The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

10 چیزی که نباید به مادری که دوقلو باردار است بگویید

من از این جهت که دوقلو باردار شده ام، بسیار خوش شانس هستم و برای این موهبت خداوند را بسیار شاکرم. اما گاهاً از برخی حرف ها و نظرات اطرافیان تعجب کرده و حتی شوکه می شوم و واقعاً نمی دانم که چرا بعضی از مردم چنین نگرش هایی درمورد بارداری دوقلویی دارند؟؟؟ گرچه من انتظار دو بچه همزمان را نداشتم اما خوشبختانه خودم را با این شرایط به خوبی وفق داده ام.

 

1- آیا به طور طبیعی دوقلو باردار شدی یا به علت انجام درمان های ناباروری؟

همیشه به یاد داشته باشید که استفاده و یا عدم استفاده از روش های کمک باروری و یا درمان های ناباروری یک امر شخصی است. اغلب افرادی که برای باردار شدن از این روش ها کمک می گیرند به احتمال زیاد دوست ندارند که درمورد آن با کسی گفت و گو کنند. بعلاوه تعداد دوقلوهایی که به روش های باروریِ طبیعی به وجود می آیند نیز کم نیست. بنابراین هرگز نباید در این مورد از والدین دوقلوها سوال بپرسیم.

 

2- آیا خودتان برای دوقلو شدن آنها تلاش کردید؟

جز در موارد نادر که معمولاً مربوط به درمان های ناباروری است، دوقلو و یا چند قلو شدن جنین ها به دست مادر نیست!

 

3- واقعاً نمیدانم که باید خوشحال باشی و یا ناراحت!

استرس و نگرانی های مربوط به هزینه ها، نگه داری، مراقبت های دوران بارداری و بعد از زایمان و ... در بارداری های دوقلویی بر کسی پوشیده نیست. مادر و پدر دوقلوها بیشتر از هر شخص دیگری در مرکزِ این اضطراب ها قرار دارند. بنابراین نباید با گفتن چنین جملاتی حتی از روی شوخی و خنده، بر نگرانی های آنها بیفزاییم.

 

4- بیشتر از من سختی خواهی کشید

یاد آوری دائمیِ سختی ها و مشکلاتی که در انتظار والدین دوقلوها است نه تنها هیچ دردی را دوا نمی کند، بلکه سبب می شود آنها هیچ لذتی را از دوران بارداری خود نبرند.

 

5- سه تا دختر؟! بدبخت بیچاره!!!

بر اساس مطالعات انجام شده و نظریه های موجود در زمینه ی تعادل و تقارن، خانواده هایی که فرزندانی از یک جنسیت دارند، نسبت به خانواده ها یی که هم پسر و هم دختر دارند، بسیار شادتر و خوشبخت تر هستند.

 

6- می خواهی خودت به آنها شیر بدهی؟ فکر نکنم موفق شوی!

تولید شیر در سینه های مادران مطابق با قانون عرضه و تقاضا است. به این معنی که هر قدر نوزاد و یا نوزادان شیر بیشتری بخورند، تولید شیر نیز با حجم و سرعت بیشتری انجام می شود البته به شرط داشتن تغذیه و رژیم غذایی مناسب برای دوران شیردهی. بسیاری از مادران دوقلوها هر دو فرزند خود را تا پایان دوران شیرخوارگی تنها با شیر خودشان تغذیه کرده اند و هرگز به آنها شیر خشک نداده اند. باتوجه به ارزش غذایی فراوان شیر مادر و ارجح بودنِ آن نسبت به شیر خشک، اگر مادران دوقلو ها تصمیم به انجام این کار دارد، هرگز نباید او را دلسرد کنید. حداقل اجازه دهید که تمام تلاش خود را به کار گیرد.

 

7- کی سزارین خواهی شد؟

گرچه در ایران انجام زایمان برای مادران دوقلو بیشتر به روش سزارین انجام می شود، اما این مسأله به این معنی نیست که تمام مادرانی که دوقلو باردار هستند محکوم به انجام سزارین می باشند. از نظر علمی و بر اساس منابع پزشکی، درصورت نبودن مشکلات مادری و جنینی و بیش از اندازه بزرگ نبودن جنین ها امکان انجام زایمان به روش طبیعی نیز وجود دارد.

 

8- چقدر وزن اضافه کردی؟

مادرانی که دوقلو باردار هستند فقط یک جنین اضافه تر در شکم خود می پرورانند، به اندازه سه نفر که غذا نمی خورند!

 

9- به نظر میاد خیلی داری اذیت می شی؟

وقتی یک خانم تنها یک جنین را در شکم خود می پروراند، همزمان با بزرگ شدن جنین انواع ناراحتی ها از جمله کمر درد، درد لگن و ... به سراغش می آید. حال که این جنین ها دو و یا چند تا باشند، فشارهای وارده نیز چند برابر خواهد شد. اما هیچ یک دلیل نمی شود تا با یادآوری این رنج ها، بر ناراحتی های مادران چند قلو ها بیفزاییم.

 

10- پس کی می خواهی برای آوردن یک پسر تلاش کنی؟

شاید مادر از در راه داشتن دو و یا سه دختر بسیار هیجان زده و خرسند است و حتی یک لحظه به تلاش برای آوردن یک فرزند پسر حتی فکر هم نمی کند. بنابراین هیچ دلیل برای قضاوت کردن جنسیت جنین انها وجود ندارد.

با توجه به این که بسیاری از دگرگونی های خلقی در دوران بارداری مربوط به تغییرات هورمونی بدن مادر و تطابق با هورمون های ترشح شده از جفت است، بنابراین واضح است که گاهاً این تغییرات خلقی در بارداری های چند قلویی شدید تر خواهد بود، خصوصاً در مواردی که بیشتر از یک جفت در بدن مادر درحال تولید انواع هورمون ها هستند. روحیه ی مادران در این دوران به شدت حساس و شکننده است، به این ترتیب لازم است که اطرافیان مراقب تک تک حرف ها و سوأل هایی که از آن ها می پرسند باشند.

 

مطالعه بیشتر:

1- دوقلوهای ناهمسان و دوقلوهای همسان

2- علت و انواع بارداری دوقلویی یا چندقلویی

3- عوارض بارداری دوقلویی یا چندقلویی

4- علائم بارداری دو قلویی یا چند قلویی

5- دوقلوها با دو نژاد متفاوت در یک خانواده