The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

میزان مصرف روزانه کافئین در دوران بارداری

در امریکا کافئین یکی از محبوب ترین محرک هاست. اما اکنون که شما باردار هستید ممکن است که نیاز باشد به میزان مصرف روزانه کافئین توجه بیشتری داشته باشید.کافئین یک ماده محرک و ادرارآور است. از آنجا که کافئین یک محرک است، فشار خون و ضربان قلب شما را افزایش می دهد که هردوی این ها در طی بارداری توصیه نمی شود.

 

تاثیر مصرف کافئین بر روی جنین

از آنجا که کافئین یک محرک است، فشار خون و ضربان قلب شما را افزایش می دهد که هردوی این ها در دوران بارداری توصیه نمی شود. همچنین کافئین تعداد دفعات ادرار کردن شما را افزایش می دهد. این مساله سبب کاهش سطح مایعات بدن شما شده و می تواند منجر به کم آبی شود.

کافئین از جفت عبور کرده و به جنین می رسد. گرچه شما می توانید مقدار کافئینی که به بدنتان وارد می کنید را کنترل کنید، اما جنینتان نمی تواند. متابولیسم بدن جنین شما هنوز در حال تکامل است و نمی تواند این ماده را به طور کامل متابولیزه کند.

در مراحل پایانی بارداری، هر مقدار از کافئین می تواند سبب تغییر در الگوی خواب و حرکات نرمال جنین شود. به یاد داشته باشید که کافئین یک محرک است و می تواند شما و فررزندتان را بیدار نگه دارد. این ماده فقط در قهوه وجود ندارد بلکه در چای، سودا، شکلات و برخی از دارو های بدون نسخه تسکین دهنده سردرد نیز یافت می شود.

 

مضرات مصرف روزانه کافئین در دوران بارداری

مطالعات فراوانی که بر روی حیوانات انجام شده نشان می دهد که این ماده می تواند سبب نقایص هنگام تولد، زایمان زودرس، کاهش باروری، وزن کم هنگام تولد و سایر مشکلات باروری شود.

هنوز مطالعات قطعی بر روی انسان انجام نشده است. در این شرایط که نتایج مطالعات غیر قطعی می باشد، بهتر است که راجع به مصرف مقدار مناسب از آن دقیق تر باشیم.

آیا کافئین سبب ناباروری می شود؟ 

برخی مطالعات نشان دهنده ی یک ارتباط بین مصرف زیاد کافئین و به تاخیر افتادن لقاح و افزایش احتمال ناباروری هستند.

آیا کافئین سبب سقط جنین می شود؟ 

در سال 2008، دو تحقیق راجع به تاثیر کافئین بر سقط جنین، دو نتیجه کاملا متفاوت را نشان داد. یکی از این تحقیقات توسط انجمن زنان و زایمان آمریکا انجام شده بود نشان داد، بانوانی که روزانه 200 میلی گرم و یا بیشتر کافئین مصرف می کنند نسبت به بانوانی که اصلا کافئین مصرف نمی کنند، دو برابر بیشتر احتمال سقط دارند. تحقیق دیگر که توسط انجمن اپیدمیولوژی انجام شده بود نشان داد که بانوانی که روزانه بین 200 تا 350 میلی گرم کافئین مصرف می کنند نسبت به سایرین احتمال بیشتری برای سقط جنین ندارند. با توجه به نتیجه گیری های متضاد از مطالعات مختلف، توصیه می شود که تا انجام مطالعات دقیق تر بانوان باردار مصرف کافئین خود را به روزانه کمتر از 200 میلی گرم محدود کنند. تقریبا برابر با یک فنجان.

 آیا بانوان باردار اصلا نباید کافئین مصرف کنند؟

کارشناسان می گویند که مصرف متعادل کافئین تاثیری بر بارداری ندارد. تعریف این مقدار متعادل متفاوت بوده بین 150 تا 300 میلی گرم تعریف می شود. البته انجمن روانشناسان آمریکا توصیه می کنند که تا حد ممکن از مصرف کافئین در طی بارداری و شیردهی پرهیز کنید.

در بارداری چقدر کافئین مصرف کنیم؟  

هرچقدر کافئین کمتر مصرف کنید بهتر است. برخی از کارشناسان می گویند که مصرف بیشتر از 150 میلی گرم در روز زیاد است، در حالی که برخی دیگر این مقدار را 300 میلی گرم می دانند. بهترین راه، اجتناب از کافئین تا جای ممکن است. اگر به دنبال بهترین پاسخ هستید بهتر است که این مساله را با پزشک خود درمیان بگذارید تا درست ترین انتخاب را برای خود و فرزندتان داشته باشید.

 

مطالعه بیشتر:

1- عوارض استفاده از نوشیدنی های کافئین دار در دوران بارداری

2- تراتوژن چیست و چه تاثیری بر رشد جنین دارد

3- تاثیر داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی بر تخمک‌ گذاری و باروری

4- تاثیر موبایل و میدان های الکترومغناطیس بر کیفیت اسپرم و باروری مردان

 

منبع: نی نی پلاس