The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

در مصرف دارو در بارداری احتیاط کنید

تعداد فزاینده‌ای از بانوان باردار داروهای تجویزی و بدون نسخه را استفاده می‌کنند. آنچه ایمن است و نیست را یاد بگرید.

اکثر مادران در انتظار یعنی حدود 90 درصد طی بارداری خود حداقل یک دارو مصرف می‌کنند. افزون بر این، طی سه ماه اول، یعنی دوره حیاتی برای رشد جنین، زمانی‌که داروها به احتمال بیشتر بر او تاثیر می‌گذارد، بیش از دو سوم بانوان باردار داروهای تجویزی را مصرف می‌کنند.

 

 

 

علت افزایش مصرف دارو در بارداری چیست؟

بخشی از آن در اثر پیشرفت‌ های پزشکی است. اکنون برای درمان بیماری‌ هایی مثل افسردگی، درد مزمن، دیابت‌ ها و افزونی فشار خون داروهای موثرتری داریم. علاوه بر آن، این حقیقت که بانوان در سن بیشتری زایمان می‌کنند، زمانی‌که ممکن است، به احتمال بیشتر دچار بیماری‌ هایی باشند که مستلزم استفاده از داروست. افزون براین، با فاجعه داروی thalidomide در سال 1960 که اکنون خاطره‌ ناخوشایند دور دستی است (یادآوری: داروی ضد تهوعی که باعث اختلالات ساختاری در هزاران بچه شد)، احتمال دارد، بانوان با این فکر آرام شوند که بسیاری از داروها، به ویژه داروهای بدون نسخه و درمان‌ های گیاهی برای استفاده طی بارداری ایمن هستند.

 

واقعیت درباره داروها و مادر در انتظار (در دوران بارداری)

در میان داروهای تائید شده در امریکا بین سال‌های 2000 و 2010 بیش از 79 درصد اطلاعات چاپ شده‌ای مبنی بر خطرات آنان به جنین در حال رشد نداشتند و 98 درصد از برخی از اطلاعات برخوردار بودند، اما نه به اندازه کافی برای قضاوت درباره ایمنی. دکتر شرلی بروسارد پروفسور آسیب‌ شناسی در مرکز ملی اختلالات مادرزادی و ناتوانی‌ های رشدی از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های امریکا می‌گوید: واقعیت این‌که درباره بسیاری از داروها،‌ اطلاعات محدودی برای بررسی خطر اختلالات مادرزادی وجود دارد.

این موضوع به این معنا نیست که تمامی داروهای برای مصرف طی بارداری ایمن نیستند. دکتر سیوبان دولان دستیار پروفسور زنان زایمان از دانشکده پزشکی آلبرت انیشتین نیویورک می‌گوید: کمبود اطلاعات به چه معناست؟ صرفا به معنای کمبود اطلاعات است. متخصصین می‌گویند، اگر باردارید یا برای لقاح جنین تلاش می‌کنید، ضرورتا نباید داروهای مصرفی خود را متوقف سازید. برخی از داروها برای سلامت تن و روان شما مهم‌ند و به رغم خطرات آنان، استفاده از دارو برای شما بهتر از مصرف نکردن است. دکتر دولان می‌گوید: اگر یک بیماری مثل افسردگی را در نظر دارید، خطرات برای افسرده شدن طی بارداری وجود دارد،‌ بنابراین موضوع درباره سنجیدن خطرات و فواید پزشکی داروست.

 

منابع خود را بررسی کنید

گرچه مادران در انتظار ضرورتا پیام سنجیدن خطرات را به ذهن می‌سپارند. یک منبع اطلاعات نادرست اینترنت است که در آن بانوان در پی اطلاعات برای سلامتی‌ اند. براساس پژوهشی جدید از سوی مرکز broussard، بسیاری از وب سایت‌ها که شامل سایت‌های خود پزشکان می‌شود، لیست‌های داروهای "ایمن" برای بارداری را دارند، به‌رغم این‌ حقیقت که اکثر داروها در این لیست‌ها دارای پژوهشی محدود یا بدون مطالعات درباره تاثیر آنان بر جنین است. در حالی‌که برخی از وب‌ سایت‌ها رعایت احتیاط‌هایی را متذکر می‌شوند: "عموما، نباید طی بارداری داروی بدون نسخه‌ای را مصرف کنید، مگر ضروری باشد"، وب سایت‌های دیگر به غلط بیان می‌کنند: "بسیاری از داروهای بدون نسخه طی بارداری ایمن است". 

دکتر بروسارد می‌گوید: پژوهش‌ها نشان داده است که فقط 7 از 103 ترکیبات در این لیست‌های ایمن شواهد خوب تا عالی برای ایمنی خود داشتند. 43 ترکیب خطر ناشناخته داشتند، زیرا آنان برای تاثیرات طی بارداری به اندازه کافی ارزیابی نشده بودند. افزون براین، حتی در میان آنانی که بدون یا با حداقل خطر ارزیابی شده بودند، این ارزیابی‌ها بر اساس تعدادی از پژوهش‌ها مختصر بوده و باید با احتیاط ترجمه شود.

 

چرا میزان اطلاعات درباره تاثیر داروها بر جنین بسیار کم است؟

زیرا مطالعه درباره داروها معمولا بانوان باردار را از آزمایش‌ها درباره ایمنی و تاثیر داروها کنار می‌گذارند، بنابراین اطلاعات باید از پژوهش‌هایی پس از پخش دارو در بازار فراهم آید که اساسا گزارش‌های تاثیرات مضر پس از در دسترس بودن دارو و استفاده آن از سوی بانوان باردار است.

 

چگونه بدانیم که چه دارویی در حاملگی ایمن است؟

شناسایی این‌که چه داروهایی برای بانوان باردار مقبول است، احتمالا به کمی جستجو نیاز دارد. دکتر دولان می‌گوید: برای تصمیم‌گیری بهتر خانم‌ها، پژوهش‌ها، نظارت‌ها و اطلاعات بیشتری لازم است. او ادامه می‌دهد: در حالی‌که بانوان عاشق تائیدی تضمینی هستند که دارویی برای آنان ایمن است، نمی‌توانیم این کار را بکنیم. حتی سازمان غذا و داروی امریکا که لازمه برچسب‌های پشت بسته‌های دارویی‌اش مستلزم نوشتن دسته‌ بندی‌های A، B، C، D و X بوده، هنوز ترجمه آن مشکل است. سازمان غذا و داروی امریکا در روند جایگزینی این دسته‌بندی‌ها با خلاصه پژوهش‌هاست، تا اطلاعات یاری‌رسان بیشتری را برای بانوان و پزشکان آنان فراهم آورد.

دکتر دیلان می‌گوید: مطمئن شوید که هر دارویی را که قصد مصرف آنرا دارند یا استفاده می‌کنند، با نظر و تائید پزشک باشد. او ادامه می‌دهد: بانوان باید بپرسند که چه دارویی ایمن‌ترین برای تحت کنترل نگه داشتن بیماری‌شان است و از ایمنی مصرف آن طی بارداری مطمئن شوند. به این ترتیب هدف این است که دارویی را خوب یا بد فرض نکنند، اما خطرات و فواید بالقوه آنان را ارزیابی کنند.

 

منبع: نی نی پلاس