The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

زایمان کردن به کمک فورسپس و وکیوم خطرناک است

یافته های تازه نشان می دهند، زایمان با کمک فورسپس و دستگاه وکیوم در مقایسه با سزارین آسیب بیشتری به نوزاد می زنند.

دکتر گلوریا موروکو، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه مک گیل و سرپرست این مطالعه گفت:" زایمان کردن با استفاده از روش های تهاجمی - سزارین، فورسپس و وکیوم - خطرات زیادی دارد و معمولا از هر پنج زن یک نفر آن را تجربه می کند. "

او افزود:" بانوان که با استفاده از فورسپس یا وکیوم زایمان کرده اند باید بدانند در مقایسه با زایمان سزارین خطرات بیشتری تهدیدشان می کند. "

وارد کردن فورسپس یا دستگاه وکیوم به داخل رحم از طریق واژن با هدف بیرون کشیدن جنین سه درصد کل زایمان های کانادا را تشکیل می دهد.

محققان پس از تجزیه و تحلیل اطلاعات پزشکی بیش از صد و هشتاد و هفت هزار زنی که بین سال های 2003 تا 2013 در کانادا زایمان کرده بودند دریافتند، نوزادانی که با استفاده از فورسپس و وکیوم متولد شده اند 80 درصد بیش از کودکانی که با روش سزارین به دنیا آمده اند با مشکلات پزشکی دست و پنجه نرم می کنند. همچنین، 12 و 19 درصد مادرانی که با استفاده از وکیوم و فورسپس زایمان کرده بودند نیز مدت ها با عوارض پارگی حاد پرینه - ناحیه ای بین واژن و مقعد - دست و پنجه نرم می کردند.

آمارهای وزارت بهداشت کانادا که در سال 2013 منتشر شده نشان می دهد، نوزادانی که با استفاده از فورسپس و وکیوم متولد شده اند پنج تا 10 برابر بیشتر از کودکانی که با استفاده از سزارین به دنیا آمده اند با آسیب های جسمی دست و پنجه نرم می کنند.

دکتر موروکو گفت:" نتایج مطالعه ما نشان داد، آموزش استفاده از فورسپس و وکیوم برای زایمان باید دگرگون شود تا از بروز آسیب های جسمی شدید به مادر و نوزاد پیشگیری شود. "

مطالعه بیشتر:

1- با سوالات مطرح شده درباره زایمان آشنا شوید

2- زایمان طبیعی برای من مناسب است؟

3- پنج نکته درباره زایمان که پزشکان نمی گویند

منبع: upi