The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

غذای بچه پنج ماهه شامل چه موادی می تواند باشد؟

امروزه برخی از پزشکان معتقد هستند که می توان برای نوزادانی با شرایط خاص همانند شیرخوارانی که مبتلا به ریفلاکس هستند و یا آنهایی که وزن گیری مناسبی ندارند، تغذیه کمکی را از ماه چهارم و یا پنجم آغاز کرد. در این میان شروع غذای بچه پنج ماهه برای والدین خصوصا افرادی که اولین بار مادر و پدر شدن را تجربه می کنند بسیار سوال بر انگیز خواهد بود. این افراد می پرسند که غذای کودک پنج ماهه چیست؟ غذای کمکی نوزاد پنج ماهه باید شامل چه موادی باشد؟ آیا شروع غذای کمکی نوزاد 5 ماهه مشکلی برای بدن او ایجاد نمی کند و ...

غذای کمکی نوزاد پنج ماهه

اگر در حوالی پنج ماهگی نوزادتان را به هر دلیلی نزد پزشک متخصص برده اید و ایشان شروع تغذیه تکمیلی را توصیه کرده اند به هیچ وجه تعجب نکنید. برخی از شیرخواران نیاز دارند که غذای کمکی آنها کمی زودتر از سایرین آغاز شود همانند شیرخواران مبتلا به ریفلاکس. غذای کمکی نوزاد پنج ماهه رفلاکسی به این دلیل آغاز می شود که بالا آوردن مدام شیر مانع از وزن گیری صحیح در این نوزادان می شود، بعلاوه غذای کمکی قوام بیشتری نسبت به شیر دارد و احتمال بالا آوردن آن نسبت به شیر بسیار کمتر است. 

درحقیقت شروع غذای بچه پنج ماهه همانند شروع تغذیه کمکی در پایان شش ماهگی پیش خواهد رفت و می توانید از همان برنامه غذایی برای نوزاد 5 ماهه نیز تبعیت کنید. بدون شک بهترین گزینه ها برای شروع غذای بچه پنج ماهه حریره بادام نیز فرنی است.

طرز تهیه غذای بچه پنج ماهه، حریره بادام

مواد لازم:

بادام شیرین: پنج تا شش عدد

شیر: شیر خشک و یا شیر پاستوریزه یک استکان

آب: نصف استکان

ابتدا بادام ها را با آب گرم خیس کنید، بعد از یک ساعت پوست آنها به راحتی جدا خواهد شد. بادام های پوست گرفته را کاملا آسیاب کرده و سپس آنها را با آب و شیر مخلوط کرده بر روی حرارت ملایم قرار دهید. اگر فکر می کنید که تکه های بادام هنوز دشت بوده و به دندان می آیند، با کمک مخلوط کن آن را نرم کنید. مخلوط را بر روی حرارت ملایم به آرامی هم بزنید تا کمی غلیظ شود. بعد از خنک شدن ان را به شیرخوار بدهید. 

طرز تهیه غذای بچه پنج ماهه، فرنی

مواد لازم:

آرد برنج: نصف یک قاشق غذا خوری

آب: نصف استکان

شیر: شیر پاستوریزه و یا شیر خشک یک استکان 

آرد برنج (برای اطمینان از مرغوبیت برنج می توانید خودتان در منزل آرد برنج تهیه کنید) را با آب سرد مخلوط کرده و سپس شیر را اضافه کنید. مخلوط حاصل را بر روی حرارت ملایم قرار داده و هم بزنید تا کمی غلیظ شود.

نکته بسیار مهم در شروع غذای بچه پنج ماهه توجه به مقدار و غلظت آن است. غذای کمکی در روز های اول باید فقط کمی غلیظ تر شیر مادر باشد و با یک قاشق چایخوری در روز شروع شود. با گذشت زمان علاوه بر افزایش مقدار غذا، غلظت آن نیز طوری افزایش می یابد که بعد از چند هفته غلظت آن همانند ماست هم زده باشد نه غلیظ تر! بعلاوه در این سن هنوز شیر مادر و یا شیر خشک غذای اصلی نوزاد محسوب می شود و نباید توجه مادر فقط و فقط به غذای کمکی معطوف باشد. 

به یاد داشته باشید که اگر غذای بچه پنج ماهه را با شیر خشک تهیه کرده اید، نمی توان آن را به مدت طولانی نگه داشت. درصورت استفاده از شیر پاستوریزه گاو، توجه به نشانه های حساسیت به پروتئین گاوی ضرورت دارد. 

 

مطالعه بیشتر:

1- جدول کامل برنامه غذایی برای نوزاد 6 ماهه

2- لیست همه غذاهای مناسب برای کودک هفت ماهه

3- جدول برنامه غذایی نوزاد هشت ماهه به صورت هفته به هفته