The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

راههای افزایش ضریب هوشی جنین در دوران بارداری 8 راهکار ساده

آرزوی هر پدر و مادری،‌ داشتن یک فرزند سالم و باهوش است. به طور یقین، رژیم غذایی مادر، ژن‌ها و عواطف نقش مهمی در تقویت هوش جنین در حال رشد ایفا می‌کند. اما راهکارهایی که باعث افزایش ضریب هوشی جنین می‌شوند و باعث می شود کودکی باهوش‌تر و شادتر داشته باشیم کدام است؟ آیا راهکاری وجود دارد؟ گرچه ژن‌ها نقش مهمی در تعیین شخصیت و هوش نوزاد بازی می‌کنند. اما انتخاب سبک زندگی سالم نیز در برنامه‌ریزی ژن‌ها در داخل رحم موثر است. در این بخش راههای افزایش ضریب هوشی جنین در دوران بارداری را برای شما مطرح خواهیم کرد.

راههای افزایش ضریب هوشی جنین

راتنابالی گاش، متخصص زنان می‌گوید: « ژن‌ها نقش مهمی در تعیین شخصیت و ضریب هوشی نوزاد بازی می‌کنند. اما انتخاب سبک زندگی سالم نیز در برنامه‌ریزی ژن‌ها در داخل رحم موثر است». هم‌اکنون محققین تخمین می‌زنند که نیمی از ضریب هوشی جنین از ژن‌ها و بقیه آن تحت تاثیر محیط است. بنابراین منتظر چه هستید؟ برای اینکه مطمئن شوید فرزندتان هوش شما را به ارث می‌برد، روش های افزایش ضریب هوشی جنین که در ادامه بیان شده است را با دقت مطالعه کنید:

1. برای بالا بردن ضریب هوشی جنین، شروع به قصه‌گویی کنید

یادگیری از چه زمانی شروع می‌شود؟ پولی سنگوپتا، روانشناس و متخصص فرزند‌پروری می‌گوید: «اساس یادگیری زبان از داخل رحم آغاز می‌شود،‌ از سه ماهه سوم جنین می‌تواند صداهایی را که به طور منظم می‌شنود، به خاطر بسپارد»

طبق مقاله‌ا‌ی که در وبسایت فرزندپروری Babble منتشر شده است،‌ محققین از مادران درخواست کرده‌‌اند تا بخشی از کتاب «گربه‌ای داخل کلاه» را که برای اولین بار در سال ۱۹۵۷ به نویسندگی و تصویرگری دکتر تئودور گایزل، معروف به دکتر سوس به چاپ رسید، بارها برای جنین خود بخوانند. بعد از تولد،‌ نوزادان آن عبارات را هنگام شنیدن تشخیص می‌دادند.

2. برای افزایش ضریب هوشی نوزاد، تغذیه سالم داشته باشید

به طور یقین،‌ اسیدهای چرب امگا ۳ برای رشد مغز جنین ضروری است. غذاهایی مصرف کنید که مقادیر زیادی اسید چرب امگا ۳ داشته باشد مانند ماهی، دانه سویا و اسفناج. همچنین آهن موجود در برگ‌های سبز مانند اسفناج کمک می‌کند تا اکسیژن کافی به سلول‌های مغز جنین برسد.

دکتر گاش می‌گوید: «مغزهایی مانند بادام و گردو را در رژیم غذایی دوران بارداری خود قرار دهید. گردو برای سلامت رشد مغز کودکان و بزرگسالان ضروری است. بادام منبع خوبی از نیاسین، پروتئین و انرژی است و به رشد کلی مغز جنین کمک می‌کند».

اگر می‌خواهید کودک از هوش سرشار برخوردار باشد به وعده شام خود اهمیت دهید. به گفته گاش،‌ حس چشایی جنین در هفته ۱۲ شکل می‌گیرد. یک تحقیق نشان می‌دهد مادرانی که در دوران بارداری آب هویج زیاد مصرف کرده‌اند نوزادان آن‌ها علاقه بیشتری به هویج دارند.

