The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تاثیرات مثبت و منفی خوردن عسل در بارداری بر مادر و جنین

در این مقاله به این سوالات پاسخ داده شده : آیا عسل در دوران بارداری ایمن است؟ مضرات و فواید عسل در بارداری چیست؟ عسل چه تاثیری بر جنین در دوران بارداری دارد؟ مقدار مناسب مصرف عسل در بارداری چقدر است؟ لطفا با ما همراه باشید.

آیا خوردن عسل در دوران بارداری مجاز است؟

آیا خوردن عسل در دوران بارداری بی ضرر است؟

عسل در صورتی که پاستوریزه باشد برای دوران بارداری بی ضرر است، همچنین باید گواهی و تاییدیه معتبر تولید داشته باشد. یک نگرانی در مورد عسل خام این است که می‌تواند سبب ابتلا به بوتولیسم شود. اگر چه این سم فقط می‌تواند به کودکان زیر یکسال به دلیل عدم تکامل کافی دستگاه گوارش آنان آسیب بزند.

دستگاه گوارش بزرگسالان حاوی باکتری هایی است که از سم بوتولیسم جلوگیری می‌کند و اجازه نمی‌دهد که سم به جفت راه پیدا کند.

 خوردن عسل در سه ماه اول بارداری

درگذشته عقایدی درباره مناسب نبودن خوردن عسل در سه ماهه اول بارداری در میان مادران رواج پیدا کرده بود، اما امروزه پزشکان بر اساس نتایج حاصل از تحقیقات دقیق علمی خوردن آن برای مادران در ماه های اول بارداری را نه تنها مضر نمی دانند، بله به علت فوایدی نظیر بهبود تهوع صبحگاهی، تقویت بدن مادر در مواردی نظیر بهبود و حتی درمان کم خونی و ... خوردن آن در ماه های اول به مادران باردار توصیه می شود. مقدار مناسب برای مصرف عسل در این زمان به صورت روزانه یک تا دو قاشق ذکر شده است.

خوردن عسل در ماه آخر بارداری

در ماه اخر بارداری جنین به مقدار قابل توجهی رشد کرده و فضای بسیار زیادی را درون شکم شما اشغال می کند. سر و یا پاهای او معمولا به نواحی زیر معده و دیافراگم فشار می آورد و این مساله احتمالا مشکلات گوارشی خصوصاً معده دردها و سوزش سر دل شما را تشدید می کند. با توجه به فواید عسل طبیعی برای دستگاه گوارش به ویژه کاهش سوزش و درد معده، می توانید با خوردن عسل در ماه آخر بارداری و با استفاده از این ماده غذایی منحصر به فرد نه تنها از شر مشکلات گوارشی خود راحت شوید، بلکه با تقویت ذخایر بدنی، خود را برای دوران شیردهی آماده کنید.

فواید خوردن عسل در بارداری از نظر طب سنتی

در طب سنتی از فواید مصرف عسل در دوران بارداری بسیار صحبت شده است که در این جا تعدادی را ذکر خواهیم کرد:

  • یکی از منابع تامین کلسیم بدن، مصرف نوشیدنی شیر به همراه عسل و خرما به صورت هر روز صبح توصیه می شود.
  • گفته می شود که مصلح عناب عسل بوده و درصورت مصرف عناب بهتر است بعد از آن کمی عسل میل کنید.
  • در طب سنتی از عسل به عنوان یکی از بهترین منابع درمان کننده ی کم خونی یاد می شود.
  • خوردن عسل به همراه شیره ی انگور، یبوست را برطرف می کند.

 

خوردن عسل در بارداری چه مضرات و فوایدی دارد؟

مضرات خوردن عسل در بارداری

مصرف زیاده از حد عسل در بارداری عوارض خاصی ایجاد می‌کند.

۱- حساسیت انسولین را تشدید می‌کند: عسل قند خون را بالا برده و مقاومت به انسولین را افزایش می‌دهد، زیرا مصرف روزانه بیش از ۲۵ گرم فروکتوز در دوران بارداری مضر است.

