The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

پیشگیری از سرطان تخمدان ممکن است؟ چه کارهایی باید انجام دهیم

سرطان تخمدان در مراحل اولیه علائم قابل توجهی ندارد. زمانی که علائم بروز می کند، تقریبا شبیه به علائم معمولی است که در مشکلاتی مانند سندرم روده تحریک پذیر و عفونت های دستگاه ادراری تجربه می کنید. این در بسیاری افراد به این معنا است که سرطان تخمدان در مرحله ای تشخیص داده می شود که گسترش پیدا کرده است. در نهایت این دسته از افراد دارای نرخ بقای پایین تری هستند. به همین سبب بهتر است به پیشگیری از سرطان تخمدان فکر کنیم و ببینیم که برای پیشگیری از سرطان تخمدان چه راهکاری وجود دارد.

سرطان تخمدان چقدر شایع است؟

سرطان تخمدان می توان تا تخمدان دیگر و بافت های مجاور مانند لوله های فالوپ پیشرفت کند. منابع معتبر خطر ابتلا به سرطان تخمدان را 1 به 78 نفر می دانند. البته یافته های جدید، کاهش روند ابتلا را نشان می دهند. در حال حاضر هیچ راه قطعی برای پیشگیری از سرطان تخمدان وجود ندارد اما می توان با اقدامات خاصی، خطر بیماری را کاهش داد.

برای پیشگیری از سرطان تخمدان چه کنیم؟

موارد زیر ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان تخمدان کمک کند:

  •  کنترل وزن: در صورت اضافه وزن یا چاقی، با نظارت پزشک در صدد کاهش وزن برآیید.
  •  مصرف قرص های ضد بارداری: تخمین زده می شود خطر ابتلا به سرطان تخمدان در بانوانی که به مدت 5 سال یا بیشتر قرص های ضد بارداری مصرف کرده اند تا 50 درصد کمتر است. پس از قطع مصرف قرص های ضدبارداری ترکیبی، خطر تا سال ها کاهش می یابد.
  •  یافتن راه دیگری به جای درمان جایگزینی هورمون: روش دیگری را با مشورت پزشک برای هورمون تراپی جایگزینی بعد از یائسگی برگزینید.
  •  زایمان و شیردهی: خطر ابتلا به سرطان تخمدان با هر تولد کاهش می یابد. علاوه بر این، هر ماه شیردهی می تواند تا 2 درصد خطر ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش دهد.
  •  انجام جراحی های پیشگیرانه: برخی از انواع جراحی های زنان مانند بستن لوله های رحم، برداشتن رحم یا هیسترکتومی، برداشتن تخمدان ها یا اووفورکتومی، برداشتن فالوپ یا سالپنژکتومی و یا سالپنگو اوفورکتومی که در آن هم تخمدان و هم فالوپ در طی هیسترکتومی برداشته می شود، می تواند خطر ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش دهد.

 هر کدام از این موارد مزایا و معایب متفاوتی دارند. علاوه بر این، پیگیری بعضی از آنها نسبتاً آسان است و برخی دیگر نیاز به جراحی دارند. به همین دلیل، برخی از روش های پیشگیرانه ممکن است برای همه توصیه نشود.

اگر در مورد خطر ابتلا به سرطان تخمدان نگران هستید به پزشک مراجعه کنید تا با بررسی میزان خطر، یک استراتژی پیشگیرانه به شما توصیه کند.

عوامل ابتلا به سرطان تخمدان

چندین عامل خطر شناخته شده برای سرطان تخمدان وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  •  سن: زیرا حدود نیمی از تشخیص های جدید مربوط به افراد 63 ساله یا بالاتر است
  •  زایمان در سنین بالا
  •  عدم تجربه زایمان
  •  استفاده از هورمون تراپی جایگزین در یائسگی
  •  درمان ناباروری 

 سوابق پزشکی شخصی و خانوادگی از جمله:

  •  سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان تخمدان، سرطان سینه، سرطان کولورکتال یا سرطان رحم
  •  سابقه فردی سرطان سینه، کولورکتال یا رحم
  •  تغییرات ژنتیکی ارثی در ژن های خاص مانند بی آر سی ای 1 یا بی آر سی ای 2
  • بیماری هایی مانند سندرم سرطان خانوادگی، مانند سندرم لینچ یا سندرم پتز-جگرز، اضافه وزن یا چاقی و آندومتریوز

اگر در معرض خطر سرطان تخمدان هستید، با پزشک در مورد آزمایشات غربالگری صحبت کنید. این آزمایش‌ها به پزشکان کمک می کنند تا سرطان را در افراد بدون علائم تشخیص دهند. از آنجا که سرطان های اولیه تخمدان اغلب بدون علامت هستند یا علامت مشخصی ندارد، از نظر پنهان می مانند. وجود عوامل خطر به معنای ابتلای قطعی به سرطان تخمدان نیست. به خاطر داشته باشید که وجود یک یا چند عامل خطر به معنای ابتلای حتمی به بیماری در آینده نیست بلکه تنها به شما می گوید در مقایسه با جمعیت عمومی، شما در معرض خطر بیشتری هستید و باید بیشتر به فکر راه های پیشگیری از سرطان تخمدان باشید.

مطالعه بیشتر:

برای جلوگیری از سرطان سینه چی بخوریم؟

آیا سرطان دهانه رحم ارثی است یا ارتباطی با ژنتیک دارد؟

اگر از نظر جنسی فعال نباشم، آیا احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم در من وجود دارد؟

?پرسش و پاسخ های سرطان تخمدان

چه عواملی احتمال سرطان تخمدان را افزایش می دهند؟

• سن: زیرا حدود نیمی از تشخیص های جدید مربوط به افراد 63 ساله یا بالاتر است • زایمان در سنین بالا • عدم تجربه زایمان • استفاده از هورمون تراپی جایگزین در یائسگی • درمان ناباروری

کدام جراحی های احتمال سرطان تخمدان را کم می کند؟

برخی از انواع جراحی های زنان مانند بستن لوله های رحم، برداشتن رحم یا هیسترکتومی، برداشتن تخمدان ها یا اووفورکتومی، برداشتن فالوپ یا سالپنژکتومی و یا سالپنگو اوفورکتومی که در آن هم تخمدان و هم فالوپ در طی هیسترکتومی برداشته می شود، می تواند خطر ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش دهد.

آیا احتمال سرطان تخمدان در افرادی که زایمان کرده اند کمتر است؟

خطر ابتلا به سرطان تخمدان با هر تولد کاهش می یابد. علاوه بر این، هر ماه شیردهی می تواند تا 2 درصد خطر ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش دهد.

آیا قرص های ضد بارداری از سرطان تخمدان جلوگیری می کنند؟

تخمین زده می شود خطر ابتلا به سرطان تخمدان در بانوانی که به مدت 5 سال یا بیشتر قرص های ضد بارداری مصرف کرده اند تا 50 درصد کمتر است. پس از قطع مصرف قرص های ضدبارداری ترکیبی، خطر تا سال ها کاهش می یابد.

منبع: healthline