The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

یبوست در نوزادان و چه زمانی نوزاد یبوست شده است؟

دفعات دفع ادرار و مدفوع و نیز رنگ و قوام آن آیتم های بسیار مهمی از سلامت دستگاه گوارش است. احتمالا مادران بسیار زیادی را دیده اید که مدام نگران اجابت مزاج نوزادشان هستند! هرچند نگرانی های بیش از اندازه مخرب است، اما توجه به نحوه اجابت مزاج نوزادتان کمک خواهد کرد تا هرچه سریع تر مشکلات احتمالی موجود را شناسایی کرده و در اسرع وقت به متخصص مراجعه کنید. در این مطلب قصد داریم تا درمورد یبوست در نوزاد با شما گفت و گو کنیم.

چگونگی مدیریت مشکلات گوارشی از جمله  اسهال و یبوست در نوزاد و شیرخواران تازه متولد شده، در مراقبت صحیح از نوزاد اهمیت بسیار زیادی دارد.

چه زمانی می گوییم نوزاد دچار یبوست شده است؟

  • یبوست زمانی است که مدفوع نوزاد سفت و سخت است و حتی سبب درد و خونریزی می‌شود.
  • اگر نوزاد شما دیر به دیر مدفوع می‌کند می‌تواند نشانه‌ای باشد که نوزادتان غذای کافی دریافت نمی‌کنند.

 بسیاری از والدین گمان می‌کنند که اگر به همان مقداری که آنان انتظار دارند دفع مدفوع انجام نشود، نوزاد آنان دچار یبوست شده است.  با این حال یبوست فقط با تعداد دفعات دفع مدفوع مشخص نمی‌شود، بلکه یبوست به حالتی گفته می شود که مدفوع سفت باشد و قوام ان نسبت به همیشه به طرز قابل توجهی بیشتر شده باشد که اینگونه دفع معمولا با فشار و گریه همراه است. یبوست در نوزادان می‌تواند موجب نگرانی والدین شود اما معمولاً می‌تواند در خانه و با راهنمایی های پزشکی بهبود یابد. باتوجه به آنکه مدفوع حاصل از شیر خشک معمولا نسبت به مدفوع حاصل از شیر مادر قوام بیشتری دارد، ابتلا به یبوست در نوزادان شیر خشکی شیوع بیشتری خواهد داشت.

علائم شایع یبوست در نوزادان

  • مدفوع با خونریزی همراه است. اگر ترک‌هایی در مقعد نوزاد ایجاد شده باشد، ناشی از عبور سخت مدفوع است.
  • درد شکم
  • تحریک‌پذیری

نوزادانی که منحصراً با شیر مادر تغذیه می‌شوند به ندرت مبتلا به یبوست می‌شوند. یبوست در نوزادانی که با بطری تغذیه می‌شوند شایع‌تر است. اگر نوزاد تازه متولد شده شما در دفع مدفوع مشکل دارد سعی کنید پاهای او را به صورت دو چرخه حرکت دهید. بعضی اوقات روش های درمانی دیگری نیز برای کمک به نوزاد مانند آب یا آب آلوی رقیق شده لازم است. در مورد این روش های درمانی باید نخست با پزشک مشورت کنید.

یبوست در نوزادان زیر یک ماه

معمولاً در دو روز اول زندگی نوزاد تازه متولد شده ماده‌ای سبز تیره یا سیاه رنگ به نام مکونیوم دفع می کند. در حدود روز سوم پس از تولد تعداد دفعات دفع نوزاد باید بیشتر شود، خصوصاً اگر نوزاد از شیر مادر تغذیه کند مدفوع خود به خود به رنگ قهوه‌ای روشن، قهوه‌ای مایل به زرد، یا زرد روشن در می‌آید و غلظت آن نسبتاً نرم و شبیه کشک می‌شود.

نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند ممکن است سه یا چهار بار در روز در طول دو هفته اولیه پس از تولد دفع داشته باشند. تعداد دفعات دفع نوزادانی که با بطری تغذیه می‌شوند ممکن است کمتر باشد. با گذشت زمان در یک سال اول زندگی و همراه با تغییرات غذایی نوزاد، رنگ و غلظت مدفوع او نیز تغییر می کند. اگر نوزاد تازه متولد شده شما در این مدت مدفوع کم داشته باشد می تواند نشانه آن باشد که او به اندازه کافی غذا دریافت نمی‌کند. اگر تعداد دفعات دفع نوزادتان کم باشد، با پزشک خود در مورد برنامه تغذیه نوزاد، تعداد پوشکی که کثیف می شود و درباره وزن‌ گرفتن او صحبت کنید. درصورتی که پزشک تشخیص بروز عارضه یبوست در نوزادان را مطرح کرد، با دقت توصیه های درمانی او را دنبال کنید.

بیشتر بدانید:

1- برای یبوست نوزاد چه باید کرد؟

2- اسهال در نوزادان چگونه است و دلیل آن چیست ؟

3- دفعات نرمال دفع ادرار و مدفوع در نوزادان چقدر است؟

4- نحوه پاک کردن لکه مدفوع از لباس نوزاد

منبع: aboutkidshealth