The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علائم سقط جنین و رنگ خون سقط جنین چگونه است؟

سقط جنین در سه ماهه ابتدای بارداری امری رایج است و در 10 درصد بارداری‌ها رخ‌ می‌دهد. گاه سقط جنین بدون آنکه حتی خانم بداند که باردار است اتفاق‌ می‌افتد‌ و ممکن است خانم گمان کند دچار خونریزی قاعدگی شده است. با افزایش سن بارداری، احتمال سقط کاهش‌‌ می‌یابد‌ با این وجود بهتر است در مورد علائم سقط جنین زودرس اطلاعاتی داشته باشید‌ و مراقبت های مربوطه در این زمینه را بدانید.

علائم سقط جنین چیست؟

شایع ترین علائم سقط جنین زودرس گرفتگی و خونریزی است. با این وجود، لکه بینی یا خونریزی سبک در اوایل بارداری همیشه علائم سقط جنین نیست. از دیگر علائم سقط جنین‌ می‌توان به گرفتگی در ناحیه شکم یا پایین کمر (این ممکن است مانند گرفتگی دوره شروع شود، اما درد به طور معمول با گذشت زمان بدتر‌‌ می‌شود.)، حالت تهوع، اسهال، خونریزی و لخته شدن بیش از حد طبیعی خون همراه با خروج بافت‌هایی از واژن اشاره کرد.

سقط جنین در هر زمانی بعد از لقاح ممکن است رخ دهد و اگر ندانید باردارید ممکن است با قاعدگی اشتباه شود. اما بعد از گذشت 8 هفته از بارداری، به سادگی‌ می‌توان خونریزی قاعدگی را از خونریزی ناشی از سقط تشخیص داد. در سقط خونریزی شدیدتر است و بیش از حالت عادی طول‌ می‌کشد. به دلیل رقیق شدن مخاط دهانه رحم نیز گرفتگی‌های رحمی از گرفتگی‌های معمول دوره قاعدگی شدیدتر است.

رنگ خون سقط جنین چه رنگی است؟

رنگ خون سقط جنین و یا خونریزی ناشی از سقط جنین گاه به رنگ قهوه‌ای و گاه قرمز تا صورتی روشن است.‌ میزان خونریزی گاه سبک و گاه بسیار شدید است و حتی ممکن است خونریزی به صورت موقتی قطع شود. اگر قبل از هفته هشتم بارداری دچار علائم سقط جنین شدید ممکن است خونریزی شدید به نظر برسد و احتمال دارد بافت جنینی را مشاهده کنید. در این شرایط اگر در هر ساعت بیش از یک تامپون پر خون داشتید و این موضوع برای بیش از دو ساعت ادامه داشت حتما به متخصص مراجعه کنید.

علائم سقط جنین چیست و چه زمان باید به متخصص مراجعه کرد؟

هر زمانی که متوجه درد شدید در ناحیه شکم شدید یا خونریزی غیرمنتظره داشتید‌ با پزشک تماس بگیرید. این علایم‌ می‌تواند نشانه حاملگی خارج رحمی باشد. این موضوع زمانی رخ‌ می‌دهد که تخمک در لوله‌های فالوپ بارور شده و لانه گزینی کند.

در صورتی که دچار خونریزی شدید و در خون بافت جنینی و لخته‌های خونی مشاهده کردید نیز سریعا به پزشک مراجعه داشته باشید. متخصص ممکن است سوالاتی در رابطه با‌ میزان درد و خونریزی و لخته‌های خونی داشته باشد. برای شما سونوگرافی تجویز‌ می‌شود و ممکن است پزشک بخواهد آزمایش خون برای بررسی گنادوتروپین کوریونی انسانی بدهید که ماده نشان دهنده بارداری است.

