The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

12 نشانه حاملگی در ماه اول را بشناسید

با شروع بارداری بدن مادر تحت تاثیر سیلی از تغییرات هورمونی قرار می گیرد که با پیشرفت روند بارداری این تغییرات به طرق گوناگون خود را نشان می دهند  که از آنها تحت عنوان نشانه های حاملگی در ماه اول یاد می کنیم. کسب اطلاعات کافی درمورد هریک از این نشانه ها سبب می شود که شما بتوانید قبل از هرگونه آزمایشی به باردار بودن و یا نبودنتان پی ببرید.

نشانه های بارداری در ماه اول چیست؟

باردار شدن به معنی پیدایش، رشد و تکامل یک موجود دیگر درون بدن مادر است. بدون شک این واقعه با تغییراتی در بدن مادر همراه خواهد بود که دیر یا زود خود را نشان می دهد. به تمامی این علامت ها که در اثر باردار شدن در بدن مادر ظاهر می شود، نشانه های حاملگی در ماه اول گفته می شود. برخی از نشانه های بارداری در ماه اول بسیاری واضح هستند به طوری که می توان آن را به راحتی تشخیص داد همانند نشانه قطع قاعدگی. اما برخی دیگر از علائم حاملگی در ماه اول نیاز به کمی دقت و توجه دارد زیرا در حالت عادی غیر بارداری نیز ممکن است گاه و بی گاه در بدن ما بروز کند همانند تهوع، سرگیجه، یبوست و ...

تشخیص به موقع باردار بودن یک فرد اهمیت بسیار زیادی دارد. با شروع بارداری، مادر ملزم است که به برخی نکات بهداشتی و سلامتی توجه بیشتری داشته باشد. برای مثال از مصرف خودسرانه داروها پرهیز کند، ازمصرف الکل و مواد مخدر اجتناب کند، به درپیش گرفتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل توجه بیشتری داشته باشد و ... . ممکن است که بعد از اقدام به بارداری از خود بپرسید علائم حاملگی در ماه اول چیست؟ این پرسش کاملا بجا است زیرا با کسب آگاهی کافی درمورد نشانه بارداري در ماه اول می توانید هرگونه علامتی که نشان دهنده رشد جنین در بدن شماست را به درستی تشخیص دهید. تمامی نشانه های بارداری در هفته اول بعد از لقاح در اثر تغییرات هورمونی در بدن مادر رخ می دهند. وقتی سلول تخم لقاح یافته از لوله های رحمی به سمت رحم حرکت می کند، در طی فرایندی به نام لانه گزینی در دیواره رحم جایگیری خواهد کرد. با ادامه روند رشد، سلول های سن سشیوتوفوبلاست جفت هورمونی به نام βhCG  ترشح می کنند. این هورمون ابتدا وارد خون و سپس وارد ادرار مادر می شود. ورود این هورمون به خون مادر اولین نشانه های حاملگی در ماه اول همچون قطع قاعدگی، تهوع، استفراغ، افت فشار، خستگی و ... را ایجاد خواهد کرد. نشانه های حاملگی در ماه اول برای بارداری دوقلویی نیز همانند نشانه های حاملگی در ماه اول تک قلو است با این تفاوت که اگر دوقلو های شما دارای دو جفت باشند، میزان بیشتر هورمون βhCG ترشح شده می تواند سبب بروز سریع تر و نیز پررنگ تر نشانه های حاملگی در ماه اول گردد. ممکن است به دنبال داشتن جنسیت بخصوصی از انواع روش های تعیین جنسیت جنین پیش از لقاح استفاده کرده باشید و حال در همین روزهای اول به دنبال نشانه ها بگردید. باید به شما بگوییم که در این هفته های ابتدایی نشانه های بارداری پسر در ماه اول با نشانه های بارداری دختر تفاوتی ندارد و تمامی علائم همانند یکدیگر خواهد بود با پیشرفت بارداری ممکن است علائمی دال بر پسر بودن و یا دختر بودن مسافر کوچکتان را در خود مشاهده کنید. در این مقاله قصد داریم که درمورد نشانه های بارداری در ماه اول به طور کلی صحبت کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد علائم بارداری در ماه اول قبل از پریودی هر یک از نشانه ها بر روی لینک مطالب کلیک کنید.

1- قطع قاعدگی

شاید یکی از واضح ترین علائم اولیه بارداری این است که شما عادت ماهانه نشده اید. این نشانه احتمالی حاملگی اغلب موجب می شود بانوان به دنبال جزئیات بیشتر درباره علائم دیگر بارداری بگردند. افزایش هورمون βhCG و به دنبال آن افزایش هورمون پروژسترون مانع از ریزش دیواره رحم در زمان قاعدگی شده تا سلول تخم لانه گزینی کرده دفع نشود.

2- تهوع و استفراغ

تهوع، چه همراه با استفراغ باشد و چه نباشد، می تواند از اول صبح تا انتهای شب تازه مادران را درگیر کند که خود یک نشانه ی حاملگی در ماه اول است. در برخی از بانوان، حالت تهوع از همان هفته دوم بارداری آغاز می شود. براساس منابع علمی تهوع به علت ورود هورمون βhCG که از جفت ترشح می شود، به درون خون مادر ایجاد شده و بعدها در اثر بالا رفتن هورمون استروژن و پروژسترون شدیدتر می گردد. یکی دیگر از نتایج تغییرات هورمونی، حساس شدن حس بویایی بانوان باردار است که خود این حساسیت می تواند ایجاد حالت تهوع در آنها را شدیدتر کند.

