The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آلرژی غذایی در نوزادان و شیر خواران و مواد غذایی آلرژی آور

فرزندتان سریع در حال بزرگ شدن است و به 6 ماهگی رسیده و می‌تواند بنشیند. رفتارش حاکی از این موضوع است که به وعده‌های غذایی و غذای سفره علاقه مند است و دیگر زمان آن رسیده تا او را با غذاهای جامد آشنا کنید. اما این آشنایی همیشه با خطر شعله ور کردن آلرژی غذایی همراه است به همین دلیل باید مراقب نوع غذاهایی که به شیرخوار می‌دهید و موادی که دستگاه گوارشش قدرت تحمل آنها را دارد آگاه باشید و بدانید کدام مواد غذایی می‌تواند در شیرخوار آلرژی زا باشد. در این مقاله به برخی از انواع آلرژی‌های رایج غذایی در کودکان و مواد غذایی آلرژی آور اشاره می‌کنیم.

انواع آلرژی غذایی در شیرخواران و کودکان

حساسیت داشتن به انواع مواد غذایی امری رایج در بین شیرخوان است خصوصا زمانی که به تازگی تغذیه تکمیلی را شروع کرده اید. در ادامه نمودهای مختلف آلرژی غذایی در شیرخواران و کودکان را مشاهده می کنید:

1- کهیر: کهیر لک های صورتی رنگی هستند که با خارش همراه شده و به سرعت پدیدار و خود به خود از بین می‌روند.برخی مواد غذایی از جمله دانه سویا گندم، ماهی، تخم مرغ و صدف می‌توانند سبب کهیر شوند.

2- اگزما: اگزما بثورات مایل به قرمز پوستی است که از نظر ظاهری خشک، ضخیم و پوسته پوسته است. اگزما معمولاً در اثر گرما، گرد و غبار و آلودگی بروز می‌کند و منابع غذایی چندان در آن دخیل نیستند. با این وجود برخی از مواد غذایی از جمله لبنیات، سویا و تخم مرغ می‌توانند زمینه ساز بروز اگزما در اثر آلرژی غذایی باشند.

3- تنگی نفس: این یکی از خطرناک ترین انواع آلرژی است که در آن راه‌های هوایی تنگ شده و تنفس برای شیرخوار سخت خواهد شد. این نوع آلرژی غذایی نیز به ندرت با مصرف مواد غذایی بروز می‌کند اما به هر حال آجیل و تخم مرغ می‌توانند زمینه ساز بروز آن باشند.

 برای پیشگیری از بروز آلرژی غذایی چه کنیم؟

روش‌های پیشگیری از بروز آلرژی غذایی ساده است. کافی است از مصرف مواد غذایی آلرژی زا خودداری کنید. اگر جز آن دسته از مادرهایی هستید که از هر چیزی که می‌خورند مقداری هم در دهان شیرخوارشان می‌گذارند احتمال بروز آلرژی در شیرخوار بالاست. در صورت بروز آلرژی حتما باید با متخصص آلرژی صحبت کنید تا با گرفتن آزمایش مشخص شود چه نوع مواد غذایی زمینه ساز آلرژی در شیرخوار بوده‌اند. در اینجا برای پیشگیری از بروز آلرژی به نکاتی اشاره می‌کنیم که با آغاز تغذیه تکمیلی باید آنها را رعایت کنید:

• مواد غذایی جامد را به تدریج وارد برنامه غذایی کودک کنید: این مرحله اهمیت بالایی دارد. هرگز برای دادن مواد غذایی جامد به کودک عجله نکنید. مواد غذایی جامد را باید تک به تک به برنامه غذایی شیرخوار اضافه کرد و با افزودن هر ماده غذایی واکنش‌های بدن را زیر نظر گرفت.

• قبل از دادن مواد غذایی آماده به شیرخوار برچسب روی آن را مطالعه کنید: هر زمان ماده غذایی را برای فرزندتان از فروشگاه تهیه کردید برچسب روی آن را به دقت مطالعه کنید. این موضوع بویژه برای ماده غذایی جدید اهمیت بالایی دارد و از بروز واکنش‌های آلرژیک پیشگیری می‌کند.

• به پرستار کودک دستورات غذایی دقیقی بدهید: در صورتی که پرستار کودک دارید در مورد مواد غذایی ممنوعه برای فرزندتان توضیحات کافی به پرستار بدهید و برای جلوگیری از بروز آلرژی غذایی، برنامه غذایی مشخصی را برایش یاداشت کنید. مطمئن شوید پرستار کودک می‌داند در هر سن و مرحله از تغذیه تکمیلی باید چه نوع مواد غذایی را به کودک معرفی کند.

 بیشتر بدانید:

1- شروع غذای کمکی در کودکانی که دچار حساسیت غذایی هستند

2- نشانه های حساسیت نوزاد به غذاهای تند و پر ادویه

3- آلرژی یا حساسیت نوزاد و درمان آن

4- کودکانی که حساسیت غذایی دارند مضطرب هستند

منبع: parenting.firstcry

?پرسش و پاسخ های آلرژی غذایی شیرخواران و نوزادان

چرا نمی توانیم از غذاهای مختلف کمی به دهان شیرخواران بچشانیم؟

دستگاه ایمنی این گروه سنی هنوز به طور کامل تکامل نیافته است و با این کار احتمال بروز آلرژی غذایی در آنها وجود دارد

چرا باید هر ماده غذایی را با فاصله یک هفته به تغذیه تکمیلی نوزاد اضافه کنیم؟

زیرا اگر آلرژی غذایی در فرد بروز کرد به راحتی بتوانید علت آن را پیدا کنید.

آیا آلرژی غذایی در شیرخواران خطرناک است؟

گرچه علائمی همچون تنگی نفس می توانند خطرساز شوند اما نشانه های شایع آلرژی غذایی همچون اگزما و کهیر معمولا بدون هیچ خطری برطرف می شوند.

آیا درصورت بروز آلرژی غذایی باید به دکتر مراجعه کنم؟

اگر علائم آلرژی غذایی شدید و پابرجا بود، مشورت با متخصص ضروری است.