The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

برای غذای کودک در پانزده ماهگی چه چیزی مناسب است؟

پانزده ماهگی برابر است با یک سال و سه ماه، یعنی زمانی که فرزند شیرخوار شما مدت ها است که با غذای جامد آشنایی دارد. یکی از مشکلات رویاروی والدین در این سنین بد غذایی کودک 15 ماهه و تمایل به خوردن تنقلات به جای وعده های غذایی اصلی است. اما سوال بسیاری از مادران این است که برای غذای کودک در پانزده ماهگی چه چیزی مناسب است؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال تا پایان این نوشتار با ما همراه باشید.

برنامه غذایی کودک در 15 ماهگی

نکته بسیار مهم در شروع و ادامه تغذیه تکمیلی این است که اگر هر ماده غذایی را در ماه متناسبی با رشد نوزاد به برنامه غذایی او اضافه کنید، غذاهای روزمره کودک را بدون چاشنی هایی همانند شکر و نمک پخته و از مزه کردن غذای سفره قبل از یکسالگی به او اجتناب کنید، احتمال بد غذا شدن فرزندتان به طرز چشمگیری کاهش می یابد. 

با پشت سر گذاشتن تولد یک سالگی، دلبندتان آمادگی آن را دارد تا از غذای سفره درکنار سایر اعضای خانواده لذت ببرد. وعده های غذایی شیرخوار در این زمان علاوه بر صبحانه، ناهار و شام باید شامل میان وعده صبح و میان وعده بعد از ظهر نیز باشد. بعلاوه تغذیه کودک در پانزده ماهگی باید به گونه ای تنظیم شود که خوردن غذا بر خوردن شیر مادر و یا شیر خشک الویت داشته باشد. باتوجه به آن که می توانید از پایان یک سالگی شیر گاو پاستوریزه را با کمک شیشه شیر و یا لیوان به شیرخوار بدهید، مراقب باشید که در تنظیم غذای کودک 15 ماهه، خوردن شیر پاستوریزه، شیر خشک و یا شیر مادر هرگز جای وعده های غذایی را نگیرد. شیرخواران در این سنین با سرعت حیرت انگیزی درحال رشد و تکامل هستند و شیر نمی تواند نیازهای تغذیه ای بدن آنها را برطرف کند. در ادامه یک نمونه از برنامه غذای کودک در پانزده ماهگی را مشاهده می کنید.

 

وعده غذایی

غذای کودک در پانزده ماهگی

صبحانه

یک روز درمیان یک زرده تخم مرغ و یا هر روز نصف زرده تخم مرغ – انواع فرنی – تکه های نرم نان با کره، مربا، پنیر و ... – کرن فلکس حل شده در شیر پاستوریزه

میان وعده صبح

انوع پوره ها – انواع میوه – بیسکوئیت مادر همراه با آبمیوه خانگی

ناهار

انواع حلیم، سوپ، کته نرم همراه با گوشت

درحالی که شیرخوار بر سر سفره غذا نشسته به او غذا بدهید.

میان وعده بعد از ظهر

انواع فرنی به همراه آجیل نرم و پودر شده

تکه ای نان به همراه خامه، کره و یا مربا که روی آن مالیده شده

شام

انواع غذاهای سفره متناسب با میل شیرخوار + شیر مادر و یا شیر خشک

 

به یاد داشته باشید که در این سن هنوز فرزندتان در حال درندان در آوردن است. این فرآیند بسیار دردناک بوده و گاهی منجر به التهاب لثه ها می شود. لثه های ملتهب سبب می شوند که کودک نتواند به راحتی غذا بخورد و هنگام غذاخوردن شروع به بدخلقی و بهانه گیری کند. در این زمان سعی کنید تا با صبر حوصله شرایط را مدیریت کنید تا دلبندتان این مرحله از رشد را نیز به خوبی پشت سر بگذارد. اکنون با کسب اطلاعات کافی درمورد غذای کودک در پانزده ماهگی می توانید یک برنامه غذایی مناسب برای فرزندتان تنظیم کنید. 

 

مطالعه بیشتر:

1- با 10 راهکار ساده نوزاد را عاشق غذای کمکی کنید

2- مخاطرات زود یا دیر شروع کردن غذای کمکی (تغذیه تکمیلی) نوزاد

3- نکات مهم در تهیه و نگهداری غذای کمکی نوزاد