The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ویتامین C برای نوزاد، چقدر ویتامین C برای نوزاد لازم است؟

بچه دار شدن می تواند یکی از لذت بخش ترین و پرچالش ترین تجربیات زندگی شما باشد. یکی از اولین درس هایی که تمام تازه والدین باید یاد بگیرند اطمینان از تغذیه مناسب نوزاد در هر مرحله از زندگی است. ویتامین C یک ماده مهم برای سلامت در طول چرخه زندگی است. بسیاری از تازه والدین به این فکر می کنند که آیا طفل آن ها ویتامین C کافی دریافت می کنند یا خیر و آیا این مکمل ضروری است؟ این مقاله تمام آن چه را لازم است درباره ویتامین C برای نوزادان بدانید، از جمله چیستی آن، مقدار مورد نیاز و چگونگی اطمینان از کفایت آن در طول روز مورد بررسی قرار می دهد.

ویتامین C چیست؟

ویتامین C که به آن اسید اسکوربیک هم می گویند، یک ماده حلال در آب است که در عملکردهای حیاتی فیزیکی نوزاد نقش مهمی ایفا می کند. این ماده برای حفظ سلامت سیستم ایمنی، تقویت جذب آهن و تولید کلاژن که غنی ترین پروتئین بدن است ضروری است.

ویتامین C در میان بسیاری از مواد مغذی یگانه است چراکه به عنوان آنتی اکسیدان نیز عمل می کند. آنتی اکسیدان ها به حفاظت از سلول ها در مقابل آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند.

رادیکال های آزاد بسیار بی ثبات هستند و به مواد شیمیایی سلول ها آسیب می رسانند و محصول جانبی متابولیسم عادی بدن است. آنتی آکسیدان ها مانند ویتامین C می توانند به رادیکال های آزاد بچسبند و نگذارند به بافت های اطراف خود صدمه بزند.

ویتامین C یک ماده ضروری است، یعنی بدن نوزاد نمی تواند آن را خودش تولید کند. برای همین باید آن را از غذاهای روزانه بدست آورد. این ماده غذایی در شیر مادر، شیرخشک و انواع میوه ها و سبزیجات وجود دارد.

چقدر ویتامین C برای نوزاد لازم است؟

با این که این ماده در تمام مراحل زندگی مورد نیاز است، اما اطفال نسبت به بزرگسالان به میزان کمتری از این ویتامین نیاز دارند. دستورالعمل رژیم غذایی آمریکا توصیه می کند که نوزادان روزانه مقادیر زیر را دریافت کنند.

- تا ۶ ماهگی: ۴۰ میلی گرم

- ۶ تا ۱۲ ماهگی: ۵۰ میلی گرم

آیا مصرف ویتامین C در مادران شیرده ضروری است؟

بانوانی که به نوزاد خود شیر می دهند به ویتامین C بیشتری نیاز دارند، زیرا این ویتامین را از طریق شیر خود به نوزاد منتقل می کنند. اگر شیر می دهید روزانه ۱۲۰ میلی گرم از این ویتامین مصرف کنید. این حدود ۶۰ درصد مقدار مورد نیاز برای بانوان شیرده است.

آیا شیر خشک ویتامین C دارد؟

شیرخشک ها نیز حاوی ویتامین C است. برای همین اگر نوزاد شیرخشک می خورد، می تواند نیازهای خود را از طریق آن برطرف سازند.

آیا دادن مکمل ویتامین C برای نوزاد ضروری است؟

خیر. بیشتر نوزادان نباید مکمل ویتامین C مصرف کنند. طبق نظر موسسه ملی سلامت، شیرخشک ها، شیر مادر و غذا باید تنها منبع این ویتامین برای نوزادان باشد. مکمل های ویتامین C برای بیشتر نوزادان سالم غیرضروری است و می تواند خطر بروز علائم مسمومیت ویتامین C را به همراه داشته باشد.

مصرف بیش از حد ویتامین C برای نوزاد چه عوارضی دارد؟

عوارض جانبی احتمالی مرتبط با مصرف بیش از حد ویتامین C شامل سنگ کلیه، تهوع و اسهال است.  خدمات سلامت ملی انگلیس مصرف مکمل های ویتامین و مواد معدنی را تنها برای اطفال بالای ۶ ماه توصیه می کند. استفاده از مکمل برای نوزادان ۶ ماهه ای توصیه می شود که از شیر مادر تغذیه نمی کنند و روزانه کمتر از ۵۰۰ میلی لیتر شیرخشک می خورند. اگر مصرف مکمل به نظر ضروری می رسد، دوز آن حتما باید توسط پزشک تایید شود.

چه زمانی مصرف مکمل ویتامین C برای نوزاد مناسب است؟

اگر فکر می کنید نوزاد شما ویتامین C کافی دریافت نمی کند ممکن است مصرف مکمل ضروری باشد. فقر ویتامین C در کشورهای توسعه یافته نادر است، اما نوزادان با اختلالات رشد عصبی، سوء عملکرد گوارشی یا سرطان ممکن است در معرض خطر ابتلا باشند.