3. ورزش و تناسب اندام به افزایش ضریب هوشی جنین کمک می کند

به افزایش هورمون اندورفین که بعد از ورزش ایجاد می‌شود علاقه دارید؟ جنین نیز آن را دوست دارد. داشتن تناسب اندام و فعال بودن در دوران بارداری بسیار اهمیت دارد. به گفته گاش: «اگر می‌خواهید کودک باهوش‌تری داشته باشید تنبلی را کنار بگذارید و از جای خود بلند شوید».

وی اضافه می‌کند: «هورمون‌هایی که هنگام ورزش از جفت ترشح می‌شود،‌ جنین را ساعت‌ها غرق در مواد شیمیایی شادی‌آور می‌کند. همچنین ورزش باعث بالا رفتن جریان خون در بدن شما از جمله داخل رحم می‌شود. در نتیجه به رشد جنین کمک می‌کند».

دکتر گاش ادامه می‌دهد:‌ «اگر قبل از بارداری به ورزش عادت نداشته‌اید، تمرین‌های سبک و پیاده‌روی کنید. ثابت شده است مادرانی که ورزش می‌کنند فرزندان باهوش‌تری دارند. ورزش باعث افزایش ۴۰ درصدی سلول‌های عصبی در هیپوکامپ (اسبک) ـ بخشی از مغز که مسئول یادگیری و حافظه است ـ می‌شود.

4. موسیقی گوش کنید و با جنین حرف بزنید تا ضریب هوشی جنین خود را افزایش دهید

در حینی که جنین داخل رحم مادر رشد می‌کند می‌تواند به صداهای دنیای بیرونی گوش فرا دهد و به آن واکنش نشان بدهد. به گفته دکتر سنگوپتا، او متوجه منظور شما نخواهد شد اما صحبت کردن یا گوش دادن به موسیقی باعث تحریک رشد مغزی جنین می‌شود.

او اضافه می‌کند: «می‌توانید از همسر خود بخواهید با جنین صحبت کند و جنین از داخل رحم پاسخ خواهد داد. چند وقت یکبار به موسیقی ملایم گوش دهید و یا لالایی کودکانه بخوانید».

شاید شکل‌دادن سلیقه موسیقی جنین مهمترین آموزشی باشد که می‌توانید به او بدهید.

«جنین عاشق موسیقی است و این کار به ترشح هوورمون‌‌های شادی‌آور مانند سروتونین کمک می‌کند. این هورمون‌ها باعث آرامش و قدرت تمرکز جنین می‌شود. بعد از تولد، نوزاد همه این حس‌های خوب و آرام‌بخشی را که داخل رحم مادر داشته، به یاد می‌آورد. با همان موسیقی‌ها می‌توانید کودک را آرام کنید.

5. یک دیگر از روش های افزایش ضریب هوشی جنین کنترل سلامت غده تیروئید است

تیروئید یکی از غدد کلیدی بدن است. در طول دوران بارداری اگر سطح تیروئید ثابت نباشد ممکن است بر جنین تاثیر بگذارد. پایین بودن سطح تیروئید بر ضریب هوشی جنین تاثیر منفی دارد.

دکتر گاش می‌گوید: «سعی کنید رژیم غذایی سالم و متعادل سرشار از سدیم داشته باشید. اگر احساس می‌کنید در رژیم غذایی خود مقدار کافی ید وجود ندارد، از نمک‌های یددار و ماست یددار استفاده کنید».

6. مصرف مکمل های بارداری را فراموش نکنید

در طول دوران بارداری بدن به مواد مغذی بیشتری نیاز دارد. با این‌که وعده غذایی مواد مورد نیاز بدن شما را تامین می‌کند، اما برای سلامت جنین و سهولت زایمان باید مکمل‌‌های غذایی نیز مصرف کنید.

