The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

جلوگیری از آنفولانزا در بارداری و نکاتی برای ایمنی بیشتر

در دوران بارداری سیستم ایمنی بدن مادر ضعیف تر عمل می کند تا جنین بتواند در درون شکم او به رشد و نمو خود ادامه دهد. این مساله سبب می شود که احتمال ابتلا به بیماری های ویروسی نظیر آنفولانزا به شدت افزایش یابد. در این مطلب قصد داریم راهکارهایی را جهت جلوگیری از آنفولانزا در بارداری برای شما بیان کنیم.

نکاتی برای ایمنی بیشتر برای جلوگیری از آنفولانزا در بارداری در فصل سرما.

پنجره‌ها را ببندید، فصل سرما نزدیک است، به این معنا که برای پرهیز از ابتلا به آنفلوآنزا باید بیشتر مراقب باشید. هنگامیکه باردارید، برای ابتلا به بیماری‌های فصل سرما در خطر بیشتری قرار خواهید گرفت.

به گفته‌ی دکتر پیتر وینسنت، تغییرات هورمونی دوران بارداری باعث ضعیف تر شدن عملکرد سیستم ایمنی بدن شده و فشار بیشتری را متحمل می شود. از آنجایی که ابتلا به آنفولانزای شدید می تواند به جنین آسیب رسانده و باعث تاخیر در رشد جنین گردد، در اوایل بارداری باید توجه بیشتری به سلامت خود داشته باشید.  

نگران نباشید! زیرا در آنفولانزای معمولی احتمال بروز مشکلات جدی بسیار نادر است. اما، همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. با پیروی از این نکات، آنفولانزا و عوارض آن کمتر به سراغ شما می آیند.  

برای جلوگیری از آنفولانزا در بارداری شستن دست ها را جدی بگیرید

ویروس آنفلوآنزا از طریق تماس به شما منتقل می‌شود، بنابراین مراقب آنچه با آن در تماس هستید، باشید و بیش از معمول، دست های خود را بشویید. میکروب‌های سرماخوردگی و آنفولانزا سرسخت هستند و می توانند بیش از هشت ساعت روی سطوح باقی بمانند. اگر همسر یا همکارتان بیمار است و عطسه می‌کند، از پاک‌کننده‌ ضدباکتری برای پاک کردن سطوح استفاده کنید.

به گفته‌ی دکتر وینسنت، بهداشت دست – خصوصاً شستشوی دست به دفعات – بسیار اهمیت دارد. در مکان‌های عمومی مراقب آنچه دست می‌زنید، باشید و سعی کنید دستگیره‌ راه پله و دکمه آسانسور را مستقیم لمس نکنید.

 برای جلوگیری از آنفولانزا در بارداری، از افراد مبتلا فاصله بگیرید

به گفته‌ی ماما، هیثر وود، بانوان باردار باید از افراد مبتلا به آنفولانزا و کسانی که احتمالاً ناقل میکروب هستند، فاصله بگیرند. این در حالی است که در دوران بارداری نمی‌توانید از رفتن به مطب دکتر پرهیز کنید (و احتمال زیادی وجود دارد که در آنجا گرفتار میکروب‌ها شوید)، پس وقتی در آنجا هستید، مراقب آنچه دست می‌زنید، باشید. 

برای جلوگیری از آنفولانزا در بارداری، رژیم غذایی سالمی را دنبال کنید                 

 به گفته‌ی دکتر وینسنت، بهره‌گیری از رژیم غذایی مناسب و متوازن و انجام منظم ورزش، سیستم ایمنی شما را (که هنگام بارداری زیر فشار زیادی قرار دارد) تقویت کرده و از شما در برابر آنفولانزا مراقبت می‌کند.  

به گفته‌ی کاترین دی، متخصص تغذیه، ورزش بوسیله بهینه سازی جریان گلبولهای سفید خون که مسئول مبارزه با عفونت‌ها هستند، روش بسیار مناسبی برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن به شمار می آید. بنابراین رژیم غذایی سالم و متوازن (انواع خوراکی‌ها از همه‌ی گروه‌های غذایی) و آب فراوان را مورد توجه قرار دهید. همچنین توجه داشته باشید که روزانه بیش از پنج واحد میوه و سبزیجات مصرف کنید، زیرا اینها حاوی آنتی‌اکسیدان‌های نیرومندی هستند که در جدال با آنفولانزا به شما کمک می کنند.

