The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خطرات اضافه وزن در دوران بارداری چیست ؟

اگر متوجه اضافه وزن خود در دوران بارداری شده‌اید، وحشت نکنید. بسیاری از بانوان تجربه آن لحظه ناخوشایند روی ترازو رفتن در اواخر سه ماهه اول بارداری را دارند. زمانی‌که متوجه می‌شوند چند کیلو از وزن توصیه‌ شده در این دوران اضافه‌تر هستند. به هر حال دلیل این اضافه وزن هرچه می‌خواهد باشد،‌ اهمیتی ندارد. مشکل زمانی پیش می‌آید که از اضافه وزن توصیه‌ شده در دوران بارداری بسیار فراتر می‌روید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که خطرات اضافه وزن در دوران بارداری چیست؟

خطرات اضافه وزن در دوران بارداری چیست؟

اضافه وزن بیش از حد در دوران بارداری برای مادر و جنین خطراتی در پی خواهد داشت که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • سونوگرافی دقیق انجام نخواهد شد: هنگامی که اضافه وزن دارید و مقدار چربی در بدن شما زیاد است، پزشک نمی‌تواند به درستی جنین را بررسی کند و تشخیص مشکلاتی که ممکن است در طول بارداری برای جنین ایجاد شده و نیازمند درمان باشد، سخت‌تر انجام می‌شود. از آن‌جا که تکنسین نمی‌توانند اسکن درستی از شما بگیرند، در این مواقع نیاز به انجام آزمایش‌ها و سونوگرافی‌های مکرر و طولانی‌تری وجود دارد.
  • افزایش سختی‌های دوران بارداری: دوران بارداری اصلا راحت نیست و این سختی‌ها و دشواری‌ها با افزایش وزن چند برابر خواهد شد. افزایش وزن، دردهای کمر، پا و گرفتگی‌های کلی بدن را تشدید خواهد کرد. هنوز به دردهای واریسی، گرفتگی ساق پا، سوزش معده، بواسیر و دردهای مفصلی اشاره‌ای نکرده‌ایم! اگر این اضافه وزن تا زمان زایمان ادامه‌ یابد، این تجربه نیز برای شما بسیار دشوارتر خواهد بود.
  • افزایش فشار خون: فشارخون دوران بارداری که در سه ماهه دوم تشخیص داده می‌‌شود، ممکن است هنگام زایمان مشکل‌ساز شود و خود از مهمترین عوارض اضافه وزن در دوران بارداری محسوب می شود.
  • پره اکلامپسی: از دیگر عوارض افزایش وزن زیاد در بارداری پره اکلامپسی است. پره اکلامپسی باعث مشکلات کبدی و کلیه برای شما خواهد شد و خطر محدودیت رشد درون‌رحمی، سقط جفت و دیگر اختلالات را افزایش می‌دهد.
  • دیابت دوران بارداری: از دیگر خطرات اضافه وزن در بارداری افزایش احتمال ابتلا به دیابت بارداری خواهد بود و این شرایط باعث ایجاد دیابت نوع دو در آینده می‌شود.
  • نوزاد بزرگ: هرچه وزن شما بیشتر باشد احتمال اینکه جنین در هنگام تولد درشت‌تر (یا جنین مبتلا به ماکروزومی) باشد بیشتر است و همچنین ابتلا به دیابت، احتمال به دنیا آمدن جنین درشت را بالا می‌برد. در اختلال ماکروزومی جنین (درشتی بیش از حد جنین)، در هنگام زایمان طبیعی نیاز به جراحی و روش وکیوم وجود دارد. همچنین احتمال عمل سزارین برای شما بالا خواهد بود (و در نتیجه بهبودی بعد از زایمان بسیار دشوارتر از بقیه است). همچنین نوزادان درشت‌تر در خطر ابتلا به چاقی کودکی قرار دارند.
  • زایمان زودرس: هرچه قبل از بارداری مقدار شاخص توده بدنی شما بیشتر باشد و هرچه در دوران بارداری به اضافه وزن دچار شوید، احتمال زایمان زودرس بالا می‌رود. زایمان زودرس باعث خطرات سلامتی مانند مشکلات تنفسی، چالش غذا خوردن و گاهی اوقات مشکلات رشدی و یادگیری در آینده خواهد شد.
  • نقص‌های مادرزادی: نوزادانی که مادرانی چاق دارند در معرض خطر بیشتری از نواقص مادرزادی مانند مشکلات قلبی و نواقص لوله عصبی قرار دارند.
  • چاقی و مشکلات سلامتی در آینده: از دست دادن اضافه وزنی که در دوران بارداری به دست می‌آورید بسیار سخت‌تر از زمانی است که اضافه وزن شما طبق برنامه پیش برود. مسئله دیگر اینکه،‌ بانوانی که اضافه وزن خود را تا ۶ ماه بعد از زایمان از دست ندهند، احتمال اینکه در ده سال آینده دچار چاقی بیش از حد شوند بالاست. چاقی باعث مشکلات متعددی چون فشار خون بالا، دیابت و مشکلات قلبی می‌شود.

خطرات اضافه وزن در دوران بارداری ، زنگ خطر!!!

 اگر در هر کدام از هفته‌های سه ماهه دوم بارداری بیش از‌ یک کیلوگرم و حدودا ۹۰۰ گرم در هر کدام از هفته‌های سه ماهه سوم به وزن شما اضافه شود ـ خصوصا اگر ارتباطی با خوردن اضافی و مضرف نمک زیاد ندارد ـ با پزشک خود مشورت کنید، زیرا ممکن است نشانه‌هایی از پره اکلامپسی باشد. (اگر از ماه ۴ تا ۸ بارداری به مدت دو هفته پیاپی اصلا وزن اضافه نکردید نیز به پزشک مراجعه کنید).

 حال که خطرات اضافه وزن در دوران بارداری چیست را می دانید، می‌توانید با کمک متخصص و با رعایت رژیم غذایی مناسب و تمرین‌های ورزشی، مراقب افزایش وزن خود در دوران بارداری باشید. بنابراین اگر در دوران بارداری بیش از اندازه وزن اضافه کردید خود را سرزنش نکنید. می‌توانید با اقدامات لازم دوباره به روال طبیعی بازگردید.

منبع: whattoexpect

 

 مطالعه بیشتر:

1- آیا چاقی مانع بارداری می شود؟

2- تاثیر چاقی بر ناباروری در زنان

3- اضافه وزن در بارداری چه خطراتی برای مادر و جنین دارد؟

4- راههای جلوگیری از افزایش وزن در بارداری