The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خمیدگی دهانه رحم (منحنی یا curved) مشکل ساز است؟

سوال مخاطب:

36ساله هستم و هفته 13 بارداری را سپری می‌کنم، در سونوگرافی دهانه رحم منحنی یا curved تشخیص داده شد در سال 84 در یک ماهگی سقط داشتم و در سال 85 در بارداری دوم در هفت ماهگی به علت سوراخ شدن کیسه آب به بیمارستان مراجعه کردم که پس از 10 روز بستری شدن در بیمارستان، زایمان طبیعی انجام دادم که به علت جدا شدن جفت قبل از تولد، بچه دچار تشنج شده و پس از 5 روز نگهداری در دستگاه فوت کرد. علت آن گیر در دهانه رحم تشخیص داده شد، آیا در صورت تکرار این مشکل در هفت ماهگی به علت منحنی بودن دهانه رحم می‌توانم سزارین کنم، آیا ماه هفتم برای سزارین زود نیست؟

 

پاسخ کارشناس:

دکتر آرین (جراح و متخصص زنان،زایمان و نازایی)     

  

خمیدگی یا curved دهانه رحم معمولا باعث نازایی می‌شود و ربطی به سقط یا زایمان زودرس ندارد. ولی در مورد شما احتمال باز بودن دهانه رحم یا نارسایی است که در این صورت دوختن آن (سرکلاژ) ضروری است. آنگاه می‌توان حاملگی را تا پایان دوره به کمک استراحت و داروهای شل‌کننده رحم ادامه داد، اگر حاملگی می‌تواند ادامه یابد دلیلی ندارد در هفت ماهگی زایمان انجام شود، چون جنین حداقل باید تا 37 هفتگی در صورت مناسب بودن شرایط در رحم بماند.

 

موضوعاتی که در این بخش مشاهده می کنید سوالاتی است که توسط مخاطبان نی نی پلاس مطرح شده و توسط پزشکان متخصص و ماما هایی که با این مجموعه همکاری می کنند پاسخ داده شده است.

شما نیز می‌توانید با ارسال سوالات خود به مادران دیگر كمك كنید، زیرا مشكل شما ممكن است مشكل دیگر مادران نیز باشد.

 

مطالب بیشتر:

 

منبع: نی نی +