۲- سبب گرفتگی عضلات معده می‌شود: عسل می تواند سبب گرفتگی معده، اسهال، یبوست و نفخ می‌شود. زیاده روی در مصرف عسل، بدن را اسیدی کرده و بر عملکرد دستگاه گوارش تاثیر می‌گذارد. و در نتیجه سبب کند شدن عمل هضم می‌گردد.

۳- بر سلامت دندان ها موثر است: میزان بالای قند در عسل باعث ایجاد حفره (کرم خوردگی) و پوسیدگی دندان می‌شود.

۴- اضافه وزن: کالری موجود در عسل سبب اضافه وزن می‌شود.

 

فواید خوردن عسل در بارداری

در طی بارداری مادر باردار از مزایای گوناگون عسل بهره‌مند می‌شود، زیرا عسل، غنی از قندهایی مثل فروکتوز و گلوکوز و همچنین مواد مغذی دیگر است.

۱- تقویت سیستم ایمنی

خواص آنتی باکتریال و آنتی اکسیدان عسل سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌گردد، همچنین در درمان بریدگی های پوست، زخم‌ها، سوختگی خفیف موثر است وسبب تسکین سوزش معده با خنثی کردن اسید معده می‌شود.

۲- کاهش بی خوابی

خاصیت هیپنوتیک عسل به غلبه بر بی خوابی کمک می‌کند. نوشیدن یک لیوان شیر مخلوط با یک قاشق عسل پیش از خواب به خواب راحت شما کمک می‌کند.

۳- کمک به درمان سرفه و سرماخوردگی

خواص ضد ویروس عسل سبب مهار فعالیت ویروسی در بدن و پیشگیری از سرماخوردگی می‌شود. تجربه نشان می دهد که عسل یک کاهش دهنده موثر سرفه است. با این حال، هیچ شواهد علمی موافق یا مخالف با این فرضیه وجود ندارد.

۴- کاهش گلودرد

خاصیت ضد التهابی عسل باعث آرامش التهابات گلو می‌شود. همچنین عسل را با زنجبیل یا چای لیمو مخلوط و به صورت گرم میل کنید.

۵- مداوای زخم معده

مطالعات نشان می‌دهند که  مصرف منظم عسل سبب کاهش رشد باکتری هلیکوباکترپیلوری در معده می شود.

۶- بهبود سلامت پوست

خاصیت آنتی باکتریال عسل نه تنها روی گلودرد تاثیر دارد، بلکه به رفع شوره و خارش پوست سر کمک می‌کند. مقداری عسل را با آب گرم رقیق کنید و برای درمان مشکلات سر آن را روی پوست سر بمالید.

۷- کاهش آلرژی

اگرچه دلیل و مدرکی در دست نیست، ولی عسل محلی به علت وجود گرده گل در کنترل آلرژی فصلی موثر است. مصرف منظم آن بدن را در برابر گرده ها و آلرژی های فصلی محافظت می‌کند.

 

خواص تغذیه ای عسل

عسل مخزن مواد مغذی است که در جدول ذیل نشان داده می‌شود. یک فنجان (۳۳۳گرم) عسل حاوی کالری و مواد مغذی زیر است:

مواد مغذی

مقدار موجود در هر فنجان

کالری

1031 کیلو کالری

کربوهیدرات

279 گرم

فیبر غذایی

1 گرم

قند

278 گرم

پروتیین

1 گرم

ویتامین  B6

1/0 میلی گرم

ویتامین  C

1/7  میلی گرم

ریبوفلاوین

1/0 میلی گرم

فولات

8/6 میکروگرم

آهن

4/1 میلی گرم

کلسیم

3/20 میلی گرم

پتاسیم

176 میلی گرم

فسفر

6/13 میلی گرم

منیزیم

8/6 میلی گرم

روی

7/0 میلی گرم

منگنز

3/0 میلی گرم

سدیم

6/13 میلی گرم

مس

1/0 میلی گرم

فلوراید

7/23 میکروگرم

سلنیوم

7/2 میکروگرم

 

