The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

7 نکته برای انتخاب درست آلات موسیقی برای کودکان

هر گاه وقت آن برسد که فرزندتان بخواهد در مدرسه در گروه های موسیقی و سرود عضو شود و یا خارج از مدرسه نواختن یک ساز را بیاموزد، باید مزایایی که فرزندتان می تواند از آن بهره مند گردد، در نظر داشته باشید.

یادگیری مهارت نواختن یک ساز از حیث اینکه شما باید برای فرزندتان ساز تهیه کنید و یا به یک معلم حرفه ای حق التدریس بپردازید تا ساز را به او بیاموزد، برای شما بسیار هزینه بر است اما مطمئن باشید پاداش آن را دریافت خواهید کرد.

 

انتخاب درست آلات موسیقی برای کودک

اگر تصمیم گرفته اید که فرزندتان یک ساز بیاموزد اما هنوز مطمئن نیستید که چه سازی را می خواهید برای او انتخاب کنید، در اینجا چند نکته برای راهنمایی شما آمده است:

1- انتخاب را به عهده فرزندتان بگذارید

اگر شما ویالن را برای فرزندتان ترجیح می دهید ولی او به فلوت علاقه دارد، به علاقه او توجه کنید، اجازه بدهید به راه خود برود یا اینکه هر دو ساز را بیاموزد. به هر حال کار اصلی به عهده فرزندتان است و شما باید انتخاب را تا حدودی بر عهده خودش بگذارید. در نظر داشته باشید اگر هدف اصلی شما این است که فرزندتان بتواند برای مدت های طولانی یک ساز را کار کند یعنی دیرپایی و طول مدت آموزش برای شما در اولویت قرار دارد، تنها دو ساز پیانو و گیتار می توانند این هدف را محقق سازند.

2- مقرون به صرفه بودن

در مدینه فاضله شما می توانید هر سازی که فرزندتان دوست دارد، برای او خریداری کنید. اما بعضی از آلات موسیقی گران تر از سایرین هستند و شما نمی توانید از هزینه های ضروری مانند خوراک و مسکن کم کنید و ساز بخرید.

3- فضای کافی

اگر در منزل جای کافی برای قرار دادن پیانو ندارید و در عین حال پیانو گزینه اول فرزند شماست بهتر است توجه او را به سمت آلات موسیقی مناسب تر جلب کنید.

4- به سلامت روانی خود و فرزندانتان توجه کنید

اگر فرزند شما مثلا به طبل علاقه دارد و شما نمی توانید سر وصدای این ساز را به هنگام تمرین تحمل کنید بهتر است برای او حد و مرز مشخص کنید. شاید بتوانید برای خودتان یک گوشی تهیه کنید یا از فرزندتان بخواهید برای تمرین به فضای پارکینگ ساختمان برود تا از سر و صدای حین تمرین در امان باشید.

5- چه موسیقی را بیشتر دوست دارد

اگر فرزند شما عاشق راک یا پاپ است، اما قصد دارد فلوت بنوازد، وقتی بفهمد فلوت اصلا با نوع موسیقی مورد علاقه اش همخوانی ندارد و خواسته اش را تامین نمی کند، بسیار ناامید خواهد شد. بنابراین گیتار یا طبل برای او مناسب تر است.

6- اجازه بدهید مدتی سازهای مختلف را امتحان کند

اگر می خواهید بدانید فرزند شما به چه سازی علاقه دارد، به جای هزینه کردن برای سازی که شاید بعدها مورد پسند فرزندتان نباشد ابتدا از مربی موسیقی او بخواهید چند نوع ساز را در اختیار او قرار داده و اجازه دهد تا برای تصمیم گیری بهتر مدتی با سازهای مختلف کار کند. امیدواریم پاسخ مربی به این سوال منفی نباشد.

7- آیا به آواز خواندن یا ترانه سرایی علاقه دارد

برخی کودکان حتی در سنین بسیار پایین به ترانه سرایی و ترانه خواندن علاقه وافر ذاتی دارند. اگر حس می کنید که فرزندتان خواننده خوبی خواهد شد او را به سمت نواختن سازهایی سوق دهید که بتواند حین خواندن، بنوازد مانند گیتار و پیانو.

 

روش های ترغیب کودک برای گرایش به موسیقی

نواختن یک ساز به خصوص برای کودکی که انگیزه کافی ندارد، می تواند بسیار خسته کننده باشد، آخرین کاری که شما به عنوان والدین کودک باید انجام دهید این است که او را مورد تشویق و تحسین قرار دهید در غیر اینصورت فرزندتان به جای علاقه مندی به موسیقی از آن منزجر خواهد شد.

  • یک الگو برای او پیدا کنید : گاهی اوقات کودکان تنها با تماشای نوازنده استعدادی که ساز مشابه او را می نوازد، انگیزه زیادی گرفته و به سختی تمرین می کند. بهتر است او را به کنسرت ببرید یا ویدئویی که استاد در حال نواختن ساز است، تماشا کنید.
  • با مربی او صحبت کنید: معلم موسیقی که با کودکان کار می کند همیشه راهکارهای جالبی دارند که در این امر موثر واقع می شود. سرگرمی در کنار نواختن یک ساز می تواند انگیزه را به این کودکان بازگرداند.
  • از آنها بخواهید یک کنسرت خانوادگی یا دوستانه برگزار کنند: از دوستان و بستگان خود بخواهید که دور هم جمع شوند و به قطعاتی که فرزندتان می نوازد، گوش فرا دهند. شاید ترتیب دادن یک مهمانی یا کنسرت خانوادگی بتواند انگیزه خوبی برای فرزندتان باشد.
  • برنامه زمان بندی داشته باشید: گاهی اوقات تمرین موسیقی و انجام فعالیت های فوق برنامه در کنار تکالیف مدرسه برای کودکان بسیار خسته کننده خواهد بود. در این مورد برنامه ریزی به او کمک خواهد کرد، چند برنامه تمرینی در طول هفته برای او در نظر بگیرید و تمرینات او را پیگیری کنید.
  • از اینترنت استفاده کنید: از تماشای ویدیوهای آموزشی گرفته تا پخش زنده آهنگ های مورد علاقه در اینترنت، موجب شده اند تا در شیوه های یادگیری موسیقی انقلابی به پا شود.  

 

کلام آخر

با تشویق و آشناکردن کودک با دنیای موسیقی، در واقع او را برای کسب موفقیت در هر زمینه ای آماده می کنید. البته نکته مهم این است که او از موسیقی لذت ببرد نه اینکه برای او به منزله کار اجباری باشد. 

 با آشنا کردن کودکان در سنین نوجوانی با موسیقی و نشان دادن اینکه نواختن یک ساز، آواز خواندن یا گوش دادن به موسیقی از رادیو چقدر می تواند برای او لذت بخش باشد، انگیزه کافی را به او خواهید داد.

مهمترین کاری که می توانید انجام دهید این است که الگوی خوبی برای فرزندتان باشید. اگر شما خودتان از موسیقی لذت ببرید و در آن وارد شوید، فرزندتان نیز همانند شما خواهد بود.

 

مطالعه بیشتر:

1- تقویت حس امنیت درونی در کودک با بازی

2- پدیده خشونت گرایی و رفتار قلدری در کودکان

3- رفتار با کودکی که به مهد کودک نمی رود

4- 7 نکته برای از بین بردن ترس کودکتان

5- چگونه حس قدردانی در کودکان را بالا ببریم؟