The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

عکس جنین در هفته هشتم بارداری شکل و اندازه جنین

دوران بارداری با تمام سختی ها و عوارضی که دارد یکی از لذت بخش ترین دوران زندگی بانوان محسوب می شود. در این روز ها که در انتهای ماه دوم بارداری به سر می برید، شاید از خود بپرسید که عکس جنین در هفته هشتم بارداری چه شکلی است؟ الان بچه من چقدر رشد کرده و چه شکلی شده؟ به دلیل وجود چنین سوالاتی در ذهن شما، در ادامه این متن ضمن مشاهده عکس جنین در هفته هشتم بارداری به شما خواهیم گفت که اکنون فرشته کوچک شما چه اندازه هایی دارد.

عکس جنین در هفته هشتم بارداری

بر اساس متون جنین شناسی پزشکی، جنین های زیر 9 هفته را رویان خطاب می کنیم اما سن جنینی نسبت به سن بارداری دو هفته عقب تر است یعنی وقتی سن بارداری شما هشت هفته است، جنین شما 6 هفته دارد که علت آن مربوط به دو هفته فاصله بین اولین روز آخرین قاعدگی تا زمان تخمک گذاری است.

در این هفته رویان شما یک و نیم سانتی متر طول و یک گرم وزن دارد.

در هفته هشتم بارداری دست و پای رویان در حال شکل گیری است. رشد انگشتان شروع شده اما هنوز به هم چسبیده است. آرنج و گوش‌ها شکل گرفته است و دست و پاها بزرگتر از قبل شده‌اند و از آنجا که بافت عضلانی در اندام ها در حال شکل گیری است، رویان می‌تواند حرکت کند. اما چون هنوز بسیار کوچک است شما نمی توانید حرکات او را حس کنید. هنوز سه ماهه اول به پایان نرسیده و باید همچنان بیش از هر زمان دیگری مراقب خود و فرشته کوچکتان باشید. در این هفته ها آنچه می خورید اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا تاثیر مستقیم بر روی رشد و تکامل رویان خواهد گذاشت.

در هفته هشتم می توانید صدای قلب جنین را بشنوید

نکته بسیار مهم در هفته هشتم بارداری این است که اگر به پزشک مراجعه کنید، باید بتوانید با کمک دستگاه سونوگرافی صدای قلب جنین را بشنوید. زیرا بر فرض این که تخمین سن بارداری درست بوده و جنین هشت هفته باشد، باید بتوان صدای قلب او را از طریق سونوگرافی شنید.

در سونوگرافی هفته هشتم بارداری چه چیزی قابل مشاهده است؟

در این تصویر رویان به کمر دراز کشیده و سرش در سمت راست تصویر است. شکل قابل تشخیصی دارد و سرش کمی بزرگتر شده تا مغز شروع به شکل گیری کند. مغز رویان به سه قسمت تقسیم می‌شود. بخش جلویی، میانی و عقبی. همانند هفته پیش مغز عقبی به شکل نقطه سیاهی در پس سر قابل تشخیص است.

کلمه CRL که در عکس جنین در هفته هشتم بارداری مشاهده می کنید به معنای قد نشسته و یا فاصله بین فرق سر تا نشیمنگاه رویان است.

مطالعه بیشتر:

عکس جنین در هفته هفتم بارداری شکل و اندازه جنین

عکس جنین در هفته ششم بارداری شکل و اندازه جنین

منبع: parents

?پرسش و پاسخ های جنین در هفته هشتم

چه زمانی برای سونوی قلب به مرکز سونوگرافی بروم؟

در پایان هفته هشتم می توانید با کمک سونوگرافی صدای قلب جنین را بشنوید.

در پایان هفته هشتم رفتم سونوگرافی اما صدای قلب شنیده نشد، چرا؟

در موارد معدودی تخمین سن بارداری به اشتباه انجام شده، اگر هیچ علامت غیر طبیعی دیگری در سونوگرافی نیست، یک هفته بعد مجددا مراجعه کنید.

آیا حتما باید اوایل بارداری سونوگرافی بروم؟

بله. تعیین محل صحیح ساک حاملگی جهت تشخیص به موقع حاملگی خارج از رحم ضروری است.

آیا باید حتما سونوی قلب را انجام دهم؟

بله. سونوگرافی قلب جنین اهمیت بسیار زیادی در تایید سلامت جنین در حال رشد دارد.