The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

افسردگی پس از تولد نوزاد در پدران و مادران

مطالعات محققان مدرسه پزشکی دانشگاه بریستول نشان داد، یک سوم مادران و یک پنج پدران بریتانیایی دوره ای از افسردگی را بین تولد و 12 ساله شدن فرزندان شان تجربه کرده اند.

 

80 درصد از خانم ها پس از زایمان تحت تاثیر گرفتگی خلق پس از زایمان (baby blues) قرار می گیرند. در طول دوران بارداری سطح هورمون های استروژنو پروژسترون بدن مادر باردار تغییرات چشمگیری پیدا می کنند (برای اینکه رحم بزرگتر شده و به حفظ جفت کمک کند) و از آنجایی که این هورمون ها با خلق و خو مرتبط هستند بسیاری از محققان معتقدند که تغییرات هورمونی باعث افسردگی و گرفتگی خلق پس از زایمان(baby blues) می شود. بسیاری از ما در مورد افسردگی پس از زایمان چیز هایی شنیده ایم، اما روشن است که این موضوع بحث ما نیست. این مطلب درباره کج خلقی دوران بارداری است و برای کمک به مادرانی تهیه شده که سوالات و نگرانی های آنها اغلب بی جواب مانده است. 

آنها معتقدند، والدین در سال نخست تولد فرزندان بیش از هر زمان دیگر در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند.

دکتر شیرا دیو استاد اپیدمیولوژی مدرسه پزشکی دانشگاه بریستول و همکاران اش پس از مطالعه بر روی بیش از 86 هزار خانواده در طول 14 سال مادران و پدران افسرده را شناسایی کردند.

آنها دریافتند که 19 هزار و 286 مادر و هشت هزار و 12 پدر در طول 12 سال دست کم یک بار افسرده شده اند.

دکتر شیرا دیو گفت:" آمار بالای ابتلاء به افسردگی مادران و پدران تعجب آور نیست چون با کم خوابی، افزایش مسئولیت ها و هزینه ها و... که عوامل افزایش استرس و ابتلاء به افسردگی است دست و پنجه نرم می کنند. "

او افزود:" آمار ابتلاء به افسردگی مادرانی که مصرف داروهای ضد افسردگی را به دلیل تغذیه فرزند با شیر مادر متوقف کرده اند بسیار بالا است. البته بیکاری، فقر، فقدان مهارت های شغلی و ... نیز در افزایش آمار ابتلا به افسردگی موثرند. "

 

مطالعه بیشتر:

1- آیا افسردگی پس از زایمان قابل درمان است؟

2- عوارض مصرف داروهای ضد افسردگی در بارداری

3- در معرض افسردگی پس از زایمان قرار دارید؟

4- دانش بنیاد جنین، دانشی برای والدین

 

منبع: webmd