دکتر گاش می‌گوید: «انواع مختلفی از مکمل‌های غذایی مخصوص دوران بارداری در بازار وجود دارد. مانند انواع ویتامین‌ها و مکمل‌های حاوی اسید فولیک. عناصر موجود در این مکمل‌ها نقش مهمی در رشد سلول‌های مغزی جنین ایفا می‌کنند. هرچند باید قبل از مصرف هرگونه مکمل غذایی با پزشک مشورت کنید».

7آفتاب بگیرید

در هیج زمانی وجود ویتامین D به این اندازه مهم نبوده است. بدن شما نیاز دارد روزانه به مدت ۲۰ دقیقه در مجاورت نور خورشید قرار بگیرد. دکتر گاش می‌گوید: «بانوان بسیاری برای تست به مطب مراجعه کردند و نیمی از آنها کمبود ویتامین D داشتند. این کمبود به دلیل قرار نگرفتن در مجاورت نور خورشید و عدم دریافت این ویتامین از طریق رژیم غذایی است.»

بیشتر ویتامین D مورد نیاز برای رشد سالم استخوان‌ها از نور خورشید می‌آید و مقدار کمی از آن از طریق مواد غذایی مانند ماهی‌های چرب و تخم‌مرغ. ‌این مواد غذایی موجب سلامت قلب جنین و استحکام استخوان‌ها می‌شود. تحقیقات جدید به این نتیجه رسیده است که بین کمبود ویتامین D مادر باردار و اوتیسم ارتباط وجود دارد.

8. شکمتان را به آرامی ماساژ دهید

طبق مقاله‌ای که در مجله Time منتشر شد،‌ ماساژ شکم محرک خوبی برای جنین است.به گفته دکتر سنگوپتا: «از حدود هفته ۲۰ بارداری جنین می‌تواند نوازش‌های شما را احساس کند و این نوازش‌ها پیام‌های آرامش‌بخشی به مغز کودک ارسال کند».

تحقیقات نشان می‌دهد که جنین حتی قادر است لمس مادر را از پدر تشخیص دهد. مقداری روغن بادام به شکم خود بزنید. این بهترین روغن برای ماساژ است. علاوه بر این، جنین حس بویایی دارد. دکتر سنگوپتا پیشنهاد می‌‌کند که هر زمان می‌توانید گل‌های تازه، میوه‌ و هر رایحه آرامش‌بخش را استشمام کنید. این کار باعث تحریک مغز جنین می شود و یکی از راه های روش های افزایش ضریب هوشی جنین است.

 بیشتر بدانید:

1- تقویت هوش جنین در دوران بارداری و کارهایی که باید انجام داد

2- افزایش هوش جنین در بارداری و راه های داشتن نوزادی باهوش

3- برای باهوش شدن نوزاد در بارداری چه بخوریم

4- افزایش هوش جنین در بارداری و نکاتی درمورد باهوش شدن فرزند

?پرسش و پاسخ های ضریب هوشی جنین

آیا ورزش کردن در بارداری بر هوش جنین موثر است؟

بله. داشتن تناسب اندام و فعال بودن در دوران بارداری بسیار اهمیت دارد. اگر می‌خواهید کودک باهوش‌تری داشته باشید تنبلی را کنار بگذارید و از جای خود بلند شوید.

آیا صحبت کردن پدر با جنین تاثیری در هوش او دارد؟

بله. می‌توانید از همسر خود بخواهید با جنین صحبت کند و جنین از داخل رحم پاسخ خواهد داد. چند وقت یکبار به موسیقی ملایم گوش دهید و یا لالایی کودکانه بخوانید.

آیا خوردن ماهی در ضریب هوشی جنین موثر است؟

بله به طور یقین،‌ اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی برای رشد مغز جنین ضروری است.

منبع: hindustantimes