اگر دچار سقط شدید چه باید کرد؟

هیچ راهی برای پیشگیری از سقط در حال انجام وجود ندارد. در صورتی که سقط کردید پزشک مسایلی از جمله عفونت،‌ میزان و نوع خونریزی و بافت‌های باقی مانده در رحم را بررسی‌ می‌کند. ممکن است دفع بافت‌های جنینی بیش از دو هفته طول بکشد‌ و در این زمان پزشک الگوی خونریزی شما را با قبل مقایسه‌ می‌کند. در صورتی که خونریزی شدید باشد و برای چندین روز ادامه یابد یا علایمی از عفونت وجود داشته باشد به درمان‌های پزشکی نیاز خواهید داشت. برای اطمینان از پاک شدن بافت‌های جنینی نیز سونوگرافی تجویز‌ می‌شود. گاه برای افزایش انقباضات رحمی و پاک شدن سریع تر رحم داروی‌ میزوپروستول و داروهای مسکن تجویز می‌شود. اگر گروه خونی بیمار RH منفی است نیاز به تزریق ایمونوگلوبولین دارد که به کاهش عوارض در بارداری بعدی کمک‌ می‌کند.

در برخی شرایط ممکن است پزشک برای برداشتن بافت‌های جنینی از داخل رحم روش‌هایی نظیر استفاده از مکنده آسپیراسیون خلا یا کورتاژ را پیشنهاد دهد. در آسپیراسون خلا به کمک بی حسی موضعی لوله نازک مکش داری وارد رحم شده و بافت اضافی بیرون‌ کشیده می‌شود. در روش کورتاژ نیز پزشک دهانه رحم را باز‌ می‌کند و با ابزاری به نام کوروت لایه رحم را خراش‌ می‌دهد تا به ریزش دیواره رحم کمک کند. این عمل نیز در مرکز جراحی سرپایی و با بی حسی موضعی انجام‌ می‌شود. هر دو روش ایمن و بدون عوارض جدی هستند.

دلایل سقط جنین

اگر برای تنها یک بار دچار سقط شده‌اید باید بدانید این موضوع طبیعی است و حتی پزشکان نیز دلیل آن را به درستی نمی‌دانند. 80 درصد سقط جنین‌ها در سه ماهه اول رخ‌ می‌دهد‌ و اگر این اتفاق در 5 هفته نخست رخ دهد حاملگی شیمیایی نامیده‌ می‌شود و در اکثر موارد اصلا خانم متوجه بارداری‌اش نبوده و سقط را با خونریزی قاعدگی کمی شدیدتر اشتباه‌ می‌گیرد.‌ سقط در سه ماهه اول ناشی از ناهنجاری‌های کروموزومی است که در رشد طبیعی جنین دخالت‌ می‌کنند. در 50 درصد موارد سقط به دلیل وجود یک کرومزوم اضافی در جنین رخ‌ می‌دهد. گاهی نیز تخمک بارور شده به جنین تبدیل نمی‌شود و به آن اصطلاحا بارداری پوچ‌ می‌گویند. لازم به ذکر است برقراری رابطه جنسی، ورزش یا مصرف داروهای جلوگیری از بارداری هیچ یک در سقط جنین نقشی ندارند و حتی زمین خوردن تصادفی مادر سبب سقط نمی‌شود. طبق گفته کالج آمریکایی متخصص زنان و زایمان (ACOG)‌ از جمله مواردی که‌ می‌تواند در بروز سقط در سه ماهه نخست نقش داشته باشد، سیگار کشیدن و مصرف الکل است اما تحقیقات در این مورد نتایج ضد و نقیضی را نشان داده است.

نکته دیگر اینکه به نظر نمی‌رسد نوشیدن کمتر از 200‌ میلی گرم کافئین در روز خطر سقط جنین را افزایش دهد.

از دیگر مواردی که ممکن است خطر سقط زودرس را افزایش دهند‌ می‌توان به فیبروم یا ناهنجاری‌های رحمی• پرکاری یا کم کاری تیروئید، دیابت کنترل نشده و استفاده از کوکائین یا داروهای مشابه اشاره کرد.

علت های سقط در سه ماهه دوم بارداری

حدود 2 تا 3 درصد سقط جنین‌ها در سه ماهه دوم رخ‌‌ می‌دهد.از جمله مواردی که سبب سقط در این زمان می‌شود‌ می‌توان به مسایلی که‌‌ می‌تواند باعث لخته شدن خون شود، پره اکلامپسی اولیه یا اکلامپسی، ناهنجاری‌های جنینی، فیبروم یا دیگر ناهنجاری‌های رحمی، عفونت رحم، لوپوس، جراحی قبلی دهانه رحم، ضربه، دیابت کنترل نشده، پرکاری یا کم کاری تیروئید، فشار خون بالا و استفاده از کوکائین یا داروهای مشابه اشاره کرد.

