The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

حرکت جنینی

لگدها و تنفس او را به سادگی بشمارید.

جنین در تمام دوران باردای دائما در جهات مختلف حرکت می‌کند، ولی معمولا هنگامیکه بارداری به نیمه راه می‌رسد، حرکات آن را احساس می‌کنید. در حقیقت حرکت فرزندتان نشانه‌ای از رشد و شکوفایی جنین است و همان‌طوری‌که بارداری پیشرفت می‌کند و مکان او تنگ می‌شود، احتمالا حرکات نیز کمتر می‌شوند.

جنین‌ها نیز درست مثل بقیه ما هستند، ولی ریتم‌ و الگوهای حرکتی آنها متفاوت است. البته آن چه که این روزها احساس می‌کنید تنها لگد و مشت‌ زدن جنین نیست، بلکه سکسکه‌های او نیز برای شما قابل درک است.

پیگیری روزانه حرکات جنین، شما را در موقعیتی قرار می‌دهد که به سادگی می‌توانید سرحال بودن او را مورد بررسی قرار دهید.  

حرکات جنینی در ماههای مختلف

معمولا در هفت ماهگی، فضای داخل رحم تنگ و تنگ تر می‌شود. اما فرزندتان هنوز جای کافی برای چرخش و گردش در اختیار دارد. هنگامیکه وارد هفته 28 بارداری می‌شوید، می توانید به وضوح حرکت روزانه فرزندتان را احساس کنید. البته ممکن است در بعضی از ‌روزها که پرمشغله هستید، متوجه تحرک فرزندتان نشوید. بنابراین کافیست که هر روزه زمانی را با آرامش به خود اختصاص دهید و لگدهای او را بشمارید یا به حرکات او توجه کنید. بهتراست برای مدت نیم ساعت تا یک ساعت بر حرکات جنین خود متمرکز شوید، اگر در این محدوده زمانی 10 حرکتِ جنین خود را احساس کردید، شرایط عادیست و احتمالا جنینتان سلامت است.

در ماه هشتم، جنین در حال وزن‌گیری و قد کشیدن است و طبیعتاً جای او تنگ‌تر می‌شود و احتمالا فرزندتان مثل سابق تحرک نخواهد داشت، اما احساس تکان خوردن و چرخش او با ضربه هایی که با شانه و زانو به شکم شما وارد می کند، هنوز هم قابل لمس هستند. دفعه بعدی که ضربه پا یا شانه او را حس کردید، فشار آرامی به او وارد کنید و اگر فرزندتان پاسخ داد متعجب نشوید! زیرا ممکن است، با فشار آرامی که به بدن او می آورید، جنین خود را جابجا کند و موقعیت دیگری را برای خود انتخاب نماید. این تجربه را بازی‌های لگدپرانی نامیده‌اند و شکلی از فعال‌سازی پیش از تولد است. در واقع این تجربه، فرصتی بی‌نظیر برای برقراری رابطه با فرزند‌تان البته پیش از تولد است.

در این مرحله نیز به شمارش لگدهای او ادامه دهید، اما متوجه باشید که فرزندتان در این دوره چرخه خواب و بیداری منظمی دارد و گاهی عدم فعالیت او به معنای معنای چرتی عمیق است. اگر طی دو ساعت، حرکات او کمتر از 10 مرتبه بود، با پزشک خود تماس بگیرید.

از آنجاییکه در ماه نهم بارداری، حجم رحم و اندازه جنین به حداکثر خود می‌رسد به احتمال زیاد حرکات او را بسیار ملایم‌تر احساس می‌کنید و بیشتر وول خوردن یا تنفس او توجه شما را جلب می‌کند. مسئله دیگری که ممکن است توجه شما را به خود جلب ‌کند، حرکت پای او روی قفسه سینه شماست! این حرکت ملایم و تغییر وضعیت جنین احتمالا احساس ناراحتی‌ شما را آرامش می‌بخشد. توجه به تغییرات حرکتی و فعالیت جنین مهم است، بنابراین متوجه حرکات فرزندتان باشید و روزی چند بار آنرا بشمارید و هرگونه کاهشی را به مراقب پزشکی خود گزارش کنید.

حرکات جنین در هفته‌های آخر پیش از زایمان، به شدت به شخصیت فرزندتان بستگی دارد. برخی از جنین‌ها کمتر حرکت کرده و دیگران به حرکات پرانرژی خود ادامه می‌دهند تا زمان زایمان فرارسد.

