The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

قویترین آمپول برای بارداری وانواع آمپول های باروری کدام است؟

شاید در گذشته ناباروری، یکی از تلخ ترین اتفاقات برای یک زوج به حساب می آمد، اما امروزه به کمک پیشرفت های علمی، نه تنها این مشکل کمرنگ شده و می توان به درمان آن امیدوار بود، بلکه پزشکان و بیماران از این هم فراتر رفته و به دنبال بهترین روش های کمک باروری و قویترین آمپول برای بارداری می گردند تا هر چه سریع تر و با کمترین عارضه، به خواسته دلخواه خود برسند. به همین دلیل در این مقاله به انواع آمپول های مورد استفاده در درمان ناباروری پرداخته ایم تا در انتخاب قویترین آمپول برای بارداری، کمکی برای شما باشد.

انواع آمپول های مورد استفاده در درمان ناباروری

ناباروری، علل مختلفی دارد و بنابراین درمان های مورد نیاز برای حل این مشکل نیز بسیار گسترده و متنوع بوده که بسته به نظر و صلاحدید پزشک و شرایط خاص هر زوج، انتخاب می شوند. لیستی که در ادامه به آن اشاره کرده ایم، تنها مربوط به بخشی از درمان های کمک باروری بوده که شامل انواع آمپول های مورد استفاده در درمان ناباروری است تا شاید بدین ترتیب راحت تر بتوانید قویترین آمپول برای بارداری را در میان آن ها تشخیص دهید.

1. آمپول بوسرلین استات (Buserelin Acetate): این فرآورده دارویی از نظر طبقه بندی، یک آنالوگ هورمون آزادکننده گنادوتروپین (GnRH) بوده که با نام های تجاری سینافکت (CinnaFact)، سوپرفکت (Suprefact)، سوپرکور (Suprecur) و ... در بازار دارویی به فروش می رسد. این آمپول با دو هدف عمده درمان آندومتریوز و همچنین درمان تکمیلی. برای کمک به تحریک تخمک گذاری در آن دسته از زنانی که در حال انجام آی وی اف (IVF) یا همان لقاح آزمایشگاهی هستند، تجویز می گردد. مهم ترین عوارض احتمالی در پی تزریق بوسرلین استات، شامل اختلال در خواب، کاهش میل جنسی و ناتوانی، حساسیت سینه ها و بزرگ شدن آن ها، سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و استفراغ، اسهال، بالا رفتن فشار خون، گرگرفتگی، خشکی واژن، تنگی نفس و ... بوده و در صورت مصرف منظم میزان اثربخشی آن چندین برابر می شود.

2. آمپول منوتروپین یا اچ ام جی (HMG): این فرآورده دارویی که ترکیبی از دو هورمون محرک فولیکول (FSH) و هورمون جسم زرد (LH) است، با هدف کمک به رشد و بزرگ شدن فولیکول های موجود در تخمدان تجویز شده و برای آن دسته از زنانی کاربرد دارد که به دلیلی غیر از نارسایی اولیه تخمدان، دچار اختلال در تخمک گذاری شده اند. به علاوه برای القای تخمک گذاری در زنانی که به داروهایی همچون کلومیفن پاسخ نداده اند و یا تحت درمان با روش های کمک باروری آی یو آی (IUI) و آی وی اف (IVF) هستند، نیز تزریق می گردد. از جمله نام های تجاری اچ ام جی، می توان به منوپور (Menopur)، پرگونال (Pergonal)، هومگون (Humegon) و ... اشاره کرد. سردرد، درد و واکنش های آلرژیک در محل تزریق، سرگیجه، تهوع و استفراغ، تشکیل لخته در عروق، تنگی نفس، اسهال، درد در لگن، کمر و زیر شکم و تحریک بیش از حد تخمدان (OHSS)، از جمله رایج ترین عوارض آمپول اچ ام جی هستند.

