The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

از کجا بفهمیم جنین چرخیده ؟ ورزش های مفید برای چرخیدن جنین

باید بدانید که جنین در طول بارداری بارها موقعیت خود را داخل رحم تغییر می‌دهد. پس اگر در مراحل اول بارداری جنین در موقعیت مناسبی برای زایمان قرار نداشته باشد، جای نگرانی نیست. همه می‌دانیم که  در یک زایمان بی‌خطر سر جنین باید به سمت پایین باشد. هنگامی‌که سر جنین به سمت پایین نیست در وضعیت بریچ قرار دارد، وضعیتی که زایمان را برای مادر و جنین پر خطر می کند. اما در هفته های آخر از کجا بفهمیم جنین چرخیده است؟

 از کجا بفهمیم جنین چرخیده است؟

  سونوگرافی تنها روشی است که می‌تواند وضعیت قرار گرفتن جنین را داخل رحم نشان دهد. می‌توانید به دنبال سرنخ‌هایی بگردید. علائمی که نشان می‌دهد سر جنین به سمت پایین (سفالیک) است شامل موارد زیر است:

  • اگر در قسمت راست یا چپ شکم خود احساس برآمدگی کردید، آن قسمت را به آرامی فشار دهید. اگر با این کار احساس کردید کل بدن جنین حرکت می‌کند به ایمن معناست که سر جنین به سمت پایین است.
  • به استخوان شرمگاهی خود فشار آورید اگر متوجه چیزی گرد و سفت شدید احتمالا سر جنین است.
  • اگر احساس لگد زدن جنین را به سمت بالا احساس می‌کنید و حالتی مانند بال زدن پروانه سر دل خود دارید،‌ سر نوزاد به سمت پایین است.
  • اگر سر جنین به سمت پایین باشد شما به احتمال زیاد سکسکه کردن جنین را در زیر ناف احساس خواهید کرد.
  • از همسر خود بخواهید به صدای قلب جنین گوش دهد اگر صدای قلب را در پایین شکم خود احساس می‌کنید احتمالا سر جنین به سمت پایین است.

 به احتمال زیاد سر جنین در هفته ۳۶ بارداری به سمت پایین قرار خواهد گرفت. در ۴ درصد از مواقع (۴ مورد از ۱۰۰ بارداری) ممکن است جنین در موقعیت درستی برای زایمان قرار نگیرد. در اوایل دوران بارداری، در رحم فضای کافی برای تغییر وضعیت جنین وجود داردولی با نزدیک شدن به هفته های پایانی چرخش جنین به علت کمبود فضای رحم به سختی رخ می دهد.

در برخی موارد ناهنجاری‌ها و فیبروم‌‌های داخل رحم حرکت جنین را برای قرار گرفتن در حالت سفالیک دشوار می‌کنند. (آیا فیبروم رحمی مانع از زایمان طبیعی می شود؟)ممکن است قرار گرفتن در حالت طبیعی برای جنین‌های کوچک سخت باشد. زیاد بودن مایع آمنیوتیک یا حضور جفت سرراهی می‌تواند احتمال به وجود آمدن موقعیت بریچ را بالا ببرد.

باید بدانید وقتی دوقلو باردار هستید ممکن است یکی از جنین‌ها نتواند در موقعیت درست قرار بگیرد.

از کجا بفهمیم جنین چرخیده، تشخیص موقعیت بریچ 

همانطور که قبلا گفته شد،‌ موقعیت بریچ برای مادر و جنین خطرناک است. سه نوع موقعیت بریچ وجود دارد:

  • بریچ فرانک: در موقعیت بریچ فرانک، باسن در موقعیتی است که اول بیرون می‌آید. این نوع بریچ، شایع‌ترین نوع بریچ است.
  • بریچ فوتلینگ یا ناکامل: در این نوع بریچ یک یا دو پای جنین در موقعیتی قرار دارند که اول از همه بیرون آیند.
  • بریچ کامل: در این نوع بریچ باسن جنین در نزدیکی کانال تولد قرار دارد. پاها نزدیک به باسن و زانوها خم است.