به اعتقاد دکتر ماریون واتسون، متخصص هومیوپاتی، بانوان باردار باید از خوراکی‌هایی که از نظر ژنتیکی دستکاری شده‌اند، دوری کنند، زیرا این خوراکی‌ها باکتری‌های خوب و مفید روده‌ها را از بین می‌برند.

از مصرف قند و شکر زیاد نیز پرهیز کنید تا فلور (میکروب‌های خوب) روده را ثابت نگه دارید. قند بر سیستم ایمنی بدن آثار منفی دارد. قند موجب افزایش تولید هورمون‌هایی می شود که به سیستم ایمنی بدن فشار می‌آورد، زیرا قند و شکر تصفیه‌شده برای سوخت و ساز در بدن به ریزمغزها نیاز دارد و باید از ویتامین‌ها و مواد معدنی ذخیره شده در خود استفاده کند. به این ترتیب، به سیستم دفاعی بدنتان بیشتر آسیب می‌رسد.

 بیش از حد به خودتان فشار نیاورید

 اگر بیش از حد به خودتان فشار بیاورید، به احتمال بسیار زیاد بیمار خواهید شد. بنابراین توصیه می شود در حد توازن ورزش کنید و به اندازه‌ی کافی استراحت کنید و به اندازه‌ی کافی از هوای آزاد و نور خورشید بهره گیرید (مگر دچار ملاسما یا لکه‌های پوستی بارداری باشید). بانوان باردار هر روز باید کمی در معرض نور خورشید قرار گیرند، زیرا دریافت بیشتر ویتامین دی برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی و سوخت و ساز بدن بسیار اهمیت دارد. اما مراقب نور خورشید باشید: بهترین زمان برای بهره بردن از نور خورشید  از هنگام طلوع تا ده صبح و عصرها پس از ساعت سه بعد از ظهر است روزانه و پنج تا ده دقیقه از نور خورشید بهره برید. برای بقیه‌ی ساعات روز حتماً از کرم ضدآفتاب مناسب استفاده کنید.

 برای پیشگیری از آنفولانزا در بارداری مکمل‌های بارداری را فراموش نکنید

به گفته‌ی دکتر وینسنت، مصرف مکمل‌های بارداری وضعیت سلامت و سیستم ایمنی بدن شما را در برابر آنفولانزا بهبود می‌بخشد. به همین دلیل باید از محصولات با کیفیت استفاده کنید، در غیر این صورت، استفاده از آنها بی‌فایده خواهد بود: با پزشک مشورت کنید تا پیشنهادهای لازم را به شما ارائه دهد. در داروخانه‌ها به دنبال مکملی باشید که حداقل 600 میکروگرم اسید فولیک، 250 میلیگرم کلسیم، 15 میلیگرم آهن، 15 میلیگرم روی، 50 میلیگرم ویتامین ث، 2 میلیگرم مس، 2 میلیگرم ویتامین ب6 و 400 ای‌یو (واحد بین‌المللی) ویتامین دی داشته باشد.

 آیا واکسن آنفلوآنزا برای بانوان باردار الزامی است؟

یکی از بهترین و موثرترین راهکارهای جلوگیری از آنفولانزا در بارداری، تزریق واکسن است. واکسن آنفولانزا برای بانوان باردار ایمن است، البته درصورتیکه سه ماهه‌ی اول بارداری را سپری کرده باشند. به گفته‌ی دکتر وینسنت، توصیه می شود دریافت واکسن پس از هفته دوازده صورت گیرد. اما اگر در گذشته نسبت به دریافت واکسن واکنش بدی داشته‌اید یا به تخم‌مرغ آلرژی دارید، ابتدا با پزشک مشورت کنید.

 

بیشتر بخوانید:

1- آیا سرماخوردگی یا آنفولانزا در اوایل بارداری برای جنین خطرناک است؟

2- واکسن آنفولانزا در بارداری ضرر دارد و علائم آنفلولانزا چیست؟

3- زمان تزریق واکسن آنفولانزا در بارداری چه زمانی است؟

4- نکات مراقبتی برای بارداری در فصل پاییز