The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آنچه برای نگهداری از نوزاد نارس در خانه نیاز دارید

نگهداری و مراقبت از نوزاد نارس در خانه در مقایسه با نوزادی که پس از نه ماه بارداری به دنیا می آید بسیار سخت تر بوده و به تلاش بیشتری نیاز دارد. به طور قطع با تولد نوزاد نارس، شما با مشکلات و چالش های زیادی روبرو می شوید اما نکته مهم این است که خود را از نظر ذهنی و جسمی برای انجام وظایف و کارهایی که باید برای نوزاد نارس انجام دهید، آماده کنید.

خود را برای شرایط اورژانسی آماده کنید.

با وجود این که در مواقع اورژانسی می توان با مرکز اورژانس تماس گرفت و مشکل را حل کرد، اما همیشه باید لیستی از شماره تلفن های مورد نیاز و ضروری برای موارد پیش بینی نشده در تلفن همراه یا دسترس شما وجود داشته باشد. شماره تلفن پزشک اطفال را در تلفن همراه خود وارد کنید. همچنین باید نقشه سریع ترین راه برای رسیدن به نزدیکترین بیمارستان را در اختیار داشته باشید. علاوه بر این در موارد اورژانسی باید اطلاعات کافی از مسیرهای جایگزین برای رسیدن به بیمارستان داشته باشید.

 

شرایط را برای ملاقات کنندگان توضیح دهید.

درباره شرایط خود با دوستان و فامیل خوش نیتی که دوست دارند پس از مرخص شدن از بیمارستان به دیدن نوزاد آمده و به شما تبریک بگویند، صحبت کنید بهتر است به آنها بگویید به کمی زمان برای تطبیق با شرایط جدید نیاز دارید. یا حداقل از آنها درخواست کنید ملاقاتشان بیشتر از چند دقیقه طول نکشد در این صورت زمان کافی برای تطبیق خود با برنامه ریزی ها و وظایف جدید خواهید داشت. اما همیشه به خاطر داشته باشید برای لمس نوزاد، آنها در هر شرایطی باید دست های خود را ضد عفونی کنند.

 

هنر قنداق کردن نوزاد را یاد بگیرید.

قنداق کردن را مانند هر مهارت دیگری قبل از آوردن نوزاد از بیمارستان به منزل باید یاد بگیرید. قنداق کردن زمانی اهمیت ویژه پیدا می کند که نوزاد دچار کولیک (قولنچ) است.

 

برخی غذاها را از قبل درست کرده و در فریزر نگه داری کنید.

با آوردن نوزاد دوست داشتنی خود به خانه باید همه انرژی و وقت خود را صرف نگه داری و مراقبت از او کنید. با آماده کردن برخی غذاها و نگه داری از آنها در فریزر شرایط زندگی خود را آسان تر کنید. با این کار می توانید هر بار به اندازه یک وعده غذا در فر گرم کنید. در این صورت نیازی نیست هر روز غذای تازه درست کنید.

 

شیوه های گوناگون شیر دادن به نوزاد را یاد بگیرید و تمرین کنید.

به نظر می رسد شیر دادن به نوزاد امری بدیهی است و هر مادری می تواند آن را انجام دهد. اما شیر دادن به نوزاد نارس سخت تر از سایر نوزادان است. اگر در بیمارستان پرستار وظیفه شیردهی به نوزاد را برعهده دارد قبل از مرخص شدن و رفتن به منزل باید همه روش های شیردهی که ممکن است در آینده از آنها استفاده کنید را به خوبی یاد گرفته و به اندازه کافی تمرین کنید. شیردهی با شیر مادر، با شیشه شیر، یا شیردهی به کمک سرنگ را می توان از انواع روش های شیردهی دانست. اگر نوزاد را با شیر خود تغذیه می کنید باید از ذخیره کافی شیر خود اطمینان  داشته باشید.

 

دستورالعمل استفاده از داروهای نوزاد را یاد بگیرید.

معمولا نوزاد نارس را همراه با دارو از بیمارستان مرخص می کنند و شما باید آنها را به دقت و طبق دستور پزشک به نوزاد بدهید. در این صورت باید بدانید کدام دارو را چه زمانی باید به نوزاد بدهید. دارو دادن به نوزاد را زیر نظر پرستار و قبل از مرخص شدن از بیمارستان یاد بگیرید.

