The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خونریزی مقعدی در بارداری آیا به جنین من آسیب می رساند؟

خونریزی مقعدی در بارداری احتمالاً ناشی از هموروئید (بواسیر) است. هموروئید، در واقع در لوله کوتاهی ایجاد می شود که مسیر پشتی شما (رکتوم) را به مقعد (کانال مقعد) متصل می کند. مشکل هموروئید اگرچه می تواند ناراحت کننده باشد و باعث ایجاد خارش شود، اما به طور معمول دردناک نیست. یکی دیگر از دلایل احتمالی خونریزی مقعدی در بارداری، ایجاد یک پارگی کوچک (شقاق) در کانال مقعد شما است. شقاق مقعدی می تواند بسیار دردناک باشد. برخی از بانوان نیز هستند که در طی دوران بارداری خود هم دچار شقاق مقعد و هم هموروئید می شوند. شقاق مقعدی معمولاً به دلیل یبوست ایجاد می شود که اغلب با پیشرفت بارداری بدتر هم خواهد شد.

خونریزی مقعدی در بارداری چقدر شایع است؟

خونریزی از مقعد، در اواخر بارداری یک عارضه نسبتاً معمول است:

• تقریباً از هر چهار مادر باردار، یک نفر از آن ها در سه ماهه سوم به بارداری به هموروئید مبتلا می شود.

• در حدود یک نفر از هر 100 مادر باردار ممکن است در اواخر بارداری دچار شقاق مقعدی شود.

احتمال اینکه بعد از بچه دار شدن، دچار شقاق مقعدی شوید، بسیار بیشتر است، تا جایی که بر اساس گزارش ها، از هر هفت مادر، یک نفر از آن ها دچار شقاق می شود.

آیا خونریزی مقعدی در بارداری به جنین من آسیب می رساند؟

جنین شما تحت تأثیر بواسیر یا شقاق مقعدی قرار نخواهد گرفت. خونریزی مقعدی به ندرت به این معنی است که در روند بارداری شما مشکلی وجود دارد. با این حال، مانند هر نوع خونریزی دیگر در دوران بارداری، باید این مساله را به پزشک یا مامای خود اطلاع دهید. زیرا فقط او قادر خواهد بود تا علت اصلی را بررسی و پیدا کند.

برای قطع خونریزی مقعدی در بارداری چه کنم؟

هموروئید و شقاق مقعدی اغلب در اثر یبوست ایجاد شده و شدت پیدا می کنند. بنابراین نرم نگه داشتن مدفوع و دفع آسان آن می تواند به حل این مشکلات کمک کند. بنابراین بهتر است این نکات را امتحان کنید:

  • فیبر زیادی را در رژیم غذایی خود بگنجانید، از جمله نان سبوس دار، غلات، ماکارونی سبوس دار و برنج قهوه ای و همچنین میوه ها و سبزیجات که غنی از فیبر هستند.
  •  هر روز مقدار زیادی آب بنوشید تا دچار کم آبی نشوید.
  •  در صورت موافقت پزشکتان، به طور منظم ورزش کنید، حتی اگر فقط یک پیاده روی کوتاه و سریع باشد.
  •  هر زمان احساس دفع داشتید، بلافاصله به سرویس بهداشتی بروید، زیرا به تاخیر انداختن دفع می تواند مدفوع شما را سخت تر و خشک تر کند.

شقاق مقعدی به خصوص در هنگام مدفوع می تواند بسیار دردناک باشد. این مساله ممکن است باعث شود که شما از رفتن به توالت بترسید. با این حال، بهتر است به ترس خود غلبه کنید، زیرا اجابت مزاج حداقل یک بار در روز با جلوگیری از سفت شدن مدفوع به بهبود شقاق کمک می کند. در صورت امکان، سعی کنید تا در آرامش در سرویس بهداشتی بمانید و به خود فشار وارد نکنید.

شقاق مقعدی معمولاً در عرض چند هفته بهبود پیدا می کند، اما گاهی اوقات ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا ناپدید و درمان شود. همچنین اگر شقاق مقعدی ناشی از یبوستی باشد که درمان نشده باشد، به راحتی عود می کند. بنابراین اگر همچنان مشکل یبوست دارید، از پزشک زنان یا مامای خود بخواهید که با تجویز داروهای ملینی که مصرف آن ها در بارداری بی خطر است، به حل این مشکل کمک کنند.

