The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

غدد مونتگومری چیست و روش های از بین بردن غدد مونتگومری چیست؟

یکی از وقایعی که در طی بارداری رخ می دهد تغییرات پستانی و آماده شدن پستان ها برای شیردهی است. در طی این آماده سازی در بیشتر مادران برجستگی های کوچکی بر روی هاله پستان ایجاد می شود که ناشی از بزرگ شدن غدد مونتگومری است. در این میان برخی بانوان می پرسند که این برجستگی ها چیست؟ و آیا از بین بردن غدد مونتگومری امکان پذیر است؟

غدد مونتگومری چیست؟

وقتی بارداری آغاز می شود، تغییرات هورمونی تمامی بافت های بدن مادر را تحت تاثیر قرار می دهند. یکی از اندام هایی که بسیار بیشتر دستخوش این تغییرات قرار می گیرد، بافت پستانی است. در خلال این تغییرات، در بسیاری از بانوان برجستگی هایی ریز و درشتی بر روی هاله پستان ایجاد می شود که غدد مونتگومری نام دارد. این برجستگی ها معمولا برای مادران بسیار سوال بر انگیز است و می پرسند که علت بروز این حالت چیست؟ آیا امکان از بین بردن غدد مونتگومری بعد از شیردهی وجود دارد؟ آیا این برجستگی ها بعدها خود بخود از بین می رود یا باید ما راهی برای از بین بردن غدد مونتگومری پیدا کنیم؟ برای دریافت پاسخ تمامی این پرسش ها این متن را مطالعه کنید.

غدد مونتگومری، غدد بسیار کوچکی در اطراف نوک پستان و در زیر پوست هاله پستان است. این غدد در بیشتر بانوان (نه همه!) در دوران قبل از بارداری اصلا دیده نمی شوند. وقتی بانویی باردار می شود، همراه با اثرات تغییرات هورمونی بر روی بافت پستان، این غدد نیز بزرگ شده و در اثر افزایش حجم از زیر پوست برجسته می شوند و شما آنها را به صورت برجستگی های ریزی در اطراف نوک پستان مشاهده می کنید. تعداد این غدد در هر پستان به طور متسط 10 تا 15 عدد است. 

غدد مونتگومری از نوع غدد سباسه بوده و به این ترتیب ماده موم مانندی (مشابه چربی) ترشح می کنند که بوی ویژه ای دارد. اعتقاد بر این است که بوی حاصل از ترشحات غدد مونتگومری سبب می شود که هر نوزاد سینه مادر خود را بشناسد و بتواند نیپل (نوک پستان) را پیدا کند. بعلاوه ترشحات غدد مونتگومری که از جنس چربی هستند، پوست نوک پستان و هاله اطراف آن را نرم و مرطوب نگه داشته و مانع از خشک شدن آن می شود. همچنین این ترشحات حاوی مواد ضد باکتری هستند و در محافظت از پوست این ناحیه در برابر باکتری ها نقش بسیار مهمی دارند.

 

آیا از بین بردن غدد مونتگومری ممکن است؟

برای بسیاری از مادران باردار از ظاهر ناخوشایند این دانه دانه ها بر روی هاله سینه خود گلایه دارند. بو این سوال مطرح می شود که امکان از بین بردن غدد مونتگومری وجود دارد یا نه؟ در پاسخ به این پرسش باید به شما بگوییم که بزرگ و برجسته شدن این غدد جزئی از روند بارداری است و به شما در دوران شیردهی کمک خواهد کرد تا نوک پستان نرم و مرطوب بماند و نوزاد نیز راحت تر نوک پستان را پیدا کرده و شیر بخورد. 

لازم به ذکر است که بعد از گذشت مدتی از اتمام شیردهی، و بازگشت هورمون های بدنتان به حالت قبل از بارداری، معمولا پستان ها نیز تا حد زیادی به فرم ابتدایی خود باز می گردند و نیازی نخواهد بود که شما برای از بین بردن غدد مونتگومری کاری انجام دهید. 

بدانید هر تغییری که در طی بارداری و شیردهی در بدنتان احساس می کنید، راه را برای به دنیا آوردن یک نوزاد سالم و پرورش او هموارتر خواهد کرد. درنتیجه بهتر است سعی کنید که به جای ناراحتی، تمرکز خود را به عشق ورزیدن به تغییرات بدنی ناشی از بارداری قرار دهید. 

 

مطالعه بیشتر:

1- فواید پنهان شیردهی پستانی برای مادر

2- عفونت پستان (ماستیت)

3- علت تاول نوك پستان در شيردهي چیست و چگونه قابل درمان است؟