The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

توت فرنگی چه خواص و ارزش غذایی دارد؟

 توت فرنگی، میوه‌ای شبیه توت است، ولی کمی درشت تر، رنگش قرمز و طعم آن ترش و مطبوع است. توت فرنگی، که به عنوان ملکه میوه‌ها در آسیا شناخته می‌شود، میوه‌ای سرشار از ویتامین ها، مواد مغذی بود و خواص و فواید درمانی زیادی دارد. توت فرنگی میوه‌ای محبوب بوده و حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، فیبر و ویتامین می‌باشد. در ادامه این مقاله خواص گوناگون این میوه دوست داشتنی را مورد بررسی قرار می دهیم.

ارزش غذایی توت فرنگی

توت فرنگی به رنگ قرمز درخشان است، و دارای یک بافت آبدار، یک عطر مخصوص و یک طعم شیرین است. و یک منبع عالی از ویتامین C و منگنز است و همچنین مقادیر زیادی فلاوات (B9) و پتاسیم دارد.

توت فرنگی غنی از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات گیاهی است که برای سلامت قلب و کنترل قند خون مفید می باشد و معمولا آن را خام و تازه مصرف می کنند، اما می توانید از توت فرنگی در انواع مختلف مربا، ژله، دسر و طعم دهنده کیک استفاده کنید.

توت فرنگی به طور عمده از (91٪) آب و (7.7٪) کربوهیدرات تشکیل شده است. و حاوی مقادیر کمی حدود (0.3٪) چربی و (0.7٪) پروتئین هستند. یک ظرف کوچک توت فرنگی (150 گرم)  کمتر از 50 کالری دارد.

جدول زیر حاوی اطلاعات مربوط به تمام مواد مغذی اصلی در توت فرنگی است.

آمار ارزش غذایی 100 گرم توت فرنگی خام

  • کالری 32
  • آب 91٪
  • پروتئین 0.7 گرم
  • کربوهیدرات 7.7 گرم
  • شکر 4.9 گرم
  • فیبر 2 گرم
  • چربی 0.3 گرم
  • چربی اشباع شده 0.02 گرم
  • پلی سیکل 0.16 گرم
  • امگا 3 _ 0.07 گرم
  • امگا 6 - 0.09 گرم

کربوهیدرات های توت فرنگی

توت فرنگی تازه آب بسیار زیادی دارد، بنابراین کربن موجود در آنها بسیار کم است (کمتر از 12 گرم کربن در هر 100 گرم).

اکثر کربوهیدرات ها از قندهای ساده مانند گلوکز، فروکتوز و ساکارز تهیه می شود، اما توت فرنگی مقادیر کمی فیبر دارند. در هر 100 گرم توت فرنگی کمتر از 6 گرم کربوهیدرات وجود دارد. شاخص گلیسمی توت فرنگی 40 است، که نسبتا کم است. و این به این معنی است که توت فرنگی باعث افزایش شدید قند خون نمی شود و افراد دیابتی بدون نگرانی می توانند آن را مصرف کنند.

فیبر توت فرنگی

حدود 26 درصد محتوای کربوهیدرات در توت فرنگی به شکل الیاف است. یک ظرف کوچک توت فرنگی 3 گرم فیبر به صورت محلول و نامحلول دارد. این الیاف رژیمی به تغذیه باکتری های مفید در روده کمک می کنند و باعث سلامت گوارش شما می شود. همچنین خوردن توت فرنگی باعث کاهش وزن می شود و می تواند از بسیاری بیماری ها جلوگیری کند. کربوهیدراتی که در توت فرنگی وجود دارد، بیشتر از الیاف و قندهای ساده تشکیل شده است. آنها در مقایسه با شاخص گلیسمی، سطح نسبتا کمی دارند که از افزایش شدید قند خون جلوگیری می کنند.

 

ویتامین ها و مواد معدنی توت فرنگی

فراوان ترین ویتامین ها و مواد معدنی که در توت فرنگی وجود دارد، در زیر آورده شده است.