معمولاً اگر فشار از روی عروق در ناحیه مقعد برداشته شود، هموروئیدها کوچک شده و یا ناپدید می شوند، اگرچه این کار در دوران بارداری دشوار است. ممکن است مجبور باشید تا پس از تولد نوزادتان صبر کنید تا به صورت کامل این مشکل بهبود پیدا کند.

چگونه می توانم ناراحتی ناشی از خونریزی مقعدی در بارداری را کاهش دهم؟

قبل از هر چیز، بعد از هر بار دفع مقعد خود را به آرامی و به طور کامل پاک کنید. استفاده از دستمال مرطوب بدون عطر و الکل ممکن است راحت تر از استفاده از دستمال توالت باشد. به جای اینکه خودتان را به صورت مالشی که با اصطکاک همراه است خشک کنید، آرام و با حرکات ضربه ای این کار را انجام دهید.

دستمال‌های مرطوب را داخل چاه توالت نیندازید، حتی اگر روی بسته ‌بندی آن ها نوشته شده باشد که این کار مشکلی ندارد. زیرا دستمال می تواند مرطوب به راحتی توالت شما را مسدود کند. شما باید آن ها را درست مانند پوشک یا پدهای بهداشتی استفاده شده، در سطل آشغال دور بیندازید. اگر بعد از رفتن به توالت و دفع مدفوع، احساس درد دارید، در صورت امکان اگر برایتان ممکن است در لگن آب گرم بنشینید.

اگر این درد تا ساعت ها بعد از دفع مدفوع طول می کشد، ممکن است ارزش امتحان کردن پاراستامول (استامینوفن) را داشته باشد. با این حال، مشخص نیست که پاراستامول به عنوان یک مسکن تا چه حد می تواند برای تسکین چنین دردی موثر باشد. بنابراین اگر کنترل و تحمل درد برایتان دشوار است، دوباره به ماما یا پزشک خود مراجعه کنید. آن ها ممکن است پماد یا محلول هایی را برای تسکین درد مقعد قبل و بعد از دفع مدفوع تجویز کنند. اگرچه شقاق مقعدی دردناک است، اما پس از زایمان و همچنین با رفع یبوست، باید از بین برود.

اگر مشکل یبوست و خونریزی مقعدی در بارداری همچنان ادامه دارد، با ماما یا پزشک خود صحبت کنید. آن ها می توانند شما را در مورد سبک زندگی و رژیم غذایی مناسب راهنمایی کرده و همچنین در صورت لزوم یک ملین یا نرم کننده مدفوع برایتان تجویز کنند.

مطالعه بیشتر:

خونریزی از مقعد در بارداری به چه علت است ؟

خونریزی مقعدی و دلایل خونریزی مقعدی چیست؟

دلایل خونریزی مقعد چیست و چه عواملی باعث خونریزی می‌شود؟

ترشح از مقعد و چه عفونت هایی میتوانند سبب ترشح از مقعد شوند؟

?پرسش و پاسخ های خونریزی مقعدی در بارداری

آیا خونریزی مقعدی در بارداری به جنین من آسیب می رساند؟

جنین شما تحت تأثیر بواسیر یا شقاق مقعدی قرار نخواهد گرفت. خونریزی مقعدی به ندرت به این معنی است که در روند بارداری شما مشکلی وجود دارد.

برای قطع خونریزی مقعدی در بارداری چه کنم؟

• فیبر زیادی را در رژیم غذایی خود بگنجانید • هر روز مقدار زیادی آب بنوشید تا دچار کم آبی نشوید • در صورت موافقت پزشکتان، به طور منظم ورزش کنید، حتی اگر فقط یک پیاده روی کوتاه و سریع باشد.

چقدر طول می کشد تا شقاق مقعد خوب شود؟

شقاق مقعدی معمولاً در عرض چند هفته بهبود پیدا می کند، اما گاهی اوقات ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا ناپدید و درمان شود. همچنین اگر شقاق مقعدی ناشی از یبوستی باشد که درمان نشده باشد، به راحتی عود می کند.

چگونه می توانم ناراحتی ناشی از خونریزی مقعدی در بارداری را کاهش دهم؟

بعد از هر بار دفع مقعد خود را به آرامی و به طور کامل پاک کنید. استفاده از دستمال مرطوب بدون عطر و الکل ممکن است راحت تر از استفاده از دستمال توالت باشد. به جای اینکه خودتان را به صورت مالشی که با اصطکاک همراه است خشک کنید، آرام و با حرکات ضربه ای این کار را انجام دهید.

منبع: babycentre