The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

عوارض جانبی خوردن هندوانه در بارداری

در فصل تابستان، هندوانه را می‌توان در همه جا یافت! بهترین میوه تابستان، هندوانه با میزان آب بالا برای رفع تشنگی عالی است. هندوانه نه تنها خوشمزه و خنک کننده است، بلکه سالم نیز هست! این میوه حاوی مقادیر بالای ویتامین A ،C ، سیترولین و لیکوپن است. وجود این مواد در هندوانه آن را به یک میوه مفید برای سلامتی تبدیل می‌کند.

اما مثل سایر چیزها مصرف بیش از حد هندوانه می‌تواند مشکلاتی برای بدن ایجاد کند. در هندوانه موادی وجود دارند که می‌توانند عوارض جانبی ایجاد کنند. در اینجا برخی از عوارض جانبی این میوه خوشمزه و آبدار ذکر می‌شود.

10 عوارض جانبی خوردن هندوانه در بارداری

اگر هندوانه بیش از حد مصرف شود، محتوای قند آن ممکن است منجر به سطح بالای قند خون و همچنین دیابت بارداری شود. خاصیت مدر بودن (ادرار آور بودن) هندوانه ممکن است منجر به دفع مواد مغذی ضروری به همراه مواد زائد بدن شود. توصیه می‌شود فقط هندوانه تازه بریده شده مصرف کنید. این میوه آبدار تمایل به خراب شدن سریع دارد و مصرف آن در صورت تازه نبودن می‌تواند منجر به تهوع، استفراغ و بیماری‌های دستگاه گوارش شود.

هندوانه، اگرچه بطور کلی برای سلامتی مادران باردار مفید است، اما ممکن است عوارض ناخوشایند خاصی از جمله موارد زیر ایجاد کند:  

۱- مشکلات روده

هندوانه سرشار از لیکوپن است، بنابراین، هندوانه را به مقدار زیاد مصرف نکنید زیرا ممکن است منجر به تهوع، التهاب، اسهال، استفراغ، سوء هاضمه و گاز معده شود. این علائم می‌توانند در میان افراد سالمند شدیدتر باشند، زیرا سیستم گوارش با بالا رفتن سن ضعیف تر می‌شود.

۲- اختلالات قلب و عروق

هندوانه حاوی مقادیر بالای پتاسیم است. مصرف غذاهای غنی از پتاسیم در مقادیر بالا می‌تواند منجر به مشکلات قلبی و عروقی شود. برخی از بیماری‌ها شامل نبض ضعیف، ضربان قلب نامنظم، ایست قلبی و غیره هستند. همچنین ممکن است بر سیستم عصبی نیز تاثیر بگذارد.

۳- برای دیابت مضر است

زمانی که شخص به انسولین مقاوم باشد، آنگاه قند تمایل به ماندن در خون دارد و به سلول‌های بدن وارد نمی‌شود. وقتی که مقدار گلوکز در سلول‌ها پائین می‌آید، مقدار بیشتری انسولین تولید می‌شود. بنابراین قند در خون باقی می‌ماند که می‌تواند بر میزان تری گلیسرید در بدن تاثیر بگذارد. هندوانه، سرشار از قند طبیعی می‌تواند باعث افزایش میزان این فاکتور در بدن شود. به همین دلیل است که افراد مبتلا به دیابت باید از مصرف هندوانه خودداری کنند.

4- افت فشار خون

فشار خون شود. اگر فردی از فشار خون پایین رنج می برد، بهتر است از مصرف هندوانه در همه اشکال آن خودداری کند. 

۵- واکنش های آلرژیک

مصرف هندوانه همچنین می تواند باعث آلرژی در بعضی افراد شود. این آلرژی ممکن است به صورت کهیرهای شدید یا ملایم، شوک حساسیتی و ورم صورت نمایان شود. افرادی که به هویج، شیره درختان و خیار حساسیت دارند، می توانند به هندوانه نیز آلرژی پیدا کنند.

۶- افزایش قند خون

دیابت بارداری، یک عارضه شایع و جدی است که اکثر مادران باردار در معرض ابتلا به آن قرار دارند. مصرف مقادیر بالای هندوانه میزان قند خون را افزایش می دهد که منجر به دیابت بارداری می شود. بنابراین، مادران باردار باید تا چند ماه مصرف بیش از اندازه هندوانه را متوقف کنند.

۷- شل شدن مدفوع

هندوانه حاوی نوعی شکر به نام سوربیتول است. افرادی که بدن آنها قادر به تحمل سوربیتول نیست، مدفوع آنان با مصرف هندوانه شل می شود.

۸- مشکلات مرتبط با اعصاب و عضلات

اشخاصی که بیش از اندازه مناسب هندوانه مصرف می کنند، در معرض مشکلات عصبی، عضلانی و کلیه قرار می گیرند.

۹- ناتوانی جنسی

عوارض جانبی خوردن مقادیر زیاد هندوانه می تواند باعث ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ در مردان شود. 

۱۰- احساس خستگی

 عملکرد ضعیف کلیه باعث کاهش تخلیه و دفع مواد مضر از بدن می شود که منجر به تورم پاها می شود. مصرف بیش از اندازه هندوانه می تواند میزان آب بدن را افزایش دهد. اگر این آب اضافی از بدن دفع نشود، می تواند منجر به افزایش حجم خون شود. این ممکن است تورم را تشدید کند که منجر به احساس خستگی شدید می شود. بنابراین درصورتی که کارکرد کلیه ها مطلوب باشد، مصرف هندوانه منجر به کاهش تورم خواهد شد.

وقتی شما هندوانه می خورید، مراقب مقدار مصرفی خود باشید! مصرف این میوه تازه، خوشایند است، زیرا بسیار خوشمزه است! اما حالا که در باره عوارض جانبی هندوانه آگاه شده اید، این میوه را به میزان متعادل مصرف کنید.

اگر هر کدام از عوارض جانبی هندوانه را در بدن خود مشاهده کردید منتظر نمانید تا خود به خود رفع شوند، به پزشک خود مراجعه کنید.

 

مطالعه بیشتر:

1- 12 فایده خوردن هندوانه در بارداری

2- خوردن کاهو در دوران بارداری چه فوایدی دارد؟

3- فواید و عوارض خوردن بادمجان در دوران بارداری

4- آیا خوردن جعفری در زمان بارداری بی خطر است؟

5- هندوانه چه خواص و ویتامین های دارد؟