برنامه روزانه خود را به گونهای تنظیم کنید که بتوانید روزی یک بار فعالیت‌های فرزندتان را ثبت کنید. بهتراست زمانی از روز را انتخاب کنید که فرزندتان فعال است. به این ترتیب از الگوی رفتاری فرزندتان آگاهی بیشتری بدست خواهید آورد و از زمان های خواب و بیداری او مطلع خواهید شد. برای این منظور کافیست مکان آرامی را انتخاب کنید تا بتوانید به سادگی بر حرکات فرزندتان متمرکز شوید.

درصورتی‌که هنوز قادر به ترک سیگار نشده اید، سعی کنید، پیش از شروع به شمارش، حداقل برای یک‌ ساعت سیگار نکشید. زیرا نیکوتین موجود در سیگار مقدار اکسیژن دریافتی جنین را کاهش می‌دهد. در نتیجه فرزندتان فعالیت کمتری خواهد داشت.

 

بررسی اوضاع حرکتی جنین

برای بررسی اوضاع کافیست که جنین در سراسر روز تحرک داشته باشد، مهم نیست، چه نوع فعالیتی را احساس می‌کنید. طی این مرحله، فرزندتان باید در مدت دو یا سه ساعت حداقل ده حرکت داشته باشد. اگر فرزندتان به این اندازه حرکت نمی‌کند یا نگران کم شدن حرکات او هستید، پیش از تماس با پزشک، مراحل زیر را امتحان کنید:

  • آب‌میوه‌ یا نوشابه‌ای سرشار از شکر میل کنید.
  • خود را در وضعیتی راحت به سمت چپ قرار داده یا مستقیم بر پشتی مبل تکیه زده و در وضعیت مناسبی قرار بگیرید تا برای فرزندتان مکانی هرچه بزرگتر ایجاد کنید. سپس برای یک یا دوساعت بر حرکات او متمرکز شوید تا متوجه لگدزدن، وول خوردن یا چرخش او بشوید. احساس ده حرکت از سوی جنین طی دو ساعت ایده آل است.
  • اغلب ده دقیقه تنفس عمیق، جنین را غرق در اکسیژن حیات بخش می‌کند و فرزندتان شروع به حرکات ایروبیک می‌کند.

 

مراقب پزشکی خود را مطلع سازید، اگر: 

  • فرزندتان طی دو تا سه ساعت، ده بار حرکت نکرد.
  • متوجه دگرگونی زیادی در فعالیت‌های فرزندتان شدید.
  • درباره میزان فعالیت‌های فرزندتان نگرانید.
  • حرکات فرزندتان با آن‌چه پیشتر تجربه کرده‌اید، متفاوت است.

 

درمان با راه رفتن

این روش "اپیدورال محرک" یا ambulatory نامیده می‌شود. در این روش می‌توانید با دریافت مقدار کمی مسکن درد اپیدورال، زایمان فعالی داشته باشید، یعنی بهترین روش ممکن (با یا بدون مسکن درد)!

متخصص بیهوشی دکتر ریاض محمد تشریح می‌کند: درحالی‌که این روش(ambulatory) نیز مثل روش معمول اپیدورال مسکن دریافت می کنید، ولی مقدار داروی آرام‌بخش مصرفی در اپیدورال محرک بسیار کمتر است. به این معنا که باردار در حال زایمان قادر به حرکت در اطراف است، مراحل زایمان او فعال بوده و به مادر اجازه می‌دهد تا برای بیرون فرستادن جنین بهتر فشار وارد آورد. اکثر متخصصین بیهوشی باید قادر به اجرای اپیدورال محرک باشند، اما همان‌طوری‌که مراحل زایمان پیشرفت می‌کند، ممکن است، مقدار کم ماده مسکن برای برخی از مادران کافی نباشد و درد کماکان احساس شود، در چنین موقعی احتمالا به مقدار بیشتری دارو نیاز  می باشند، یعنی متخصص بیهوشی باید در تمامی مراحل زایمان حضور داشته باشد. برخی از بیمارستان‌ها برای اجرای این روش، از تکنیک اپیدورال کنترل شده توسط بیمار  استفاده می‌کنند. در این حالت مسکن درد از طریق پمپی که کنترل‌ آن توسط خود بیمار انجام می شود، بیمار با فشار بر دکمه‌ای می‌تواند مقدار مسکن مصرفی را تنظیم کند.

 

مطالب بیشتر:

 

منبع: نی نی پلاس