The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

یبوست در بارداری از کی شروع می شود؟

همزمان با رشد جنین، بدن شما نیز به سرعت تغییر می کند. این تغییرات می تواند با مشکلات گوارشی مانند یبوست، گاز معده و سوزش معده همراه باشد. درباره مشکلات شایع دوران بارداری اطلاعات بیشتری کسب کنید تا بتوانید با بهبود آنها از بارداری خود لذت ببرید. جذب مواد مغذی همیشه نقش بسیار مهمی در تامین انرژی و بهبود عملکرد بدن ما دارد. ولی در دوران بارداری نقش مهم تر و حیاتی تر جذب مواد مغذی به منظور تامین نیازهای جنین برای رشد مطلوب است.

مشکلات گوارشی در بارداری به دلیل تاثیر ترشح هورمون هایی است که فعالیت ماهیچه های دستگاه گوارش را کم می کند. افزایش وزن طبیعی مادر نیز فشار اضافی به دستگاه گوارش وارد می کند.

یبوست در بارداری از هفته چندم شروع می شود؟

یبوست یکی از مشکلات معمول دوران بارداری است و در سه ماهه دوم بارداری حادتر می شود. بر اساس یافته های دانشگاه آمریکایی زنان و زایمان زمانی مادر به یبوست مبتلا است که سه بار یا کمتر از سه بار در هفته دفع داشته باشد. ترشح هورمون ها روی عملکرد دستگاه گوارشی تاثیر می گذارند و حرکات روده را کمتر می کنند. در چنین شرایطی حرکت روده ممکن است دردناک و سخت باشد و شکم شما ورم کند.

همچنین مصرف ویتامین های بارداری نیز میزان آهن خون شما افزایش می دهد. بالا بودن میزان آهن خون نیز می تواند منجر به یبوست شود.

تغییر در رژیم غذایی موثر ترین و بی خطرترین روش درمان یبوست در دوران بارداری است. با مصرف فیبر طبیعی می توان از بروز یبوست پیشگیری کرد. آکادمی آمریکایی پزشکان خانواده توصیه می کند، مادران باردار روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ گرم فیبر طبیعی مصرف کنند. گیاهان منابع بسیار خوبی برای تامین فیبر هستند. بنابراین به اندازه کافی از گیاهان گوناگون و محصولات آنها مانند غلات کامل، انواع لوبیا و حبوبات مصرف کنید.

به این نکات توجه کنید:

  • به اندازه کافی آب بنوشید. (نوشیدنی‌های شیرین یبوست را بیشتر می کنند.)
  • ورزش منظم به حرکت روده ها کمک می کند.

آخرین توصیه پزشک تجویز ملین یا مکمل فیبر برای نرم تر و راحت تر شدن حرکات روده است. هرگز آنها را بدون توصیه پزشک مصرف نکنید. اسهال از عوارض جانبی مصرف این محصولات است که در دوران بارداری بسیار خطرناک است.

 

روش های درمان سریع یبوست بارداری

همان طور که اشاره شد ابتلا به یبوست یکی از مشکلات شایع در دوران بارداری است. بیشتر مادران باردار وقتی وارد سه ماهه دوم بارداری می شوند با این مشکل مواجه خواهند شد. همانطور که این عارضه در میان مادران باردار شایع است، راهکار های فراوان و قابل دسترسی نیز برای برطرف کردن آن وجود دارد.  نوشیدن آب کافی و مایعات دیگر و ورزش کافی برای حفظ حرکت روده‌ها و درمان یبوست اهمیت بسیاری دارد. حتی اگر ورزش شما به پیاده روی روزانه محدود شود نیز می‌توانید کمک زیادی برای رفع این مشکل دریافت کنید.

ولی اگر از پیش از بارداری نیز دچار یبوست بوده‌اید به درمان سریع‌تری نیاز دارید، در ادامه داروهایی طبیعی را می‌خوانید که باید مشکل را برطرف سازد.

  • زمانی‌که صبح هنگام از خواب برمی‌خیزید، لیوانی از آب ولرم با لیمو میل کنید.
  • پیش از هر غذا یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا زیتون بخورید. روغنی که به چرب و نرم کردن مدفوع کمک کند.
  • تا زمانی‌که روده‌های‌تان پاک شود، خوراکی‌های خود را به میوه‌های تازه محدود کنید، مثل سیب‌ها و هلوها با پوست، سوپ‌ها، سالاد سبزیجات مثل هویج‌ رنده‌ شده با پوست، مغزها، تخم‌ها مثل آفتابگردان و تخم کدو و حبوباتی مثل لوبیای سیاه و نخود و دیگر پروتئین‌هایی که به سادگی هضم می‌شود، مثل تخم مرغ. زمانی‌که روده‌تان پاک شد، می‌توانید به رژیمی متفاوت‌تر بازگردید.
  • به یک پیاده روی طولانی بروید.
  • فنجانی از میوه های خشک، مثل آلو یا زردآلو را با لیوان پری از آب روی اجاق بجوشانید. تا زمانی آنرا بپزید که میوه نرم شده باشد، سپس آنرا له کنید و تمامی آنرا همراه با آبش صبح‌هنگام و پیش از خوردن چیز دیگری میل کنید.
  • هر روز از محصولات پروبیوتیک‌ استفاده کنید.
  • از مصرف نوشیدنی های کافئین دار دوری کنید. گرچه ممکن است آنها در آغاز باعث حرکت روده شود، ولی به این علت که ادرار‌آور است با ایجاد کمبود آب بدنی مشکل را تشدید می‌کند.
  • وقتی برای دفع مدفوع احساس نیاز می‌کنید، به توالت بروید و آنرا به تعویق نیاندازید.

 

مطالعه بیشتر:

1- خوردن قهوه و مصرف کافئین در بارداری چه عوارضی دارد؟

2- مصرف سبزیجات در بارداری چه فوایدی دارد؟

3- 9 درمان سنتی، خانگی و گیاهی یبوست در بارداری

4- آیا شربت هیدروکسید منیزیم برای درمان یبوست بارداری مفید است؟