The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

از چه زمانی باید زیر سر نوزاد بالش گذاشت؟

آیا نگران نوزادتان هستید و تصور می کنید هنگام خواب، بدون بالش احساس ناراحتی می کند؟ می خواهید بدانید، استفاده از بالش باعث بروز مشکلاتی برای نوزاد می شود؟ خواندن نکات زیر را به شما و هرکسی که این سوالات را در ذهن خود دارد توصیه می کنیم. در این بخش به چند نکته برای حفظ ایمنی نوزاد اشاره می کنیم و نیز به شما خواهیم گفت که از چه زمانی باید زیر سر نوزاد بالش گذاشت.

از چه زمانی باید زیر سر نوزاد بالش گذاشت؟

اگر تاکنون نوزاد هنگام خواب از بالش استفاده نکرده و روی سطح صاف خوابیده است مطمئن باشید اکنون نیز احساس ناراحتی نمی کند و هنوز تفاوت بین خوابیدن روی بالش و روی سطح صاف را نمی داند.

بیشتر متخصصان اطفال و کارشناسان مراقبت از نوزاد معتقدند خواباندن نوزاد روی بالش ممکن است باعث (SIDS ) سندروم مرگ ناگهانی نوزاد شود. ممکن است نوزاد متوجه وجود بالش و چگونگی دراز کشیدن و قرار گرفتن سر روی آن شود. اگر برای خوابیدن روی بالش ابراز علاقه کرد یا  از شما خواست زیر سر او نیز بالش قرار دهید نباید این کار را انجام دهید زیرا هنوز برای استفاده از بالش زود است.

با وجود این که زیر سر اکثر نوزادان در گهواره بالش قرار می دهند ولی توصیه می شود تا قبل از دو سالگی این کار را انجام ندهند عدم استفاده از بالش احتمال خفگی ناگهانی نوزاد را کاهش می دهد. همچنین ممکن است نوزاد بالش را بلند کرده روی صورت خود قرار دهد.

 هنگام انتخاب بالش باید به چه نکاتی توجه کرد؟

بعد از توضیح این که از چه زمانی باید زیر سر نوزاد بالش گذاشت، باید بدانید که انتخاب بالش مناسب نیز مهم است. اگر مطمئن هستید که زمان استفاده از بالش برای نوزاد فرا رسیده، بهتر است برای انتخاب بالش مناسب به نکات زیر توجه کنید.

  1. بالش کوچک و صاف انتخاب کنید

زمانی که اطمینان دارید می توانید زیر سر نوزاد بالش قرار دهید از بالش کوچک و کاملا صاف استفاده کنید.  از فروشگاه هایی که بالش های مخصوص کوچک و صاف دارند خرید کنید. بالش نباید خیلی نرم یا خیلی سفت باشد. استفاده از بالش خیلی نرم احتمال بروز سندرم مرگ ناگهانی نوزاد را افزایش می دهد. از خرید بالش پر خودداری کنید. در صورت استفاده از بالش پر در تختخواب یا گهواره نوزاد سر نوزاد در بالش فرو می رود و باعث خفگی او می شود همچنین قسمت انتهایی، نوک تیز و سفت پر از بالش خارج شده، به صورت و چشمان نوزاد آسیب می رساند. 

  1. در سن مناسب و در صورت آمادگی نوزاد، زیر سر او بالش قرار دهید

 بهترین زمان استفاده از بالش زمانی است که نوزاد  در تختخواب می خوابد و دیگر نیازی به خواباندن آن در گهواره نیست. ممکن است نوزاد علائمی مبنی بر آمادگی برای خوابیدن روی بالش از خود نشان دهد. به عنوان مثال سعی می کند سر خود را روی پتو یا بالش شما قرار دهد. در صورت مشاهده کوچکترین علائمی که نشان دهنده احساس ناراحتی نوزاد است، بلافاصله بالش را از زیر سر او بردارید.

  1. انتخاب بالش مناسب

 اکنون که می دانید از چه زمانی باید زیر سر نوزاد بالش گذاشت ، نوبت به نحوه انتخاب بالش مناسب می رسد. به نکات زیر توجه کنید تا از ایمن و بی خطر بودن بالش مطمئن شوید. 

بالش را فشار دهید و دقت کنید چقدر طول می کشد تا بالش شکل اولیه خود را پیدا کند. اگر پس از فشار دادن هیچ تغییری نکرد یا تغییر بسیار کمی در آن مشاهده کردید بالش خیلی نرم است و باید از خریدن آن اجتناب کنید. اگر خیلی طول کشید تا بالش شکل اولیه خود را پیدا کند ممکن است بالش سفتی برای نوزاد باشد. 

برای جلوگیری از بروز آلرژی یا حساسیت بالشی بخرید که از پلی استر، صد در صد ضد حساسیت پر شده باشد.

امیدواریم مطالب ذکر شده برای زمانی که قصد خرید بالش برای نوزاد دارید مفید و کاربردی باشد. تا جایی که امکان دارد استفاده از بالش را به تاخیر بیاندازید. ممکن است احساس کنید نوزاد بدون بالش احساس نارا حتی می کند اما بهتر است بدانید او بدون بالش کاملا راحت و ایمن است. 

مطالعه بیشتر:

بهترین وضعیت های خواباندن نوزاد

نحوه خواباندن نوزاد تازه متولد شده و نکات کاربردی

 خواب در گهواره یا بستر مشترک با مادر