The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تاثیر طب سوزنی بر کاهش درد پریود

یافته های تازه نشان می دهند، زمان و شدت درد پریود می تواند با استفاده از طب سوزنی تا 50 درصد کاهش یابد.

 

بر اساس آماری که انجمن سلامت زنان آمریکا در سال 2016 منتشر کرده، بیش از 95 درصد بانوان بارور با درد پریود دست و پنجه نرم می کنند.

درد پریود به دو گروه طبقه بندی می شود:

  • گروه اولیه که دلیل خاصی برای بروز درد و گرفتگی وجود ندارد
  • ثانویه که درد به علت مشکلی خاص مانند آندومتریوز یا فیبروئید رحمی نمایان می شود

نتایج مطالعات دکتر مایکل آرمور، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه اوکلند و همکاران اش بر روی بیش از 74 زن 18 تا 45 ساله که با درد پریود اولیه دست و پنجه نرم می کردند نشان داد، استفاده از طب سوزنی این درد را به مقدار 50 درصد تسکین می دهد.

بانوان شرکت کننده در این مطالعه به صورت اتفاقی به چهار گروه، دو گروه با فرکانس بالا و دو گروه با فرکانس پایین تقسیم شدند. یک گروه با فرکانس بالا و گروه دیگر با فرکانس پایین طب سوزنی و الکترو ساکارکون (نوعی طب سوزنی که بین سوزن ها جریان الکتریسیته جریان دارد و درد را تسکین می دهد) دریافت کردند.

افرادی که در گروه نخست حضور داشتند هم زمان با آغاز پریودشان یک هفته درمان طب سوزنی دریافت کردند. در همین اثنا، زنانی که در گروه دوم قرار داشتند نیز بین پریودهای شان هر هفت تا 10 روز این درمان را دریافت کردند.

دکتر آرمور خاطرنشان کرد:" در حالی که یافته های ما نشان می دهند طب سوزنی بر بانوان که پریود دردناک تری داشتند تاثیر گذار تر بوده و علاوه بر کاهش درد کیفیت زندگی شان را بهبود بخشیده است اما برای تبدیل این نوع درمان به روشی علمی برای کاهش درد پریود به مطالعات بیشتری نیاز است. "

 

مطالعه بیشتر:

1- آزمون برای تشخیص طبیعی بودن قاعدگی یا عادت ماهانه

2- آیا در زمان پریود احتمال بارداری وجود دارد؟

3- تاثیر عادت ماهانه نامنظم بر بارداری

4- فولیکول ها در سیکل قاعدگی

 

منبع: medicalnewstoday