The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تهدید نوزادان با شکر دست دوم!

اگر زن بارداری را حین دود کردن سیگار ببینید بی شک نگران سلامتی فرزندش می شوید. اما اگر همان زن نوشابه گازدار بنوشد چه می کنید؟ مقایسه این دو موضوع به نظر غیر منطقی می آید، اما تشابه سیگار و شکر بیش از چیزی است که تصور می کنید.

تردیدی نیست که دود دست دوم سیگار خطرناک است. اکنون دانشمندان پی برده اند شکر دست دوم نیز تاثیر مخربی بر نوزادان و کودکانی که در محیط سرشار از شکر رحم رشد کرده اند می گذارد و تندرستی شان را در دراز مدت به خطر می اندازد.  

دکتر ادوارد روزنبرگ، رئیس بیمارستان دانشگاه نیویورک و سرپرست این مطالعه گفت:" دریافته ایم که قرار گرفتن در معرض شکر حتی پیش از تولد بر تندرستی نوزاد تاثیر گذار است. شکری که مادر در دوران بارداری مصرف می کند خطر ابتلاء به چاقی نوزاد را افزایش می دهد. "

قرار گرفتن اجباری در معرض شکر می تواند پس از دوران بارداری و شیردهی ادامه یابد. اکثر شیر خشک ها و مواد غذایی مخصوص کودکان سرشار از شکر هستند و برخی از کودکان از دوران نوزادی در معرض آب میوه های صنعتی قرار می گیرند.

نتایج یک مطالعه که متخصصان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا بر روی بیش از هزار و 189 نوزاد انجام داده اند نشان داد، نوزادانی که در 10 تا 12 ماهگی دست کم سه بار در هفته آب میوه نوشیده اند دو برابر بیشتر از همسالان شان که چنین نکرده اند در معرض ابتلا به چاقی قرار دارند.  

کودکان خیلی کوچک تر از آن هستند که مواد غذایی که مصرف می کنند را انتخاب کنند، بنابراین در معرض مواد غذایی سرشار از شکر قرار می گیرند. دانشمندان دانش آموزانی که در خانواده های بی بضاعت زندگی و در مدارس دولتی تحصیل و مواد غذایی سرشار از شکر مصرف می کردند را زیر نظر گرفته و پی بردند خطر ابتلاء به چاقی آنها را به شدت تهدید می کند.

دانشمندان مدرسه پزشکی دانشگاه اوکلاهاما نیز دریافتند، فروکتوز موجود در شیر مادر با ابتلاء نوزادان به چاقی ارتباط دارد.    

دکتر ژوزفین میکل، دانشیار مدرسه پزشکی دانشگاه هاروارد و همکار این مطالعه نیز گفت:" در حالی که اطلاعات ما درباره تاثیر مصرف شکرهای مصنوعی بر رشد و نمو کودکان اندک است، منبع خطرناک دیگری - شکر دست دوم -  آنها را تهدید می کند. محققان دانشگاه تورنتو پس از مطالعه بر روی بیش از سه هزار مادر پی بردند نوشیدن نوشابه های گازدار در طول دوران بارداری احتمال ابتلاء فرزندان شان به چاقی را تا 50 درصد افزایش می دهد. "   

دکتر ادوارد روزنبرگ در پایان گفت:" باید پس از اطلاع از این که شکر دست دوم تاثیر منفی بر تندرستی نوزادان و کودکان می گذارد، اقدامات احتیاطی و آگاهی بخش را طراحی و اجرا کرد. آگاهی اکثر قریب به اتفاق مردم از سرطان زا بودن دود سیگار برای غیر سیگاری ها نتیجه اجراء کمپین های اطلاع رسانی بیشماری است که نهادهای مختلف اجرا کرده اند. به نظر می رسد باید درباره شکر دست دوم نیز چنین کرد. "

منبع: foxnews