  • ویتامین C: توت فرنگی یک منبع عالی از ویتامین C، آنتی اکسیدان است که برای سیستم ایمنی بدن و سلامت پوست مهم است.
  • منگنز: منگنز در بسیاری از دانه ها، حبوبات، میوه ها و سبزیجات یافت می شود، این عنصر، برای بسیاری از فرآیندهای بدن مهم است.
  • فولات (B9): یکی از انواع ویتامین های B است که برای رشد بافت طبیعی و عملکرد سلولی بدن بسیار مفید است. فولات برای بدن بانوان باردار و سالمندان بسیار مفید است.
  • پتاسیم: پتاسیم معدنی برای بدن ضروری است که به تنظیم فشار خون کمک می کند.

توت فرنگی همچنین مقدار کمی آهن، مس، منیزیم، فسفر، ویتامین B6، ویتامین K و ویتامین E دارد. توت فرنگی منبع خوبی از ویتامین C، منگنز، فولات (B9) و پتاسیم است و حاوی مقدار کمی ویتامین و مواد معدنی دیگر است.

 

سایر ترکیبات گیاهی توت فرنگی

توت فرنگی پر از آنتی اکسیدان و ترکیبات گیاهی مفیدی است که در این زیر آورده ایم:

پروسیانیدین

این آنتی اکسیدان ها معمولا در قسمت گوشتی توت فرنگی و دانه ها یافت می شوند که برای سلامتی بسیار مفید هستند. توت فرنگی حاوی مقادیر بالایی از ترکیبات گیاهی مفید و آنتی اکسیدان ها مانند پلاگرونیدین، اسید الیگیتانین ها و پروکاریانین است.

آنتوسیانین ها

بیش از 25 آنتوسیانین مختلف در توت فرنگی یافت شده است. که پلاگرانژینید از همه بیشتراست. آنتوسیانین ها مسئول رنگ های روشن میوه ها و گل ها هستند. و معمولا در پوست میوه متمرکز می شوند، اما انواع توت ها مانند توت فرنگی بیشتر آنتوسیانین ها را در گوشت خود نگه می دارند. محتوای آنتوسیانین معمولا با شدت رنگ متناسب است، و باعث رشد بیشتر میوه ها می شود. خوردن غذاهایی که آنتوسیانین زیادی دارند برای سلامتی بسیار مفید هستند، مخصوصا برای قلب فواید زیادی دارند. پلگرگونين مهمترين آنتوسيانين در توت فرنگي است و باعث می شود رنگ توت فرنگی، قرمز روشن شود.

الیگیتانین ها و الیگیک اسید

مقدار زیادی از اسید الیگیک در توت فرنگی پیدا می شود، اسید الیگیک یک آنتی اکسیدان پلی فنول است که می تواند فواید زیادی برای سلامت بدن داشته باشد. الیگیتانین با اسید الیگیک در ارتباط است و الیگیتانین ها در روده به اسید الیگیک تبدیل می شود.

توت فرنگی دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان های فنول است و سطح آن در توت فرنگی 2 تا 11 برابر بیشتر از سایر میوه ها است. آنتی اکسیدان هایی مانند الیگیتانین ها و اسید الیگیک ها، به مقدار زیادی در توت فرنگی وجود دارند، که فواید زیادی برای سلامتی بدن دارند. آنها می توانند با باکتری ها مبارزه کنند و از سرطان جلوگیری می کنند. همچنین الاياتيانين ها و اسيد اللاژيك، آنتي اكسيدان هاي بسيار قدرتمندی هستند که در توت فرنگي وجود دارند که فواید زیادی برای سلامتی بدن دارند.

 

مطالعه بیشتر:

1- فواید و عوارض جانبی خوردن پسته در بارداری

2- آیا خوردن گوجه فرنگی در بارداری بی خطر است؟

3- عوارض جانبی خوردن هندوانه در بارداری

4- فواید و عوارض خوردن بادمجان در دوران بارداری