The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علت قرمزی اطراف چشم‌ کودک و چگونه می‌توان آن را از بین برد؟

اطراف چشم‌های کودک قرمز شده اما گریه نمی‌کند، ممکن است با خود فکر کنید علت این عارضه چیست و چقدر باید نگران این موضوع باشید؟ بیایید ببینیم چه اتفاقی ممکن است افتاده باشد؟ آیا برای قرمزی اطراف چشم‌ کودکتان باید او را دکتر ببرید یا نه؟

علت قرمزی اطراف چشم‌ کودک چیست؟

قرمزی اطراف چشم‌ کودک دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که مهمترین آنها شامل:

مالیدن چشم‌ها

پوست اطراف چشم‌ها بسیار لطیف است. (بله اولین آثار چروک‌های پوستی در اطراف چشم‌ها به وجود می‌آید).  اگر کودک چشم‌های خود را بمالد، این ناحیه قرمز خواهد شد.

مالیدن چشم‌ها به تنهایی مایه نگرانی نیست. اما علت مالیدن چشم‌ها از اهمیت بیش‌تری برخوردار است. (به خاطر داشته باشید که انگشت‌ها و چشم‌ها در کنار هم یعنی عفونت چشم. اما در صورتی‌که این کار تنها یک عادت خواب‌آلودگی است، سعی کنید دست‌های کودک را بپوشانید یا اجازه دهید به خودی خود برطرف شود.

محرک‌ها

محرک‌ها موادی هستند که به طریقی به چشم‌ها، پوست و مسیر تنفسی ما آسیب می‌رسانند. می‌توانید محرک‌ها را به دو دسته خارجی و داخلی دسته‌بندی کنید. محرک‌های داخلی شامل موارد زیر است:

  • دود سیگار
  • عطرها
  • ضدآفتاب‌ها
  • صابون‌ها

محرک‌های خارجی عبارتند از:

  • دود
  • گاز
  • گازهای شیمیایی
  • کلر آب استخر
  • مه‌دود

محرک‌ها اغلب باعث قرمزی موضعی می‌شوند و به محض این‌که کودک از آن محیط خارج شود و یا محرک از او دور شود برطرف خواهد شد.

حساسیت‌ها

حساسیت هنگامی رخ می‌دهد که چشم‌ها (یا قسمت‌های دیگر بدن ما ) به چیزی حساسیت نشان می‌دهد. آلرژن یا ماده‌ حساسیت‌زا، معمولا ماده‌ای بی‌خطر است که سیستم ایمنی بدن افراد حساس به این ماده واکنش نشان می‌دهد. حساسیت‌زاهای شایع شامل موارد زیر است:

  • گرد و غبار
  • کپک
  • عطرهای موجود در لوازم آرایشی و لوسیون‌ها
  • داروها
  • غذاها
  • موی حیوانات
  • گرده‌های درختان، گیاهان، علف‌های هرز
  • سم حشرات

در صورتی‌که کودک دچار حساسیت شود، چشم‌های او در مقابله با ماده حساسیت‌زا هیستامین تولید می‌کند. در نتیجه، پلک‌ها و ملتحمه (بافتی که قسمت سفید چشم و قسمت داخلی پلک را می پوشاند) قرمز، متورم و دچار خارش می‌شود.

شما نیز احتمالا متوجه خواهید شد که چشم‌های کودک آبدار است و اشک زیاد دارد. ایراد کار این‌جا است که کودک چشم‌‌های خود را می‌مالد تا خارش و سوزش آن‌ها بهتر شود اما این کار باعث خارش بیش‌تر چشم‌ها و قرمزی آن‌ها می‌شود.

با این‌که برخی از این مواد حساسیت زا (مانند گرد و غبار و موی حیوانات خانگی) در تمام طول سال وجود دارد، برخی دیگر فصلی است. اگر کودک به گرده گیاهان حساسیت دارد، هنگام گرده‌افشانی گیاهان شاهد قرمزی چشم‌های کودک خواهید بود.

کودکانی که حساسیت چشمی دارند، معمولا دچار حساسیت بینی نیز هستند. درست است! مشکل دوبرابر می‌شود. در صورتی‌که مشکوک به این هستید که قرمزی چشم‌های کودک یک واکنش آلرژیک باشد، به بینی او نیز دقت کنید ببینید دچار عطسه‌های پی‌در‌پی یا گرفتگی بینی می‌شود یا خیر. گاهی اوقات اگر واکنش‌های آلرژیک زیاد رخ دهد، ماست‌سل‌های بدن کودک بیش از حد حساس می‌شوند.

تصور کنید که ماست‌سل‌ها در خط مقدم مبارزه با مهاجمان قرار دارند. اگر ماست‌سل‌های مربوط به چشم‌ها بیش از حد حساس شوند، آن‌‌‌ها حتی در زمانی که در مجاورت ماده حساسیت‌زا قرار ندارند، هیستامین تولید می‌کنند. به حساسیت چشم‌ها ورم ملتحمه نیز می‌گویند.