نشانه های کمبود ویتامین C در نوزاد چیست؟

فقر شدید ویتامین C ریشه یک عارضه پزشکی جدی به نام اسکوربوت است. نشانه های آن شامل خونریزی لثه، زخم، خستگی، کمبود اشتها و بی حوصلگی است. اگر اسکوربوت درمان نشود، می تواند مرگبار باشد. هرگز نباید فقر ویتامینی در نوزادان را خود تشخیص بدهید. حتما پیش از افزودن مکمل به رژیم غذایی با پزشک مشورت کنید. پزشک می تواند ایمن ترین و مناسب ترین دوز را تجویز کند.

چگونه به نوزاد ویتامین C بدهیم؟

بر افزودن غذاهای کامل حاوی ویتامین C تمرکز کنید. آکادمی اطفال آمریکا توصیه می کند، از حدود ۶ ماهگی غذاهای جامد را شروع کنید. این زمان خوبی برای افزودن غذاهای حاوی ویتامین C است تا به او در جذب مواد مغذی مورد نیاز کمک کنید. در ۶ ماهگی، بیشتر نوزادان می توانند ویتامین C مورد نیاز خود را از ترکیب غذا و شیرخشک یا شیر مادر بدست آورند.

بهترین مواد غذایی جهت تامین ویتامین C برای نوزاد کدام است؟

در زیر به نمونه هایی از غذاهای مناسب شیرخواران با ویتامین C بالا اشاره شده است:

- فلفل دلمه ای قرمز، ۲۳ گرم: ۵۸ درصد از ویتامین C توصیه شده روزانه برای شیرخواران

- توت فرنگی، ۴۱ گرم: ۴۸ درصد از ویتامین C توصیه شده روزانه برای شیرخواران بالای یکسال

- کیوی، ۴۴ گرم: ۸۲ درصد از ویتامین C توصیه شده روزانه برای شیرخواران

- نارنگی، ۲۴ گرم: ۲۶ درصد از ویتامین C توصیه شده روزانه برای شیرخواران

- بروکلی پخته، ۲۴ گرم: ۳۱ درصد از ویتامین C توصیه شده روزانه برای شیرخواران

- پاپایا، ۵۷ گرم: ۷۰ درصد از ویتامین C توصیه شده روزانه برای شیرخواران

یادتان باشد بچه ها با هم فرق دارند و نمی توان بلافاصله به تمام آن ها غذاهای جدید داد. صبور باشید تا طعم ها و بافت های جدید غذاهای جامد را کشف کنند. در همین حال، می توانید مطمئن باشید شیرخوار ویتامین کافی را از شیرخشک و شیر مادر کسب می کند.

نتیجه

یکی از مهم ترین بخش های مراقبت از نوزاد اطمینان از رساندن مواد مغذی کافی به اوست. ویتامین C یک ماده مغذی ضروری است که نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن، تولید کلاژن و حفاظت در مقابل آسیب رادیکال های آزاد ایفا می کند.

شیر مادر، شیرخشک و غذاهای کامل نظیر فلفل دلمه ای، توت فرنگی و پاپایا بهترین منابع ویتامین C برای نوزادان و شیرخواران است. مکمل های ویتامین C برای نوزادان مناسب نیست مگر آن که پزشک توصیه کند. اگر نگران هستید نوزاد شما به اندازه کافی ویتامین C مصرف نمی کند، پیش از افزودن هر گونه مکمل به رژیم غذایی با پزشک مشورت کنید.

مطالعه بیشتر:

برای باهوش شدن نوزاد در بارداری چه بخوریم

چگونه ویتامین مورد نیاز کودک را تامین می کنید؟

راه های تقویت سیستم ایمنی بدن نوزادان و کودکان

چه کودکانی باید ویتامین بخورند و آیا باید به کودک مکمل داد؟

?پرسش و پاسخ های ویتامین C برای نوزاد

مصرف بیش از حد ویتامین C برای نوزاد چه عوارضی دارد؟

عوارض جانبی احتمالی مرتبط با مصرف بیش از حد ویتامین C شامل سنگ کلیه، تهوع و اسهال است.

چه زمانی مصرف مکمل ویتامین C برای نوزاد مناسب است؟

اگر فکر می کنید نوزاد شما ویتامین C کافی دریافت نمی کند ممکن است مصرف مکمل ضروری باشد. فقر ویتامین C در کشورهای توسعه یافته نادر است، اما نوزادان با اختلالات رشد عصبی، سوء عملکرد گوارشی یا سرطان ممکن است در معرض خطر ابتلا باشند.

نشانه های کمبود ویتامین C در نوزاد چیست؟

فقر شدید ویتامین C ریشه یک عارضه پزشکی جدی به نام اسکوربوت است. نشانه های آن شامل خونریزی لثه، زخم، خستگی، کمبود اشتها و بی حوصلگی است

بهترین مواد غذایی جهت تامین ویتامین C برای نوزاد کدام است؟

- فلفل دلمه ای قرمز - توت فرنگی (برای بالای یکسال) - کیوی - نارنگی - بروکلی پخته - پاپایا

منبع: healthline