایی مانند بروکلی، گل کلم و کلم بروکسل

- سبزیجات مانند کاهو برگ قرمز و آروگولا

- فلفل سبز و قرمز

- لوبیا و عدس

- بادام

- توت ها

- سیب زمینی شیرین

- کدو تنبل

- کدو

پروتئین های کم چربی مانند توفو، مرغ و ماهی فیبر ندارند اما بسیار سیرکننده هستند و گزینه رژیمی سالمی برای بانوان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک محسوب می شود. غذاهایی که به کاهش التهاب کمک می کند نیز می تواند مفید باشد. از جمله:

- گوجه فرنگی

- کلم برگ

- اسفناچ

- بادام و گردو

- روغن زیتون

- میوه ها نظیر بلوبری و توت فرنگی

- ماهی چرب سرشار از امگا ۳ مانند سالمون و ساردین

برای درمان تنبلی تخمدان چی نخوریم؟

1. غذاهای با کربوهیدرات تصفیه شده زیاد مانند نان سفید و مافین ها

2. اسنک ها و نوشیدنی های قندی

3. غذاهای التهاب زا مانند گوشت های فرآوری شده

کربوهیدرات های تصفیه شده می تواند باعث التهاب شود، مقاومت انسولین را افزایش دهد و باید مصرف آن ها را قطع یا محدود کرد. غذاهایی که فرآوری زیاد می شوند شامل موارد زیر است:

- نان سفید

- مافین

- شیرینی های صبحانه

- دسرهای شیرین

- هر چیزی که با آرد سفید آماده شود

پاستاهایی که مواد اولیه اصلی آن ها حاوی سمولینا، آرد دوروم یا آرد گندم دوروم است کربوهیدرات زیاد و فیبر پایین دارند. این غذاها باید از رژیم غذایی شما حذف شود.

پاستاهایی که به جای آرد گندم از آرد لوبیا یا عدس ساخته شده اند جایگزین های فوق العاده ای هستند. قند کربوهیدرات است و در صورت امکان باید از آن اجتناب شود. وقتی برچسب روی غذاها را می خوانید حتما دنبال قندهای مختلف بگردید. از جمله:

- ساکاروز

- شیره ذرت با فروکتوز بالا

- دکستروز

قند می تواند در نوشیدنی هایی مانند سودا و آب میوه ها وجود داشته باشد. خوب است غذهای التهاب زا را از برنامه غذایی خود حذف کنید یا کاهش دهید، نظیر سیب زمینی سرخ کرده، مارگارین و گوشت قرمز یا فرآوری شده.

تغییر سبک زندگی و کمک به سندروم تخمدان پلی کیستیک

سندروم تخمدان پلی کیستیک مانند بسیاری اختلالات دیگر به تغییرات سبک زندگی واکنش خوبی نشان می دهد. از جمله ورزش و حرکت فیزیکی روزانه. هر دو می تواند به کاهش مقاومت انسولین، خصوصا زمانی که مصرف کربوهیدرات های ناسالم محدود شود کمک کند.

بسیاری از کارشناسان توافق دارند که حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش برای درمان تنبلی تخمدان در هفته ایده آل است.

فعالیت روزانه، مصرف کم قند و رژیم غذایی کم التهاب می تواند به کاهش وزن منجر شود. بانوان با کاهش وزن می توانند تخمک گذاری بهتری داشته باشند، بنابراین برای بانوانی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند و می خواهند باردار شوند ورزش تحت نظر پزشک بسیار مهم است.

نشانه های وابسته به سندروم تخمدان پلی کیستیک می تواند استرس زا باشد. تکنیک های کاهش استرس می تواند به آرامش ذهن کمک کند و به پیوند شما با بدن تان یاری رساند. از جمله یوگا و مراقبه.

مشورت با یک تراپیست یا افراد حرفه ای پزشکی نیز می تواند مفید باشد.

نتیجه

اگر به سندروم تخمدان پلی کیستیک مبتلا هستید یا هر کدام از نشانه ها را دارید ممکن است مواقعی کلافه شوید. برداشتن اقدامات مثبت در راستای سلامت می تواند حال و هوای شما را بهبود بخشد و نشانه ها را نیز کاهش دهد.

یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار ایجاد یک فهرست غذاهای خوب/بد و رعایت آن است.

تقریبا در مقابل هر یک از غذاهای مضر یک غذای مفید وجود دارد. مثلا اگر برای صبحانه عادت به مصرف مارگارین و نان سفید دارید، می توانید نان های غلات کامل با فیبر بالا و روغن زیتون و آووکادو را جایگزین کنید. اگر نشانه ها باقی ماند، برای درمان تنبلی تخمدان  با پزشک مشورت کنید. پزشک می تواند برای تشخیص علل و توصیه اقدامات بعدی با شما همکاری کند.

مطالعه بیشتر:

آیا امکان بارداری با تنبلی تخمدان وجود دارد؟

تنبلی تخمدان یا pco چیست و درمان تنبلی تخمدان چیست؟

جلوگیری از بارداری در بانوان مبتلا به تنبلی تخمدان چگونه است؟

بارداری با وجود تنبلی تخمدان، کیا با تنبلی تخمدان شدید باردار شدن؟

?پرسش و پاسخ های درمان تنبلی تخمدان

رژیم غذایی چه تاثیری بر سندروم تخمدان پلی کیستیک دارد؟

رژیم غذایی سرشار از کروبوهیدرات های تصفیه شده، نظیر غذاهای پرنشاسته و شیرین، می تواند مقاومت انسولین ایجاد کند و این کاهش وزن را دشوارتر می سازد.

برای درمان تنبلی تخمدان چی بخوریم؟

1. سبزیجات با فیبر بالا مانند بروکلی 2. پروتئین بدون چربی مانند ماهی 3. غذاهای ضدالتهاب و ادویه جات نظیر زردچوبه و گوجه فرنگی

چرا غذاهای پرفیبر برای درمان تنبلی تخمدان مفید است؟

غذاهای پرفیبر می تواند با کند کردن گوارش و کاهش تاثیر قند بر خون، با مقاومت انسولین مبارزه کند. این می تواند برای درمان تنبلی تخمدان مفید باشد.

برای درمان تنبلی تخمدان چی نخوریم؟

1. غذاهای با کربوهیدرات تصفیه شده زیاد مانند نان سفید و مافین ها 2. اسنک ها و نوشیدنی های قندی 3. غذاهای التهاب زا مانند گوشت های فرآوری شده

منبع: healthline