عفونت‌ها

از دیگر دلایل قرمزی اطراف چشم‌ کودک عفونت است. عفونت چشم زمانی رخ می‌دهد که ویروس یا باکتری وارد چشم می‌شود. لازم است که تفاوت این دو را بدانید. درمان عفونت باکتریایی به وسیله آنتی‌بیوتیک انجام می‌شود.

ورم ملتحمه ویروسی

به این عارضه «چشم صورتی» نیز می‌گویند. هرچند عارضه چشم صورتی ممکن است ویروسی یا باکتریایی باشد. کودکانی که دچار سرماخوردگی می‌شوند معمولا به عارضه ورم ملتحمه ویروسی نیز دچار می‌شوند. نشانه‌‌های این بیماری شامل موارد زیر است:

  • پلک‌های قرمز و متورم
  • قرمزی در سفیدی چشم
  • چشم‌های آبدار

ورم ملتحمه باکتریایی

این عارضه جدی‌تر از نوع ویروسی آن است. همان علائم در مورد ویروسی را مشاهده خواهید کرد. نشانه‌ها شامل موارد زیر است:

  • ترشحات چسبناک و زردرنگ از چشم‌ها.
  • مژه‌ها و پلک‌ها ممکن است بر اثر این ترشحات به هم بچسبند.

ورم ملتحمه نوزادی

قرمزی اطراف چشم نوزاد ممکن است به دلیل مسدود بودن غدد اشکی، سوزش یا عفونت باشد. ورم ملتحمه نوزادی می‌تواند عارضه‌ای جدی باشد. بنابراین حتما با متخصص اطفال مشورت کنید.

گل‌مژه

گل‌مژه برآمدگی درناک و قرمز رنگی است که روی پلک‌ها به وجود می‌آید. این عارضه زمانی به وجود می‌‌آید که فولیکول مو، غده چربی یا غدد عرق دچار عفونت شود. علائم گل‌مژه شامل موارد زیر است:

  • برآمدگی قرمز و دردناک روی پلک‌ها
  • قرمزی پلک‌ها
  • درد و ورم اطراف چشم‌ها

سلولیت اوربیتال

درصورتی‌که اطراف چشم کودک مجروح شده یا عفونت سینوسی داشته باشد، ممکن است کودک به سلولیت اوربیتال مبتلا شود. این یک عفونت باکتریایی در پلک‌ها و پوست اطراف آن‌ها است. متوجه قرمزی و متورم بودن چشم‌های کودک خواهید شد. این شرایط جدی است و نیاز به درمان سریع دارد.

درمان خانگی قرمزی اطراف چشم‌ کودک چیست؟

اگر کودک قرمزی اطراف چشم دارد،‌ می‌توانید درمان را در منزل آغاز کنید. در صورتی‌که نوزاد مشکوک به سلولیت اوربیتال است، درمان سریع پزشکی را آغاز کنید.

محرک‌ها

اگر می‌توانید امتحان کنید کدام ماده روی کودک شما موثر است. از صابون، شامپو و پودر شستشوی دیگری استفاده کنید.

حساسیت‌ها

حساسیت چشم‌ها معمولا با طیف وسیعی از نشانه‌ها همراه است که بر مجاری بینی و تنفسی تاثیر می‌گذارد. پیگیری کنید تا متوجه شوید علت ایجاد واکنش حساسیت‌زا چیست. در زیر به مواردی اشاره شده است که باید مورد بررسی قرار دهید:

  • در برنامه غذایی روزانه کودک چه چیزهایی وجود دارد؟
  • آیا واکنش حساسیت‌زا مربوط به فصل است؟
  • آیا این عارضه در مراقبت‌های روزانه رخ می‌دهد یا هر زمان که دوست یا شخص خاصی را ملاقات می‌کنید؟
  • آیا حساسیت مربوط به حیوانات است؟
  • آیا حساسیت غذایی مانند حساسیت به شیر،‌گندم یا تخم‌مرغ در خانواده موروثی است؟

عفونت‌های چشم

ورم ملتحمه ویروسی

برای مراقبت از چشم‌ها، آن‌ها را با آب گرم شستشو دهید. از پارچه‌ نخی تمیز برای هر چشم استفاده کنید. دست‌های خود را قبل و بعد از هر بار تمیز کردن بشویید. اگر کودک را با شیر خود تغذیه می‌کنید، یک قطره از شیر را گوشه چشم کودک بریزید. شیر انسان دارای خواص درمانی بسیاری است. آنتی‌بیوتیک‌ها تاثیری در بهبود عفونت‌های ویروسی چشم ندارد. انتظار می‌رود قرمزی چشم ۴ تا ۷ روز ادامه داشته باشد.

ورم ملتحمه باکتریایی

ترشحات چسبناک و زردرنگ نشانه عفونت باکتریایی است. می‌توانید به وسیله آب گرم و شیر خود چشم‌ها را تمیز کنید و التهاب آن را آرام کنید. اما لازم است برای درمان عفونت با پزشک مشورت کرده تا قطره یا پماد آنتی‌بیوتیک تجویز شود.

