The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تاثیر استفاده از لپتاپ و موبایل بر باروری مردان

تکنولوژی، فناوری های جدید، بزرگراه های اطلاعاتی و افزایش تکنیک های الکترونیکی برقراری ارتباط، تمام جهان را به دورن یک مدار جدید هدایت کرده است. همه چیز سریع تر از گذشته انجام می شود، بطوریکه مردم نمی توانند بدون موبایل و لپتاپ زندگی کنند، تمامی این موارد بدون شک عملکرد بدن همه انسان های جهان را تحت تاثیر قرار می دهد.

استفاده از لپتاپ چه تاثیری بر باروری مردان دارد؟

پژوهشی که در دانشگاه استونی بروک نیویورک توسط یفیم شینکین انجام شده، نشان می دهد که چسباندن پاها به یکدیگر به گونه ای که فرد بتواند لپتاپ خود را روی پا نگه دارد و همچنین گرمای حاصل از عملکرد موتور لپتاپ، دمای کیسه بیضه بنام اسکروتوم را تا 2.8 درجه سانتیگراد بالا می برد. پژوهش دیگری در جهت تشخیص تاثیر دستگاه های الکترونیکی بر باروری و کیفیت اسپرم انجام شده که حاکی از آن است که بین گرما و کاهش توانایی باروری، ارتباط مستقیمی وجود دارد، گرما می تواند بر روند تولید اسپرم، حرکت و کیفیت آن نیز تاثیرگذار باشد. به همین دلیل به افرادی که تصمیم دارند پدر شوند، توصیه می شود از حمام آب داغ، سونا و شلوارهای گرم و تنگ بپرهیزند.

افزایش محبوبیت لپتاپ و استفاده طولانی مدت، گاه به گاه و یا مداوم از آن و قرار گرفتن در معرض گرمای حاصل از آن چندین بار در روز می تواند در طول سالیان، اثرات طولانی مدتی بر روی مردان داشته باشد. تحقیقات اخیر نشان داد که دمای دستگاه تناسلی مردان هنگام نشستن و چسباندن پاها به یکدیگر برای ثابت نگه داشتن لپتاپ، 2.1 درجه سانتیگراد افزایش پیدا می کند. گرم شدن این ناحیه می تواند روی تولید و کیفیت اسپرم تاثیر داشته باشد.

 

استفاده از موبایل چه تاثیری بر باروری مردان دارد؟

نتیجه پژوهش های انجام شده بروی استفاده از موبایل و اثرات آن بر باروری کاملاً قطعی است. مردانی که گوشی موبایل خود را درون جیب شلوار نگاه می دارند، از کسانی که از موبایل استفاده نمی کنند یا آن را در جای دیگری نگاه می دارند، 15 درصد اسپرم کمتری تولید می کنند. این کار علاوه بر تعداد، حرکت اسپرم ها را نیز تحت شعاع قرار می دهد. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض امواج الکترومغناطیس موبایل می تواند کاهش تولید اسپرم را وخیم تر کند. اگرچه استفاده از موبایل مردان را بطور مستقیم با مشکل ناباروری روبرو نمی کند اما با این حال خطرات ویژه خود را در این زمینه دارد.

یک پژوهش استرالیایی نشان داده است که مردانی که تلفن موبایل خود را در جیب پشتی شلوار خود می گذارند، بطور میانگین در هر یک میلی لیتر مایع منی 65 میلیون اسپرم دارند، در صورتی که سایر مردانی که این کار را نمی کنند در هر یک میلی لیتر مایع منی حدود 75 میلیون اسپرم دارند.  

 

مطالعه بیشتر:

1- تاثیر امواج موبایل بر باروری و اسپرم مردان

2- تاثیر خواب بر تعداد اسپرم و قدرت باروری مردان

3- افزایش کیفیت اسپرم مردان با ورزش کردن

4- 9 روش حفظ کیفیت اسپرم مردان

5- علت و درمان ناباروری مردان

6- تاثیر سیگار کشیدن بر اسپرم مردان

 

منبع: نی نی پلاس