3- خستگی

در طول دوران اولیه بارداری ، سطح هورمون پروژسترون افزایش می یابد. پروژسترون در دوزهای بالا می تواند خواب شما را افزایش دهد. در عین حال، سطح قند خون را پایین، فشار خون را پایین و تولید خون را بالا می برد، تمامی این موارد سبب بروز احساس خستگی در بدن مادر از همان روزهای ابتدایی خواهد شد. درحقیقت یک نشانه بارداری درماه اول که بسیار شایع تلقی می شود، خستگی است.

4- حساس شدن و تورم سینه ها

سینه ها ممکن است یکی از اولین علائم بارداری را نشان دهند. تغییرات هورمونی ممکن است بلافاصله دو هفته پس از باروری، سینه های شما را حساس، سوزن سوزن و یا دردناک و متورم کند. یا ممکن است ، احساس کنید که سینه های پرتر و سنگین تری دارید.

5- دردهای شکمی خفیف

فرایند جایگیری کردن سلول تخم در دیواره رحم که در روزهای نزدیک به قاعدگی رخ می دهد، سبب ایجاد درد و گرفتگی های خفیفی در دیواره رحم شده که شما آنها را به صورت دردهای خفیف شکمی خصوصا در نواحی زیر شکم حس خواهید کرد. این دردهای ممکن است در شما این گمان را بوجود آورد که قاعدگی در شرف وقوع است اما به زودی با خبر خوش بارداری سورپرایز شوید!

6- یبوست

یکی دیگر از علائم اولیه بارداری، یبوست است. افزایش سطح هورمون پروژسترون به دنبال افزایش هورمون βhCG باعث کند شدن حرکات دستگاه گوارش شده درنتیجه غذا به آرامی از روده عبور می کند، این امر در نهایت منجر به اقامت طولانی محتویات درون روده، افزایش خروج آب، خشک شدن توده مدفوع و ابتلا به یبوست خواهد شد. البته این مورد از علامت های حاملگی در ماه اول به ندرت در روزهای اول خود را نشان می دهد و معمولا در سه ماهه دوم به عارضه ناشی از بارداری تبدیل می شود.

7- ضعف و سرگیجه

از دیگر علامت های بارداری در ماه اول سرگیجه است. در همان زمان که رگ های خونی بدن شما در اثر تغییرات هورمونی منبسط می شوند، فشار خون نیز افت می کند، همین امر می تواند سبب بروز سرگیجه در مادر شود. درهمین زمان جنین با سرعت قند خون شما را در جهت رشد و تکامل خود به مصرف می رساند، این مساله نیز می تواند منجر به افت قند خون مادر و احساس سرگیجه گردد.

8- نوسانات خلقی

یکی دیگر از نشانه های حاملگی در ماه اول که در اثر تغییرات هورمونی رخ می دهد، نوسانات خلقی است. سیل تغییرات هورمونهای بدن در اوایل بارداری شما را عاطفی و حساس می کند و حتی باعث می شود که بی خود و بی جهت گریه کنید. نوسانات رفتاری ، به خصوص در سه ماهه اول شایع است.

9- افزایش دمای پایه بدن

منظور از دمایه پایه بدن، درجه حرارت بدن در زمانی است که صبح از خوابی بیدار می شوید. این دما تحت تاثیر رخدادهای سیکل ماهانه تغییر می کند برای مثال بعد از زمان تخمک گذاری این دما افزایش می یابد. درصورتی درجه حرارت پایه بدن خود را برای پیدا کردن زمان تخمک گذاری بررسی کرده اید، افزایش آن نشان دهنده تخمک گذاری بوده و اگر این دما به مدت طولانی بالا بماند می تواند به این معنی باشد که شما باردار هستید. گرچه اندازه گیری این دما کار نسبتا دشواری است اما از نظر علمی یکی از معتبرترین علائم بارداری در ماه های اولیه همین افزایش دمای پایه بدن محسوب می شود.

11- نفخ

تغییرات هورمونی اثر گسترده ای بر روی دستگاه گوارش گذاشته و حرکت آن را کند می کند. این کندی حرکت گاها سبب تجمع گاز و بروز نفخ خواهد شد. البته این نشانه نیز همانند علامت یبوست معمولا از سه ماهه دوم به بعد به طور واضح نمایان خواهد شد.

12- سردرد

در اوایل دوران بارداری، افزایش گردش خون ناشی از نوسانات هورمونی آغاز می شود همین امر می تواند موجب سردردهای مکرر و خفیف شود. 

این نه ماه شگفت انگیز دورانی است که با شروع آن انواع نشانه ها در بدن مادر ظهور خواهد کرد. به یاد داشته باشید که همه مادران الزاما تمامی علائم حاملگی در ماه اول را از خود بروز نخواهند داد. بعلاوه برخی از نشانه های حاملگی در ماه اول در برخی افراد شدیدتر و برخی دیگر به شکل ملایم تری احساس خواهند شد که هیچ کدام نشان دهنده سلامت و یا عدم سلامت جنین شما نیست. بنابراین اگر هیچ یک از نشانه های حاملگی در ماه اول را در خود حس نمی کنید، نگران نباشید با کمک سونوگرافی سلامت جنین شما به راحتی قابل تایید است. نشانه های بارداری در ماه های اول در بیشتر موارد به سختی قابل تشخیص است زیرا در این زمان نشانه های بارداری شباهت فراوانی به علائم نزدیک شدن قاعدگی دارد.

 

مطالعه بیشتر:

1- علائم بارداری خارج از رحم چیست و چگونه درمان می شود؟

2- علائم و نشانه های اولیه بارداری

3- چرا هورمون HCG نشانه ی بارداری است؟