3. آمپول های حاوی هورمون FSH: این آمپول ها حاوی فرم های مختلف هورمون محرک فولیکول (FSH) بوده و با هدف کمک به رشد و تولید فولیکول های بالغ در آن دسته از زنانی که دچار اختلال در تخمک گذاری هستند، تجویز می شوند به شرط آنکه علت مشکل آن ها نارسایی اولیه تخمدان نباشد. به علاوه در طی سیکل های آی یو آی و آی وی اف نیز برای کمک به بزرگ شدن فولیکول ها و تخمک گذاری تجویز می شوند. این آمپول ها عبارتند از:

- اوروفولیتروپین یا یوروفولیتروپین (Urofollitropin): حاوی هورمون محرک فولیکولی است که از ادرار زنان یائسه استخراج شده است و به همین دلیل نیز مقدار ناچیزی هورمون LH به عنوان ناخالصی را در خود دارد. براول (Bravelle)، مترودین (Metrodin)، فرتینکس (Fertinex) و .. از نام های تجاری این فرآورده دارویی بوده که تاثیری مشابه به آمپول HMG دارد اما در مقابل عوارض کمتری نسبت به آن ایجاد می کند.

- فولیتروپین آلفا (Follitropin alfa): حاوی هورمون محرک فولیکولی است که از راه نوترکیبی دی ان ای (DNA) به دست آمده و با نام های تجاری معروفی مانند سینال اف (Cinnal-F) و گونال اف (Gonal-F) به فروش می رسد. این فرآورده دارویی به دلیل اینکه هیچ میزانی از هورمون LH را در خود ندارد، نسبت به برخی داروها مانند آمپول اچ ام جی و یوروفولیتروپین بهتر عمل کرده و در تحریک رشد فولیکول ها موثرتر است.

- فولیتروپین بتا (Follitropin beta): این آمپول که با نام های تجاری همچون فولیتیسم (Follistim) شناخته می شود، حاوی هورمون محرک فولیکول نوترکیب بوده و تنها فرق آن با فولیتروپین آلفا، تفاوت های ساختاری جزیی در زنجیره های تشکیل دهنده است.

4. آمپول لوتروپین آلفا (Lutropin Alfa): حاوی هورمون LH نوترکیب بوده و با نام تجاری لووریس (Luveris) در دسترس است. این فرآورده دارویی برای آن دسته از زنانی که تحت درمان های کمک باروری مانند آی یو آی و آی وی اف هستند تجویز می شود تا فولیکول هایشان به میزان بیشتری رشد کرده و بزرگ شوند. به علاوه داروی انتخابی پزشکان برای آن دسته از زنانی است که به دلیل کمبود هورمون LH دچار اختلال در تخمک گذاری هستند. خطرناک ترین عوارض جانبی لوتروپین آلفا، تحریک بیش از حد تخمدان بوده که در صورت درمان نشدن، می تواند زندگی فرد را تهدید کند. به علاوه تشکیل لخته در عروق و ترومبوآمبولی نیز از جمله عوارض جدی ناشی از مصرف این دارو هستند.

5. آمپول سترورلیکس (Cetrorelix) یا ستروتاید (Cetrotide) و آمپول گانیرلیکس (Ganirelix) یا اورگالوتران (Orgalutran): از دسته داروهای آنتاگونیست گنادوتروپین (GnRH) بوده و با هدف جلوگیری از تخمک گذاری زودهنگام در زنانی که تحت درمان با داروهای کمک باروری هستند، تجویز می شود تا فولیکول ها بتوانند به حد کافی رشد کرده و بزرگ شوند. مهم ترین عوارض این دسته از داروها بروز واکنش های حساسیتی، درد و قرمزی در محل تزریق، سردرد، درد شکم و لگن، حالت تهوع، خونریزی غیرطبیعی از واژن و همچنین سندروم تحریک بیش از حد تخمدان ها است.

6. آمپول گنادوتروپین جفتی انسانی یا همان اچ سی جی (HCG): حاوی هورمون HCG بوده و با هدف کمک به آزادسازی تخمک های بالغ درون تخمدان تجویز می شود. فولیگنان (Folignan)، پرگنیل (Pregnyl)، پی دی پرگ (PD PREG) و ...، از رایج ترین انواع تجاری این فرآورده دارویی بوده که با عوارضی همچون کاهش انرژی، خستگی، درد در محل تزریق، سردرد، تهوع، تورم و بالا رفتن ناگهانی وزن بدن، درد در شکم و لگن، حالت تهوع، اسهال، تحریک بیش از حد تخمدان ها و ... همراه هستند.