آیا خوردن عسل در بارداری سلامت جنین را به خطر می اندازد؟

تاثیر خوردن عسل در بارداری بر جنین

نکته بسیار مهم در تهیه و مصرف تمامی محصولات گیاهی در دوران بارداری، پیدا کردن نوع کاملا خالص و اصل آن است. این موضوع در مورد عسل نیز صدق می کند. به این ترتیب سعی کنید تا عسل 100 درصد طبیعی و پاستوریزه را برای دوران بارداری خود فراهم کنید.

بر اساس نظر پزشکان و متخصصان خوردن عسل در بارداری نه تنها هیچ گونه عوارضی بر سلامت جنین ندارد، بلکه با افزایش سطح سلامت و ایمنی بدن مادر به پیشرفت بهتر روند بارداری و پرورش جنین سالم تر کمک خواهد کرد.

نکاتی برای انتخاب عسل

اگر عسل از نوع مرغوب باشد، مصرف آن مشکلی ندارد، حتی در مادران باردار.

  • مطمئن شوید که عسل پاستوریزه باشد. عسل های پاستوریزه با برندهای مختلف به فروش می رسند.
  • عسل ارگانیک مورد اطمینان را انتخاب کنید، زیرا مراحل تولید آن کوتاه است.

اگر در مورد عسل مصرفی خود مطمئن نیستید با پزشک خود مشورت کنید. او بهترین شخص برای کمک به انتخاب نوع مناسب عسل خواهد بود.

 

مقدار مناسب مصرف عسل در بارداری چقدر است؟

۳ تا ۵ قاشق غذاخوری عسل (معادل ۱۸۰ تا ۳۰۰ کالری) در هر روز بی ضرر است. چون هر قاشق غذاخوری حاوی ۶۰ کالری است. کالری دریافتی از قندهای ساده نباید از ۱۰ درصد کل کالری مورد نیاز در دوران بارداری بیشتر باشد (حدود ۱۸۰۰ تا ۲۴۰۰ کالری در روز).

احتیاط های لازم در زمان مصرف عسل در بارداری

عسل را به صورت زیر مصرف نکنید:

  • عسل را با آب داغ و یا نوشیدنی ها مخلوط نکنید، زیرا آنزیم های سالم و مفید آن را از بین می‌برد. می‌توانید آن را با آب ولرم مخلوط کنید.
  • عسل را به غذاهای غنی از ویتامین های C و D اضافه نکنید زیرا مواد معدنی موجود در عسل خواص آن ویتامین ها را خنثی می‌کند.
  • عسل را با نخود مخلوط نکنید، زیرا این عمل فواید عسل را معکوس و سبب سوء هاضمه می‌شود.

آیا در دوران بارداری می‌توان از عسل مانوکا استفاده کرد؟

عسل مانوکا توسط زنبورهای عسل از شهد درخت مانوکا تهیه شده و دارای خواص آنتی باکتریالی فوق العاده ای است. عسل مانوکا بی ضرر و مطمئن است، مگر اینکه شما به آن آلرژی داشته باشید. این عسل طبیعی و سالم است و هیچ شواهدی دال بر مضر بودن این نوع عسل در دوران بارداری موجود نیست. با این حال، پیش از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.

بارداری دوران حساسی است که شما باید مراقب همه مواد غذایی که می‌خورید باشید. شعار ساده‌ای که باید از آن تبعیت کنید این است که تعادل را رعایت کنید. و اگرچه عسل ماده مفیدی است، ولی لازم است که آن را به شکلی که بر سلامتی‌تان تاثیر منفی داشته باشد مصرف نکنید.

آیا فرآوری عسل هاگ های بوتولینوم را از بین می برد؟

فرآوری عسل نمی‌تواند هاگ های بوتولینوم را از بین ببرد و حتی مصرف‌کننده هم نمی‌تواند آن‌را تشخیص بدهد.