 علت های سقط در طول سه ماهه سوم

به از دست رفتن بارداری از هفته بیستم بارداری به بعد مرده زایی می‌گویند. دلیل این موضوع‌ می‌تواند افزایش سن مادر باشد.

احتمال بارداری مجدد بعد از سقط

تجربه یک مورد سقط جنین به معنی ناباروری و تجربه سقط مکرر نیست.

بیشتر خانم‌هایی که سقط جنین را تجربه کرده‌اند‌‌ می‌توانند بارداری موفقی را پشت سر بگذارند.

سقط جنین بر توانایی خانم‌ها برای بارداری مجدد تأثیر نمی‌گذارد و خانم‌‌ می‌تواند دو هفته پس از سقط جنین مجدد تخمک گذاری کرده و باردار شود.

اگر قصد بارداری ندارید باید سریعاً از یک روش کنترل بارداری استفاده کنید.

در حدود 1 درصد از خانم‌هایی که چندین سقط جنین را تجربه کرده‌اند، پزشک انجام یک سری آزمایشات را توصیه‌ می‌کند اما حتی اگر سه بار سقط جنین پشت سر هم،نیز داشته باشید، 70 درصد احتمال بارداری سالم وجود دارد.

بعد از سقط به چه درمان‌هایی نیاز است؟

پزشک احتمالاً توصیه‌ می‌کند که به مدت دو هفته از رابطه جنسی، استفاده از تامپون و دوش واژینال خودداری کنید. رعایت این موارد به جلوگیری از عفونت کمک‌‌ می‌کند.

بعد از گذشت حدود دو هفته از سقط لازم است آزمایش بارداری انجام دهید. این موضوع نشان‌ می‌دهد که آیا سطح هورمون شما به حالت عادی برگشته است یا خیر.

در این مدت اگر خونریزی از آنچه انتظار‌‌ می‌رود سنگین تر بود یا رنگ آن به رنگ قرمز روشن باقی ماند، بیش از دو پد در ساعت برای بیش از دو ساعت مصرف کردید، ترشحات ناخوشایند و بدبو داشتید، دچار شکم درد شدید یا گرفتگی مداوم شکمی همراه با تب یا لرز داشتید با پزشک خود تماس بگیرید.

 در روزهای اول ممکن است متوجه لخته شدن خون و دفع بافت جنینی شوید اما این موضوع بعد از گذشت حدود یک هفته از بین‌‌ می‌رود. حدود چهار تا هشت هفته طول‌‌ می‌کشد تا به روال معمول خود برگردید و بهبود یابید.

ورزش ملایم به دنبال سقط جنین زودرس معمولاً خوب است ، اما با پزشک خود در این رابطه مشورت کنید.

سقط و اختلالات روانی

بدنبال مشاهده شدن علائم سقط جنین و نیز اتمام سقط، خانم ممکن است دچار احساسات متفاوت و زیادی شوید. عصبانیت، غم و اندوه یا حس عمیق از دست دادن طبیعی است.

بارداری و سقط جنین باعث نوسانات هورمونی‌‌ می‌شوند و‌‌ می‌توانند بر احساسات و خلق و خوی زنان تأثیر بگذارند .البته روحیات و خلقیات افراد متفاوت از هم است. گاه صحبت با شریک زندگی، خانواده یا دوستان یا عضویت در گروه‌های اجتماعی با درد مشابه می‌تواند کمک کننده و تسکین دهنده باشد.

اگر احساسات منفی مربوط به سقط پس از دو هفته بهتر نشد در مورد گزینه‌های درمانی با پزشک صحبت کنید. ممکن است نیاز به مشاوره یا‌ درمان افسردگی داشته باشید. اما همیشه به خود یادآوری کنید که سقط تقصیر شما نیست.

منبع: healthline

 

بیشتز بدانید:

1- همه چیز درباره بارداری شیمیایی (سقط جنین زودهنگام)

2- همه چیز درباره سقط جنین!

3- عوامل ایجاد کننده سقط جنین چیست و چه عوارض و خطراتی دارد؟

4- جلوگیری از سقط جنین با شناخت علت سقط جنین