The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

افتادگی بند ناف و راهکارهای پیشگیری و درمان آن چیست؟

بارداری و زایمان مراحلی هستند که بیشتر مادران آن را بدون هیچگونه عارضه خاصی پشت سر گذاشته و فرزند خود را در آغوش می گیرند. اما در این میان برخی عوارض نه چندان شایع وجود دارند که ممکن است مادر یا جنین به آن دچار شوند. یکی از عوارض احتمالی در حین زایمان، افتادگی بند ناف است. در این مطلب قصد داریم علائم افتادگی بند ناف، راهکارهای پیشگیری و درمان آن را برای شما شرح دهیم.

افتادگی بند ناف به چه معنی است؟

 این عارضه در دوران بارداری یا در حین زایمان ممکن است رخ دهد. گاهی در دوران بارداری بند ناف جایگاه خود را از دست‌‌ می‌دهد و دچار افتادگی‌‌ می‌شود که شرایطی غیرمنتظره را ایجاد خواهد کرد. در طول زایمان گاه بند ناف قبل از آنکه جنین وارد کانال زایمان شود از دهانه رحم و واژن بیرون‌‌ می‌زند و به عبارتی بند ناف سریع تر از جنین بیرون‌‌ می‌آید. به این حالت افتادگی بند ناف‌‌ می‌گویند.

چقدر این موضوع شایع است؟

خوشبختانه افتادگی بند ناف موضوعی شایع نیست و از هر 620 تولد در یک مورد دیده‌‌ می‌شود.

 چه کسانی در معرض افتادگی بند نافی هستند؟

برخی عوارض بارداری‌‌ می‌تواند احتمال بروز این اختلال را بیشتر کند. افزایش مایع آمنیوتیک، زایمان بریچ، زایمان پیش از موقع و چند قلو زایی از جمله این عوامل هستند. پاره شدن کیسه آب پیش از آنکه سر جنین در کانال زایمان قرار گرفته باشد نیز‌‌ می‌تواند احتمال افتادگی بند ناف را افزایش دهد.

علائم افتادگی بند ناف چیست؟

در صورتی که بند ناف وارد واژن شود خانم قادر به دیدن یا حس کردن آن خواهد بود و اگر توسط سر جنین فشرده شده باشد به کمک سونوگرافی‌‌ می‌توان آن را تشخیص داد.

آیا افتادگی بند ناف خطرناک است؟

بند ناف وظیفه تغذیه و اکسیژن رسانی به جنین را برعهده دارد. در صورت فشرده شدن آن بالای سر جنین اکسیژن رسانی به جنین قطع خواهد شد و اگر درمانی فوری برای آن در نظر گرفته نشود عواقبی جدی جنین را تهدید خواهد کرد.

برای درمان افتادگی بند ناف چه‌‌ می‌توان کرد؟

راهی برای پیشگیری از این عارضه در دوران بارداری وجود ندارد و تنها با سونوگرافی و بررسی مرتب وضعیت جنین است که‌‌ می‌توان این موضوع را تشخیص داد. در غیر این صورت تا زمان زایمان متوجه این اتفاق نخواهید شد. اگر متوجه این موضوع شدید و در بیمارستان نبودید فورا با اورژانس تماس بگیرید و طی این مدت برای آنکه فشار از روی بند ناف برداشته شود چهار دست و پا شوید. اگر بند ناف وارد واژن شده است با حوله ای تمیز مانع از بیرون زدن بیشتر آن شوید. در بیمارستان معمولا پزشک سعی‌‌ می‌کند با تغییر دادن وضعیت خانم کاری کند تا فشار سر جنین از روی بند ناف برداشته شود. در این شرایط خانم به زایمان فوری به روش سزارین نیاز دارد.

 

بیشتر بدانید:

1- تسریع در افتادن بند ناف نوزاد چه کاری می توان انجام داد؟

2- چرا بند ناف دور گردن جنین می پیچد؟

3- بزرگ بودن بند ناف و گره خوردن آن، آیا در بارداری بعدی تکرار میشود؟

4- علت تک شریانی بودن بند ناف چیست و چه خطراتی دارد؟

منبع: whattoexpect