The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

فواید مصرف فیبر در بارداری و فیبر در چه چیزهایی وجود دارد؟

بسیاری از خانم ها در دوران بارداری خود طیف گسترده ای از مشکلات گوارشی را تجربه می کنند. این مشکلات در برخی افراد ممکن است سبب ابتلا به یبوست و در عده ای دیگر منجر به بروز هموروئید شود. با مصرف کافی مواد غذایی حاوی فیبر در این دوران می توان این عوارض ناخوشایند را به راحتی کاهش داده و یا آنها را نسبتا از میان برد. در ادامه مطلب توضیحاتی را درمورد فواید مصرف فیبر در بارداری برای شما شرح خواهیم داد.

 برخورداری از یک رژیم غذایی کاملا برنامه ریزی شده که دربرگیرنده انواع مختلفی از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، نخود، لوبیا، عدس، آجیل و انواع دانه هاست می تواند در تامین 28 گرم فیبر روزانه مورد نیاز بدن کمک بسیار موثری به شما کند. خوشبختانه اغلب اختلالات گوارشی این دوران به سهولت قابل رفع بوده و با استفاده از رژیم های غذایی حاوی فیبر فراوان می توان عوارض ناشی از آن را تا حد بسیاری کاهش داد.

درمان اختلالات گوارشی با کمک فواید مصرف فیبر در بارداری

هر یک از سه ماهه های مختلف بارداری با تغییرات گسترده ای در بدن نظیر تغییر ذائقه غذایی، تمایل به خوردن غذاهایی خاص و افزایش فشار رحم بر دستگاه گوارش همراه است. 

سه ماهه اول بارداری

پیش از آنکه بارداری به نیمه راه برسد و لباس های مخصوص این دوران را به تن کنید، ممکن است دچار عوارض مختلفی نظیر تهوع، افزایش اشتها و یا برعکس بیزاری از برخی انواع غذاها شوید. این مساله می تواند فرایند طبیعی گوارش را دچار اختلال کند. در برخی موارد حتی تغییر در رژیم غذایی نیز به تنهایی در رفع کامل این عارضه موثر نخواهد بود.

سه ماهه دوم بارداری

در این مقطع از بارداری افزایش هورمون پروژسترون با تاثیر بر عضلات صاف دیواره روده ها سبب شل شدن آنها می شود. این امر نیز به نوبه خود کند شدن هضم مواد غذایی و در نتیجه ابتلا مادر به یبوست را بدنبال دارد.

سه ماهه سوم بارداری

در آخرین سه ماهه بارداری وزن حاصل از جنین در حال رشد سبب وارد آمدن فشار به برخی از اندام های داخلی و عروق خونی پیرامون مقعد شده و این امر نیز زمینه را برای کاهش عملکرد دستگاه گوارش فراهم می کند. رهایی از این عارضه دشوار بوده و در برخی موارد ممکن است منجر به بروز هموروئید در مادر شود.

فواید مصرف فیبر در بارداری

فیبرها بخشی از یک رژیم غذایی سالم بوده و استفاده منظم از آنها می تواند در رفع یا بهبود مشکلات گوارشی کمک موثری به شما کند. علاوه بر آن برخورداری از یک سبک زندگی فعال و پرتحرک، نوشیدن حداقل 8 لیوان آب و مایعات در روز به خصوص مایعات گرم در کاهش یا تسکین عوارض ناشی از یبوست بسیار موثر است. فیبرها ترکیباتی هستند که منحصراً در گیاهان خوراکی یافت شده و براساس قابلیت حل شدن در آب به دو دسته محلول و نامحلول تقسیم می شوند. هر یک از این فیبرها دارای ویژگی و نحوه عملکرد متفاوتی هستند.

فیبرهای نامحلول:  فیبرهایی هستند که به منظم شدن حرکات روده و حفظ عملکرد مناسب دستگاه گوارش کمک می کنند. این فیبرها مانند مسهل های طبیعی در بدن عمل کرده و با نرم کردن محتویات روده و سرعت بخشیدن به فرآیند دفع مواد زائد از روده ها باعث پیشگیری از ایجاد یبوست می شوند. غلات کامل، غلات سبوس دار، میوه ها، سبزیجات، نخود و لوبیا از منابع سرشار فیبرهای نامحلول به شمار می روند.

فیبرهای محلول: این فیبرها به کاهش کلسترول و تنظیم سطح قند خون بدن کمک می کنند. بهتر است 10 گرم از مجموع 28 گرم فیبر روزانه مورد نیاز خود را از طریق مصرف فیبرهای محلول تامین کنید. میوه ها، سبزیجات، جو دوسر و لوبیا از منابع خوب فیبرهای محلول به شمار می روند. در جدول زیر لیستی از مواد غذایی مختلف و میزان فیبر موجود در آنها آورده شده است که با گنجاندن آنها در رژیم غذایی روزانه خود می توانید از مزایای فراوان آنها در حفظ سلامت خود استفاده کنید.

 

ماده غذایی

میزان فیبر موجود

2/1 فنجان غلات سبوس دار/  30 گرم

5 گرم

یک عدد گلابی متوسط /166 گرم

5 گرم

یک عدد سیب متوسط / 140 گرم

6/2 گرم

2 برش نان کامل گندم / 70 گرم

2/6 گرم

4/1 فنجان تمشک / 60 میلی لیتر

2 گرم

یک عدد سیب زمینی متوسط آب پز با پوست /173 گرم

4 گرم

 

نکته: فراموش نکنید که مقدار فیبر مصرفی مورد نیاز بدن در دوران بارداری 28 گرم در روز است. برای بهره بردن از فواید مصرف فیبر در بارداری همانند سایر غذاها، لازم است آن را به مقدار متعادل دریافت کنید.

 

بیشتر بدانید:

1- رژیم غذایی و مکمل های مناسب دوران بارداری

2- رژیم‌ غذایی مناسب برای پیشگیری و درمان یبوست در بارداری

3- رژیم غذایی سالم در بارداری

4- رژیم غذایی سالم در بارداری برای پیشگیری از زایمان زودرس