 

نحوه استفاده از تجهیزات پزشکی را به خوبی یاد بگیرید.

معمولا هنگام مرخص کردن نوزاد نارس برخی از تجهیزات پزشکی نیز همراه با او فرستاده می شود. در نگاه اول استفاده از این تجهیزات  ترسناک و گیج کننده به نظر می رسد. بنابراین باید هر چه سریع تر نحوه استفاده و عیب یابی از تجهیزاتی که بر اساس نیاز نوزاد با او به منزل فرستاده می شود را یاد بگیرید.

 

مراحل CPR (احیا) را بیاموزید.

فکر کردن به انجام CPR برای نوزاد وحشتناک به نظر می رسد اما در شرایط اورژانسی نداشتن اطلاعات کافی از مراحل CPR ترسناک تر از استفاده از آن است. بنابراین آماده کردن خود برای رویارویی با همه  موقعیت ها بهترین کاری است که می توانید برای رهایی از آن شرایط انجام دهید. به این ترتیب لازم است در کلاس های آموزشی در بیمارستان محل سکونت خود ثبت نام کنید.

 

در این روزهای سخت به دنبال روزنه های شادی و امید باشید.

برخی روزها بسیار سخت و آزاردهنده می گذرند اما بهترین روش برای سپری کردن این روزها، داشتن نگرش مثبت و امید برای رسیدن روزهای خوب در آینده است. برخی چیزهای کوچک اما امید بخش مانند لبخند زیبای نوزاد به شما، پیروزی های کوچک یا علائم بهبودی در نوزاد، گذراندن این روزهای بحرانی و سخت را آسان تر می کند.

 

علائم مشکلات تنفسی را تشخیص دهید.

نوزادان نارس بیشتر در معرض خطر عفونت قرار دارند سرماخوردگی یا آنفولانزا می تواند راه های تنفسی کوچک آنها را مسدود کند. علاوه براین باید بتوانید مشکلات تنفسی نوزاد را تشخیص دهید.

 

سعی کنید با احساسات خود کنار آیید.

با تولد نوزاد نارس ورود شما به دنیای زیبای پدر و مادرها سخت تر از دیگران است به همین دلیل ممکن است احساس گناه کنید یا فشار عصبی زیادی به شما وارد شود. در این شرایط به خودتان اجازه دهید احساس خود را بپذیرد با این کار حس و حال بهتری خواهید داشت. هر وقت زمان سخت تر از همیشه سپری شد فقط روزهای سخت تری که با فرزند دلبندتان گذراندید را به خود یادآوری کنید.

 

وسایل راحتی را در منزل فراهم کنید.

اگر قبل از آوردن نوزاد منزل چند ساعت وقت دارید به خواربار فروشی بروید و مواد غذایی بیشتری بخرید و انبار کنید، به پیاده روی طولانی مدت بروید یا برای دیدن فیلم مورد علاقه خود به سینما بروید زیرا با آمدن نوزاد باید مدت زمان طولانی و ساعات زیادی را با او در منزل سپری کنید. حتی اگر از حمایت کافی برخوردار باشید برای گذاشتن نوزاد در منزل و بیرون رفتن به هر دلیلی احساس گناه می‌کنید.

 

برای تاثیرات طولانی مدت، به خود روحیه دهید.

به دلیل اینکه نوزاد نارس به دنیا آمده، بهتر است که نشانه های بهبود سلامتی و پیشرفت آن را به خوبی بشناسید تا بتوانید با مشاهده آنها روحیه گرفته و مزد زحمات تمام وقت خود را دریافت کنید. بنابراین در این زمینه با پزشک بیشتر صحبت کنید تا بتوانید علائم بهبود سلامت او را  تشخیص دهید.

 

مطالعه بیشتر:

1- 12 راه پیشگیری از کولیک نوزادان (قولنج نوزادان)

2- راهکارهایی موثر برای آرام کردن نوزاد کولیکی

3- 10 نکته مهم برای نگهداری و مراقبت از نوزاد نارس

4- نشانه‌های زایمان نارس و هر آنچه که در انتظار نوزاد نارس است

5- سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) در نوزادان نارس