7. آمپول کوریوگنادوتروپین آلفا (Choriogonadotropin alfa): کوریوگناوتروپین آلفا، به عنوان یک داروی نوترکیب، نسل جدید آمپول هایی به حساب می آید که با هدف کمک به آزاد شدن تخمک از تخمدان ها تجویز می شوند. این فرآورده دارویی در مقایسه با آمپول HCG، عملکردی مشابه داشته اما در مقابل عوارض کمتری را به همراه دارد. اوویترل (Ovitrelle)، نوارل (Novarel) و ...، شناخته شده ترین نام های تجاری این آمپول هستند که در بازار دارویی ایران می توان آن ها را پیدا کرد.

قویترین آمپول برای بارداری

حالا که با انواع آمپول های مورد استفاده در درمان های ناباروری آشنا شدید، احتمالا این سوال در ذهنتان ایجاد شده که کدامیک از آن ها قویترین آمپول برای بارداری هستند؟ اشتیاق شما برای رسیدن به پاسخ این سوال کاملا قابل درک است، چون فکر می کنید که با شناختن قویترین آمپول برای بارداری، راحت تر و سریع تر می توانید به خواسته قلبی خود یعنی بچه دار شدن برسید! اما متاسفانه در پاسخ باید بگوییم که از لحاظ علمی ضعیف ترین و قویترین آمپول برای بارداری معنایی نداشته و پزشک بر اساس فاکتورهایی همچون تاریخچه پزشکی، علت ناباروری، شدت مشکل، پاسخدهی بدن به درمان و همچنین تجربه و صلاحدید خودش، تصمیم می گیرد که چه دارویی برای شما بهتر است. بنابراین در این مورد به تیم پزشکی خود اعتماد کرده و از انجام دادن اقدامات خودسرانه جدا اجتناب کنید تا احتمال وقوع عوارض نتیجه به حداقل رسیده و شانس موفقیت درمان چندین برابر شود.

مطالعه بیشتر:

نحوه تزریق آمپول hcg برای بارداری چگونه است؟

آمپول منوگان چیست و کاربرد آن در درمان ناباروری چیست؟

آمپول پی دی پرگ PD PREG و مقدار و نحوه مصرف آمپول پی دی پرگ

تزریق آمپول سینال اف برای بارداری و علت تجویز آمپول سینال اف چیست؟

?پرسش و پاسخ های قویترین آمپول برای بارداری

آمپول گنادوتروپین جفتی انسانی یا همان اچ سی جی (HCG) چیست؟

حاوی هورمون HCG بوده و با هدف کمک به آزادسازی تخمک های بالغ درون تخمدان تجویز می شود. فولیگنان (Folignan)، پرگنیل (Pregnyl)، پی دی پرگ (PD PREG) و ...، از رایج ترین انواع تجاری این فرآورده دارویی هستند.

آمپول کوریوگنادوتروپین آلفا (Choriogonadotropin alfa) چیست؟

کوریوگناوتروپین آلفا، به عنوان یک داروی نوترکیب، نسل جدید آمپول هایی به حساب می آید که با هدف کمک به آزاد شدن تخمک از تخمدان ها تجویز می شوند. این فرآورده دارویی در مقایسه با آمپول HCG، عملکردی مشابه داشته اما در مقابل عوارض کمتری را به همراه دارد.

آمپول لوتروپین آلفا (Lutropin Alfa) چیست؟

حاوی هورمون LH نوترکیب بوده و با نام تجاری لووریس (Luveris) در دسترس است. این فرآورده دارویی برای آن دسته از زنانی که تحت درمان های کمک باروری مانند آی یو آی و آی وی اف هستند تجویز می شود تا فولیکول هایشان به میزان بیشتری رشد کرده و بزرگ شوند.

آمپول - فولیتروپین آلفا (Follitropin alfa) چیست و ه کاربردی دارد؟

این دارو حاوی هورمون محرک فولیکولی است که از راه نوترکیبی دی ان ای (DNA) به دست آمده و با نام های تجاری معروفی مانند سینال اف (Cinnal-F) و گونال اف (Gonal-F) به فروش می رسد. این فرآورده دارویی به دلیل اینکه هیچ میزانی از هورمون LH را در خود ندارد، نسبت به برخی داروها مانند آمپول اچ ام جی و یوروفولیتروپین بهتر عمل کرده و در تحریک رشد فولیکول ها موثرتر است.