خطرات اضافه وزن در دوران بارداری چیست ؟

اگر متوجه اضافه وزن خود در دوران بارداری شده‌اید، وحشت نکنید. بسیاری از بانوان تجربه آن لحظه ناخوشایند روی ترازو رفتن در اواخر سه ماهه اول بارداری را دارند. زمانی‌که متوجه می‌شوند چند کیلو از وزن توصیه‌ شده در این دوران اضافه‌تر هستند. به هر حال دلیل این اضافه وزن هرچه می‌خواهد باشد،‌ اهمیتی ندارد. مشکل زمانی پیش می‌آید که از اضافه وزن توصیه‌ شده در دوران بارداری بسیار فراتر می‌روید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که خطرات اضافه وزن در دوران بارداری چیست؟

خطرات اضافه وزن در دوران بارداری چیست؟

اضافه وزن بیش از حد در دوران بارداری برای مادر و جنین خطراتی در پی خواهد داشت که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد:

خطرات اضافه وزن در دوران بارداری ، زنگ خطر!!!

 اگر در هر کدام از هفته‌های سه ماهه دوم بارداری بیش از‌ یک کیلوگرم و حدودا ۹۰۰ گرم در هر کدام از هفته‌های سه ماهه سوم به وزن شما اضافه شود ـ خصوصا اگر ارتباطی با خوردن اضافی و مضرف نمک زیاد ندارد ـ با پزشک خود مشورت کنید، زیرا ممکن است نشانه‌هایی از پره اکلامپسی باشد. (اگر از ماه ۴ تا ۸ بارداری به مدت دو هفته پیاپی اصلا وزن اضافه نکردید نیز به پزشک مراجعه کنید).

 حال که خطرات اضافه وزن در دوران بارداری چیست را می دانید، می‌توانید با کمک متخصص و با رعایت رژیم غذایی مناسب و تمرین‌های ورزشی، مراقب افزایش وزن خود در دوران بارداری باشید. بنابراین اگر در دوران بارداری بیش از اندازه وزن اضافه کردید خود را سرزنش نکنید. می‌توانید با اقدامات لازم دوباره به روال طبیعی بازگردید.

منبع: whattoexpect

 

 مطالعه بیشتر:

1- آیا چاقی مانع بارداری می شود؟

2- تاثیر چاقی بر ناباروری در زنان

3- اضافه وزن در بارداری چه خطراتی برای مادر و جنین دارد؟

4- راههای جلوگیری از افزایش وزن در بارداری

نویسنده : تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

دانلود اپلیکیشن نی نی پلاس صفحه اینستاگرام نی نی پلاس