The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

انواع شیرین کننده های مصنوعی مجاز در دوران بارداری

استیویا، آسپارتام، سوکرالوز و ساخارین از جمله شیرین کننده های مصنوعی هستند که در گروه شیرین کننده های غیرمغذی قرار می گیرند و معمولا به مقدار کم برای شیرین‌ کردن خوراکی های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این گروه از شیرین کننده های مصنوعی برای استفاده در غذاهای رژیمی و کم کالری مورد تایید هستند و مصرف آنها در دوران بارداری بی خطر است.

انواع شیرین کننده های مصنوعی بی خطر در دوران بارداری

1- سوکرالوز (Splenda)

یک شیرین کننده بدون کالری است که از قند تهیه می‌شود و به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا رسیده است. برای استفاده در غذاهای مختلف از جمله غذاهای پخته، آب‌میوه‌ها، نوشیدنی های غیرالکلی، شیرینی جات، محصولات قهوه و چای، سس‌ها، شیره‌ها، خامه‌ها و غیره مناسب است. بر میزان قند خون شما تاثیری ندارد و مصرف آن در دوران بارداری بی خطر است.

2- آسپارتام (Equal، NutraSweet یا SugarTwin)

یک شیرین کننده کم کالری است که به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا رسیده است. معمولا در نوشیدنی های غیرالکلی، غلات صبحانه، محصولات لبنی، پودرهای پودینگ، دسرها، آدامس‌ها و داروهایی خاص بکار می‌رود. حدود ۲۰۰ برابر شیرین‌تر از قند معمولی است و مصرف آن در دوران بارداری اشکالی ندارد. منتهی اگر مبتلا به فنول کتونوری، عارضه‌ای که در آن فنیل آلانین (از مواد تشکیل‌دهنده آسپارتام) خون شما بالا است هستید، از مصرف این شیرین کننده خودداری کنید.

3- اسسولفام پتاسیم (Sunett یا SweetOne)

یک شیرین کننده بدون کالری است که به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا برای استفاده در غذا رسیده است. به غذاهای پخته، ژلاتین‌های بدون شکر، دسرهای یخی، پودینگ‌ها و نوشیدنی های غیرالکلی افزوده می‌شود. ۲۰۰ بار از قندهای معمولی شیرین‌تر است و مصرف آن در دوران بارداری بی خطر است.

4- سوربیتول

یک شیرین کننده مغذی و الکل قندی است. به عنوان شیرین کننده در آب‌نبات‌ها، پودینگ‌ها، آدامس، بیسکوییت‌ها و بستنی استفاده می‌شود. حدود ۶۰ درصد شکر معمولی خوراکی شیرینی دارد و مصرف آن در دوران بارداری بی خطر است. تاثیری بر جنین نمی‌گذارد اما مصرف زیاد آن می‌تواند منجر به ناراحتی‌های معدی مانند اسهال و دل‌درد شود. به اعتدال از آن مصرف کنید که مصرف زیاد آن همچنین می‌تواند به اضافه وزن در بارداری نیز منجر شود.

5- مانیتول

مانیتول مانند سوربیتول یک الکل قندی است و در دوران بارداری می‌توان از آن به اعتدال مصرف کرد. مقدار زیاد آن منجر به نفخ، اسهال و دل‌پیچه می‌شود.

6- زایلیتول

یک الکل قندی دیگر است که به‌صورت طبیعی در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد. در آب‌نبات‌ها، آدامس، خمیردندان و غذاهای دیگر یافت می‌شود. به شیرینی قند معمولی است و مصرف آن در دوران بارداری اشکالی ندارد. گفته می‌شود از تجمع جرم دندان جلوگیری می‌کند و از این روی مانع از پوسیدگی آن می‌شود.

 

مطالعه بیشتر:

1- آیا استفاده از شیرین کننده های مصنوعی در دوران بارداری بی خطر است؟

2- انواع شیرین کننده های مصنوعی که در بارداری نباید از آن ها استفاده کرد

3- فواید و عوارض استفاده از شیرین کننده های مصنوعی در دوران بارداری

4- استفاده از شیرین کننده های مصنوعی در دوران بارداری