ورم ملتحمه نوزادی

نوزادی که داخل و اطراف چشم دچار قرمزی است، نیاز به مراقبت سریع پزشکی دارد. اگر قرمزی به دلیل مسدود بودن غدد اشکی است می‌توانید با ماساژ دادن مجرای اشک و پلک پایین کمک کنید تا مجرای اشک باز شود.

گاهی قطر‌های ضدمیکروبی که پس از تولد داخل چشم‌های نوزاد می‌ریزند باعث سوزش چشم‌ها می‌شود. قرمزی خفیف طی ۲۴ تا ۳۶ ساعت برطرف خواهد شد. عفونت می‌تواند از طریق ویروس یا باکتری که در کانال زایمان وجود دارد از طریق مادر به جنین منتقل شود.

چه زمان برای قرمزی اطراف چشم‌ کودک با پزشک اطفال مشورت کنید؟

اگر با این درمان‌های خانگی مشکل کودک برطرف نشد، به متخصص اطفال مراجعه کنید. یادداشت‌های خود را همراه داشته باشید تا پزشک بتواند دلایل احتمالی را دنبال کند. به یاد داشته باشید که متخصص را در جریان سابقه حساسیت خانوادگی در مورد مصرف شیر، تخم‌مرغ یا گلوتن قرار دهید.

پزشک چه کاری انجام خواهد داد؟

در صورتی‌که کودک به عفونت باکتریایی مبتلا باشد، نسبت به شدت عفونت موارد زیر را تجویز خواهد کرد:

  • درمان موضعی مانند قطره‌ها یا پمادهای چشمی (اغلب موارد)
  • آنتی‌بیوتیک خوراکی (کم‌تر استفاده می‌شود)
  • آنتی‌بیوتیک‌های تزریقی (به ندرت)

اگر مجرای اشک کودک مسدود است، پزشک به شما آموزش خواهد داد که چگونه مجرا را باز کنید. مجرای اشک معمولا به خودی خود باز می‌شود. اما اگر تا یک سالگی برطرف نشد، ممکن است نیاز به جراحی ساده باشد.

در صورتی‌که کودک به عفونت باکتریایی مبتلا باشد، ‌متخصص اطفال آنتی‌بیوتیک تجویز خواهد کرد.

حرف آخر

هر اتفاقی در مورد کودک باعث نگرانی شما خواهد شد. ممکن است قرمزی اطراف چشم‌ کودک شما و کودک را آزار دهد، اما معمولا راه‌کار ساده‌ای برای مقابله با آن وجود دارد. تنها به خاطر داشته باشید در صورت وجود ترشح و برطرف نشدن مشکل پس از گذشت چند روز حتما به پزشک مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر:

عفونت چشم کودکان + علایم دلایل و درمان های خانگی

عفونت چشم نوزادان و علائم عفونت چشم در نوزادان چیست؟

بیماری های شایع چشم نوزاد و روش های مراقبت از چشم نوزاد

قرمز شدن چشم کودکان و علت قرمز شدن چشم کودکان چیست؟

?پرسش و پاسخ های قرمزی اطراف چشم‌ کودک

ورم ملتحمه نوزادی چیست؟

قرمزی اطراف چشم نوزاد ممکن است به دلیل مسدود بودن غدد اشکی، سوزش یا عفونت باشد. ورم ملتحمه نوزادی می‌تواند عارضه‌ای جدی باشد. بنابراین حتما با متخصص اطفال مشورت کنید.

پزشک چه کاری برای درمان قرمزی چشم کودک انجام خواهد داد؟

درصورتی‌که کودک به عفونت باکتریایی مبتلا باشد، نسبت به شدت عفونت موارد زیر را تجویز خواهد کرد: درمان موضعی مانند قطره‌ها یا پمادهای چشمی (اغلب موارد) آنتی‌بیوتیک خوراکی (کم‌تر استفاده می‌شود)، آنتی‌بیوتیک‌های تزریقی (به ندرت)

آیا قرمزی اطراف چشم نوزاد طبیعی است؟

نوزادی که داخل و اطراف چشم دچار قرمزی است، نیاز به مراقبت سریع پزشکی دارد. اگر قرمزی به دلیل مسدود بودن غدد اشکی است می‌توانید با ماساژ دادن مجرای اشک و پلک پایین کمک کنید تا مجرای اشک باز شود.

چه زمان برای قرمزی اطراف چشم‌ کودک با پزشک اطفال مشورت کنید؟

اگر با این درمان‌های خانگی مشکل کودک برطرف نشد، به متخصص اطفال مراجعه کنید. یادداشت‌های خود را همراه داشته باشید تا پزشک بتواند دلایل احتمالی را دنبال کند. به یاد داشته باشید که متخصص را در جریان سابقه حساسیت خانوادگی در مورد مصرف شیر، تخم‌مرغ یا گلوتن قرار دهید.

منبع: healthline