تشخیص موقعیت بریچ به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. یکی از روش‌ها، معاینات منظم دوران بارداری است که توسط سونوگرافی انجام می‌شود. پزشک ممکن است در هنگام معاینات لگن متوجه شود جنین در حالت بریچ قرار دارد.

با روشی به نام چرخش سفالیک خارجی (ECV)، پزشک جنین را وادار می‌کند بچرخد تا سر او به سمت پایین (سفالیک) قرار گیرد. اگر تا زمان زایمان جنین همچنان در حالت بریچ باشد، زایمان سزارین ضرورت می یابد.

 از کجا بفهمیم جنین چرخیده، روش‌هایی برای قرار گرفتن جنین در حالت سفالیک (سر به ست پایین)

روش‌های مشخصی وجود دارند که می‌توانید در به وجود آمدن وضعیت سفالیک به جنین کمک کنید. برخی از آنها در زیر ذکر شده است:

  • سعی کنید سطح استرس خود را کم کنید. استرس در دوران بارداری ممکن است باعث شود جنین در موقعیت نامناسب قرار بگیرد.
  • از هرگونه چمباتمه زدن و قوز کردن در طول دوران بارداری خودداری کنید.
  • ورزش‌هایی انجام دهید که جنین را ترغیب به قرار گرفتن در موقعیت مناسب کند. ابتدا با پزشک یا ماما مشورت کنید.
  • اگر خیلی ناراحت کننده نیست، سعی کنید روی شکم بخوابید.
  • اگر شنا می‌کنید، پای قورباغه نزنید. ضربه سینه ایرادی ندارد ولی پاها را تا آنجا که می‌توانید به صورت کشیده ضربه بزنید.
  • هنگامی‌که به پشت دراز می‌کشید پاها را بالا نیاورید. ممکن است جنین در حالت خلفی قرار بگیرد.
  • به عنوان تمرین، کرال دست و پا بزنید. تا جایی که می‌توانید این حرکت را انجام دهید. (در حدود نیم ساعت).
  • وضعیت‌هایی که می‌‌توانید در آن قرار بگیرید تا جنین بتواند در وضعیت مناسبی در رحم قرار بگیرد،‌اغلب شامل استفاده از نیروی جاذبه است. می‌توانید دو بار در روز آن‌ها را انجام دهید. این حرکات با استفاده از نیروی جاذبه، به قرار گرفتن جنین در موقعیت مناسب کمک می‌کند. یک حرکت، گذاشتن ساعد بر روی زمین و زانو زدن است. باسن را بالا نگه دارید. می‌توانید به مدت ۱۵ دقیقه در این حالت قرار گیرید. حرکت دیگر، دراز کشیدن روی زمینی صاف است. سپس لگن خود را در حدود ۲۰ سانتیمتر از زمین بلند کنید. یک کوسن برای پشتیبانی زیر باسن قرار دهید. می‌توانید به مدت ۱۵ دقیقه در این حالت قرار بگیرید.

 حال که می دانید از کجا بفهمیم جنین چرخیده، با کمک روش های ذکر شده شرایط را بررسی کنید. اگر به روزهای پایانی بارداری خود نزدیک می‌شوید و مشخص شده است که جنین در حالت بریچ قرار دارد، تیم پزشکی در مورد راه‌هایی که می‌تواند جنین را در موقعیت درست قرار دهد، با شما صحبت خواهد کرد. اگر این کارها باعث چرخیدن جنین نشد،‌ باید عمل سزارین انجام شود. برای جنین‌هایی که تا کمی قبل از زمان زایمان همچنان در وضعیت بریچ هستند و هیچ راهی برای تغییر وضعیت آنها داخل رحم وجود نداشته باشد، می‌بایست روش سزارین انتخاب شود.

مطالعه بیشتر:

زمان چرخش جنین در رحم هفته چندمه واز کجا بفهمیم جنین چرخیده؟

روش‌های چرخاندن جنین در سه ماهه سوم

وضعیت و حالت قرار گرفتن جنین در رحم مادر هنگام زایمان

 منبع: bestmomproducts