The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

افسردگی بعد از زایمان در پدران و علائم افسردگی چیست؟

برخی از مردان پس از به دنیا آمدن نوزاد،‌ به اندوه عمیقی فرو می‌روند که با درمان مناسب دوباره به حالت قبل باز می‌گردند. اغلب مادران جوان بین شیر دادن‌های شبانه‌روزی و تعویض پوشک نوزاد دچار نوسانات روحی بعد از تولد نوزاد می‌شوند و بسیاری نسبت به این موضوع آگاهی دارند که این تغییرات می‌تواند منجر به افسردگی پس از زایمان شود. این مقاله را بخوانید تا با نشانه‌های افسردگی بعد از زایمان در پدران آشنا شوید و بدانید چه کسانی در خطر ابتلا هستند و روش درمان افسردگی بعد از زایمان در پدران چیست.

افسردگی پدران پس از زایمان

اغلب پدران حتی برای تولد نوزاد آمادگی ندارند و ممکن است اصلا درک نکنند افسردگی گریبان آنها را نیز خواهد گرفت. به این عارضه، افسردگی پس از تولد نوزاد در پدران(PPND) گفته می‌شود. تحقیقات نشان داده است این عارضه امروزه که پدران از نوزاد نگهداری می‌کنند وکارهای خانه را انجام می‌دهند و مادران به سرکار خود بازمی‌گردند، بسیار رایج است.

افسردگی بعد از زایمان در پدران (PPND) چیست و چه عواملی باعث به وجود آمدن آن می‌شود؟

PPND، از اختلالات روحی است که مردان تا ۶ ماه پس از به دنیا آمدن نوزاد به آن دچار می‌شوند. برخی از تحقیقات نشان داده است که حدود ۱۰ درصد پدران جوان، از این عارضه رنج می‌برند (در مقایسه با مادران که ۱۰ تا ۱۵ درصد از افسردگی پس از زایمان رنج می‌برند). دانشمندان علت این عارضه را به طور دقیق نمی‌دانند. اما گریه‌های نوزاد تازه متولد شده ممکن است با احساس از دادن کنترل پدر نسبت به امور زندگی و میزان انرژی برای نگهداری از نوزاد مرتبط باشد.

چرا تغییر روحیه پدر نگران کننده است؟

دریافت کمک برای درمان افسردگی پس از زایمان در پدران نه فقط به خاطر خودشان (افسردگی خطر ابتلا به دیگر مشکلات سلامتی مانند بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد)،‌ بلکه برای نوزاد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. مطالعات نشان داده است، پدران افسرده نوزادان را بیشتر تنبیه می‌کنند و درکل کمتر به ایجاد رابطه با آنها علاقه نشان می‌دهند. در نتیجه نوزادانی که پدران افسرده دارند،‌ توانایی برقراری ارتباط پایینی دارند و دچار اختلالات رفتاری و شخصیتی خواهند شد.

چه کسانی در خطر افسردگی بعد از زایمان در پدران هستند؟

پدرانی که اغلب مشکلات خواب و روابط دارند، بیشتر در معرض خطر هستند. PPND، بیشتر در میان پدرانی رایج است که:

• سابقه افسردگی و مشکلات سلامت ذهنی دارند.

• تجربه رابطه پرتنش با یکی یا هر دوی والدین خود داشته باشد.

• درگیر رابطه‌ای پراسترس با همسر یا یکی از اقوام سببی خود بوده است.

• شغل خود را از دست داده و کمبود حمایت عاطفی یا قدرت روحی محدودی دارد.

• نسبت به پدر شدن احساس اضطراب می‌کند و خود را خارج از حلقه بچه‌داری می‌بیند.

• با همسری افسرده ازدواج کرده یا زندگی می‌کند.

علائم افسردگی بعد از زایمان در پدران چیست؟

علائم افسردگی شامل تحریک‌پذیری، انزوا، خستگی، انگیزه پایین، تغییر وزن و اشتها و ناتوانی در تجربه لذت‌های زندگی است. گاهی اوقات افسردگی در مردان با خشم، طغیان و رفتارهای خشونت‌آمیز بروز می‌کند.

کجا درخواست کمک کنیم؟

بدون کمک گرفتن از متخصص، ممکن است افسردگی در مردان در برخی موارد تا ماه‌ها یا سال‌ها به طول انجامد. خوشبختانه، این مشکل بسیار قابل درمان است. برخی از پدران تنها به زمان نیاز دارند تا درباره تغییرات بزرگی که به واسطه پدر شدن به وجود آمده‌ صحبت کنند. برداشتن اولین قدم، اغلب سخت است. برای یک والد افسرده معمولا سخت است که درخواست کمک کند. به همین دلیل خانواده و دوستان نزدیک باید او را تشویق کنند و نیازهای او را برطرف کنند. بنابراین اگر فکر می‌کنید شریک زندگی شما (یا در اطرافیان شما کسی که به تازگی پدر شده) دچار افسردگی بعد از زایمان در پدران شده است، او را تشویق کنید به پزشک مراجعه کند. شاید پزشک برای او قرص ضدافسردگی، روان‌درمانی یا گاهی زوج‌درمانی پیشنهاد دهد. 

به خاطر داشته باشید: افسردگی ممکن است برای هر کسی پیش بیاید و بعید است شخص بدون درمان بهبود یابد. اما اگر به روش صحیح کمک گرفته شود،‌ پدران می‌توانند به روش‌های مختلف با مشکل احساسی خود کنار بیایند و بتوانند نیازهای حمایتی نوزادان خود را برآورده کنند.

 

بیشتر بدانید:

1- افسردگی پدران پس از زایمان ، از علت تا علائم و درمان

2- افسردگی پس از زایمان در پدران

3- افسردگی مردان بعد از زایمان چیست و چگونه درمان می شود؟

4- افسردگی پس از تولد نوزاد در پدران و مادران

منبع: whattoexpect