The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مقدار غذای کودک شش ماهه چقدر باید باشد و شامل چه موادی است؟

اکنون شش ماه از اضافه شدن یک عضو جدید به خانواده تان گذشته است. گذشت این شش ماه با تمام سختی هایی که به همراه داشته است به معنای شروع یک مرحله جدید به نام آغاز تغذیه تکمیلی است. با شروع تغذیه تکمیلی معمولا مادران یکباره با سوالات فراوانی در ذهن خود روبرو می شوند. از جمله مقدار غذای کودک شش ماهه چقدر باید باشد؟ حجم غذای کودک شش ماهه چقدر است؟ غذاهای کمکی برای کودک شش ماهه باید شامل چه موادی باشد؟ غذای کمکی برای نوزاد 6 ماهه را تا چند روز در یخچال می توان نگه داشت؟ و ... برای پاسخ به تمامی این پرسش ها تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

غذای کمکی برای کودک شش ماهه

اگر چه برخی متخصصان کودکان تاکید دارند که شیرخواران تا 6 ماهگی براي تامین نیازهای تغذیه ای خود به غذایی جز شیر مادر نیاز ندارند، اما بر اساس نظر وزارت بهداشت، می توان غذای جامد را از 4 تا 6 ماهگی آغاز کرد. البته خوراندن غذای جامد به شیرخوار به هیچ وجه نباید کمتر از این سنین آغاز شود.

در مورد زمان مناسب شروع غذای جامد حتما از پزشکتان راهنمایی بخواهید. شیرخوار باید بتواند سر و گردنش را به خوبی کنترل کند، نشانه های سیری را نشان دهد مثلا سرش را از غذا یا شیشه شیر برگرداند، نسبت به غذا شور و شوق داشته باشد، اگر شیرخوار این علائم را دارد، به معنای آمادگی برای غذاخوردن است و می توانید غذای جامد را آغاز کنید. به طور کلی شروع غذاي كمكي كودك 6 ماهه در تمام منابع جهانی قابل قبول است.

البته باید بدانید شیرخواران شبیه یکدیگر نیستند، بنابراین اگر شیرخوار 4 ماهه شما هنوز تمایل به شیر مادر یا شیر خشک دارد، نگران نشوید. بیشتر شیرخواران آمادگی غذا خوردن را در سن 5 الی 6 ماهگی بدست می آورند. البته در نظر داشته باشید که غذای کودک شش ماهه طرز تهیه خاص خود را دارد، برای آنکه هرچه سریع تر موفق شوید، دستور تهیه غذای بچه 6 ماهه را مطالعه کنید.

 

مقدار غذای کودک شش ماهه

شاید در ابتدا کمی برایتان عجیب باشد اما پس از اتمام ماه ششم و آغاز ماه هفت، یعنی زمانی که شیرخوار شما شش ماه تمام دارد، در هنگام شروع غذای کمکی باید ابتدا فقط و فقط با یک قاشق چایخوری فرنی و یا حریره بادام آغاز کنید. درحقیقت مقدار غذای کودک شش ماهه در اولین هفته یک قاشق چایخوری در هر وعده است. درحقیقت هدف از این کار ابتدا آشنا کردن شیرخوار با غذای جامد است نه سیر کردن او!! با گذشت چند روز می توانید این مقدار را به دو، سپس سه قاشق چایخوری و بیشتر اضافه کنید. 

همواره به یاد داشته باشید دادن غذای کمکی به کودک 6 ماهه هرگز نباید با حجم زیاد آغاز شود. معده او به مدت 6 ماه با چیزی به جز شیر و گاهی برخی از قطره ها آشنایی ندارد و خوراندن یکباره حجم غذای زیاد می تواند به شدت آسیب رسان باشد. در ابتدای کار مقدار غذای کودک شش ماهه تنها یک قاشق است و باید برای سیر شدن پس از آن از شیر مادر و یا شیر خشک تغذیه کند.

درمورد مقدار غذای کودک شش ماهه نکته مهم دیگر غلظت آن است. توجه داشته باشید که شروع تغذیه تکمیلی نباید با غذاهای سفت باشد به همین دلیل هنگام طبخ فرنی و یا حریره بادام، قبل از سفت شدن، آن را از روی حرارت بردارید. قوام غذای کمکی در ابتدا باید فقط کمی غلیظ تر از شیر (همانند خامه رقیق) بوده و با گذشت چندین روز غلظت آن بیشتر شود تا به غلظت ماست همزده برسد. باتوجه به این که شیرخواران در هر وعده حجم غذای بسیار کمی را می خورند، از طرفی غذاها با شیر درست شده و نمی توان آنها را به مدت طولانی نگه داشت، لازم است شما غذاها را در وعده های بسیار کم حجم درست کنید زیرا نگه داری غذا بیش از یک روز در یخچال برای شیرخوار مناسب نیست.

اگر روزهای اول دلبندتان از خوردن غذای جامد امتناع کرد، به هیچ وجه دلسرد نشوید و با حوصله فراوان به تلاشتان ادامه دهید. در روزهای اول شیرخواران بلعیدن را بلد نیستند و ممکن است در هنگام قورت دادن همه و یا بخش زیادی از غذا از دهان آنها خارج شود. این موضوع هیچ اشکالی ندارد و به این معنا نیست که فرزند شما طعم غذا را دوست نداشته و به همین دلیل آن را بیرون می ریزد . فقط کمی طول می کشد تا بتواند ماهیچه های لب و زبان خود را برای مدیریت غذا در درون دهان و بلعیدن صحیح هماهنگ کند. 

اگنون که آگاهی کافی درمورد مقدار غذای کودک شش ماهه دارید، می دانید که در هر وعده باید چه انتظاری از فرشته کوچکتان داشته باشید.

 

مطالعه بیشتر:

1- با 10 راهکار ساده نوزاد را عاشق غذای کمکی کنید

2- دستور پخت 6 غذای کمکی مفید برای نوزادان از شش ماهگی به بعد

3- شروع غذای کمکی در کودکانی که دچار حساسیت غذایی هستند